Motociclisme

Societat obligatòria

Marc Márquez necessita la col·laboració de Dani Pedrosa si vol aspirar a revalidar el títol

Brno s'adapta bé a les virtuts de les mecàniques de Rossi i Lorenzo, però ara fa un any hi va guanyar Pedrosa, el dia que Márquez va trencar la ratxa

La doble victòria de Marc Márquez abans i després de les vacances ha reobert l'interès del mundial més enllà de la pugna entre Rossi i Lorenzo. Però la realitat és tossuda, i Marc Márquez, que sap que no protagonitzarà vuit gestes en les vuit curses que falten, necessita aliats. Un –la pugna entre els dos pilots de Yamaha– es va diluint, perquè Lorenzo sembla que va un pas davant de Rossi. L'altre –Dani Pedrosa– encara no s'ha manifestat.

Calen doblets

Márquez és a 56 punts de Rossi i a 47 de Lorenzo. Segurament la referència bona és la del mallorquí, perquè Rossi, si bé ha guanyat tres curses, fa virtut de la regularitat (sempre al podi). Però atrapar Lorenzo requereix restar-li una mitjana de sis punts per cursa. I entre el primer i el segon de cada GP només n'hi ha cinc de diferència (25 i 20).

És aquí on entra en joc Pedrosa. Ja superats els problemes físics i les pors, el català continua un pas enrere, com Rossi. Es va veure a Indianapolis. Però sense doblets –encapçalats per Márquez, per descomptat– no hi haurà remuntada, perquè, vist com ha anat enrere Dovizioso (Ducati) i i la falta de competitivitat dels equips satèl·lit dels fabricants japonesos (Tech 3 amb Yamaha, LCR amb Honda), pensar en àrbitres externs és utopia, i confiar en hipotètics zeros de Rossi i Lorenzo, gairebé. A més, si Pedrosa no fa un salt endavant, la pressió que tindrà Lorenzo –que sap que és més ràpid que Rossi– serà mínima, conscient que ser segon li garanteix el títol.

Ondulat, sense grans frenades ni rectes llargues, Brno és un circuit de xassís, de fluir entre revolt i revolt gairebé sempre amb la moto inclinada. Una pista ideal per a les qualitats de Yamaha. Però també per a les de Dani Pedrosa, que l'any passat hi va guanyar –és la seva última victòria– i va trencar la ratxa de deu triomfs seguits de Marc Márquez. I, sigui com sigui, Honda hi ha guanyat els quatre últims anys amb Stoner (2011), Pedrosa (2012 i 2014) i Márquez (2013).

No és una pista on es prodiguin els punts d'avançament, i això donarà avantatge a qui vagi al davant. A Indianapolis, era simptomàtic escoltar Marc Márquez lamentant els problemes que tenia anant rere Lorenzo i el mallorquí queixar-se, minuts després, que anar darrere una Honda li feia variar les trajectòries fins al punt de debilitar les seves possibilitats. Són tan diferents les motos –xassís i tracció la Yamaha, punta i frenada l'Honda– i els pilots, que qui va al davant, a més d'anar-hi, destorba el pilotatge de l'altre.

En Moto 2, si Johann Zarco té cap, el títol serà seu i els ulls es giraran cap a Àlex Rins. Després de quatre podis, a Indianapolis per fi va arribar la primera victòria del català, que fins i tot ha superat el campió Tito Rabat en la taula. Rabat, com Rins, acumula una victòria i quatre podis.

Cada cap de setmana lluito contra tres. Pedrosa no va estar lluny a Indianapolis, que és un circuit que li costa. Aquí estarà a prop
Marc Márquez
Moto GP
1r Valentino Rossi (Yamaha)
195
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
186
3r Marc Márquez (Honda)
139
4t Andrea Iannone (Ducati)
129
5è Bradley Smith (Yamaha)
97
6è Andrea Dovizioso (Ducati)
94
Dani Pedrosa (Honda)
80
Pol Espargaró (Yamaha)
73
10è Maverick Viñales (Suzuki)
62
12è Aleix Espargaró (Suzuki)
46
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
199
2n Àlex Rins (Kalex)
128
3r Tito Rabat (Kalex)
125
4t Thomas Luthi (Kalex)
109
5è Sam Lowes (Speed Up)
107
6è Xavier Simeon (Kalex)
92
7è Jonas Folger (Kalex)
81
8è Franco Morbidelli (Kalex))
78
15è Àlex Márquez (Kalex)
36
20è Àxel Pons (Kalex)
18
Moto 3
1r Danny Kent (Honda)
190
2n Enea Bastianini (Honda)
134
3r Romano Fenati (KTM)
112
4t Miguel Oliveira (KTM)
103
5è Efrén Vázquez (Honda)
96
6è Brad Binder (KTM)
83
7è Fabio Quartararo (Honda)
79
Isaac Viñales (Husqvarna)
75
9è Niccolò Antonelli (Honda)
69
10è Jorge Navarro (Honda)
61
48
victòries
acumula Marc Márquez. Amb una més atraparia Dani Pedrosa, el vuitè de tots els temps.
19
anys fa que Rossi
va guanyar el seu primer GP, en 125 cc. A Brno (1996), rere seu va acabar Aspar.
Em sento fort, em sento bé amb la moto i amb l'equip, i si està sec espero estar lluitant per la victòria
Tito Rabat
Brno m'agrada més que Indianapolis, però Lorenzo és molt fort aquí. Ho faré tot per no perdre punts
Valentino Rossi
Atents a Pedrosa. L'any passat, després de curses sense guanyar, va venir aquí i va vèncer. Ara podria repetir-ho
Jorge Lorenzo
A Indianapolis vaig disfrutar lluitant amb Rossi i ara anem a una pista on sempre tinc bones sensacions
Dani Pedrosa
No busco el campionat, sinó guanyar aquest cap de setmana, lluitant contra qui s'hagi de lluitar
Marc Márquez
En el campionat, traieu-nos un 1% de possibilitats a Rossi i a mi i doneu-lo a Márquez
Jorge Lorenzo
7
punts per cursa
ha de recuperar Márquez a Rossi si vol ser campió. I 6 a Jorge Lorenzo.

Cardús torna al campionat

Ricky Cardús, substituït per Xavi Verge en l'equip Tech 3 de Moto 2, només haurà estat absent una cursa del campionat. El català ha arribat a un acord amb JP Moto Racing per pilotar la Suter de l'equip fins a final de temporada. Ocuparà el lloc del malaisi Rattapark Wilairott, que deixa la formació. Serà el primer contracte del català amb un equip asiàtic, al qual intentarà aportar la seva experiència de sis anys a Moto 2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)