Societat obligatòria
Marc Márquez necessita la col·laboració de Dani Pedrosa si vol aspirar a revalidar el títol
Brno s'adapta bé a les virtuts de les mecàniques de Rossi i Lorenzo, però ara fa un any hi va guanyar Pedrosa, el dia que Márquez va trencar la ratxa
La doble victòria de Marc Márquez abans i després de les vacances ha reobert l'interès del mundial més enllà de la pugna entre Rossi i Lorenzo. Però la realitat és tossuda, i Marc Márquez, que sap que no protagonitzarà vuit gestes en les vuit curses que falten, necessita aliats. Un –la pugna entre els dos pilots de Yamaha– es va diluint, perquè Lorenzo sembla que va un pas davant de Rossi. L'altre –Dani Pedrosa– encara no s'ha manifestat.
Calen doblets
Márquez és a 56 punts de Rossi i a 47 de Lorenzo. Segurament la referència bona és la del mallorquí, perquè Rossi, si bé ha guanyat tres curses, fa virtut de la regularitat (sempre al podi). Però atrapar Lorenzo requereix restar-li una mitjana de sis punts per cursa. I entre el primer i el segon de cada GP només n'hi ha cinc de diferència (25 i 20).
És aquí on entra en joc Pedrosa. Ja superats els problemes físics i les pors, el català continua un pas enrere, com Rossi. Es va veure a Indianapolis. Però sense doblets –encapçalats per Márquez, per descomptat– no hi haurà remuntada, perquè, vist com ha anat enrere Dovizioso (Ducati) i i la falta de competitivitat dels equips satèl·lit dels fabricants japonesos (Tech 3 amb Yamaha, LCR amb Honda), pensar en àrbitres externs és utopia, i confiar en hipotètics zeros de Rossi i Lorenzo, gairebé. A més, si Pedrosa no fa un salt endavant, la pressió que tindrà Lorenzo –que sap que és més ràpid que Rossi– serà mínima, conscient que ser segon li garanteix el títol.
Ondulat, sense grans frenades ni rectes llargues, Brno és un circuit de xassís, de fluir entre revolt i revolt gairebé sempre amb la moto inclinada. Una pista ideal per a les qualitats de Yamaha. Però també per a les de Dani Pedrosa, que l'any passat hi va guanyar –és la seva última victòria– i va trencar la ratxa de deu triomfs seguits de Marc Márquez. I, sigui com sigui, Honda hi ha guanyat els quatre últims anys amb Stoner (2011), Pedrosa (2012 i 2014) i Márquez (2013).
No és una pista on es prodiguin els punts d'avançament, i això donarà avantatge a qui vagi al davant. A Indianapolis, era simptomàtic escoltar Marc Márquez lamentant els problemes que tenia anant rere Lorenzo i el mallorquí queixar-se, minuts després, que anar darrere una Honda li feia variar les trajectòries fins al punt de debilitar les seves possibilitats. Són tan diferents les motos –xassís i tracció la Yamaha, punta i frenada l'Honda– i els pilots, que qui va al davant, a més d'anar-hi, destorba el pilotatge de l'altre.
En Moto 2, si Johann Zarco té cap, el títol serà seu i els ulls es giraran cap a Àlex Rins. Després de quatre podis, a Indianapolis per fi va arribar la primera victòria del català, que fins i tot ha superat el campió Tito Rabat en la taula. Rabat, com Rins, acumula una victòria i quatre podis.
Cardús torna al campionat
Ricky Cardús, substituït per Xavi Verge en l'equip Tech 3 de Moto 2, només haurà estat absent una cursa del campionat. El català ha arribat a un acord amb JP Moto Racing per pilotar la Suter de l'equip fins a final de temporada. Ocuparà el lloc del malaisi Rattapark Wilairott, que deixa la formació. Serà el primer contracte del català amb un equip asiàtic, al qual intentarà aportar la seva experiència de sis anys a Moto 2.