Més motor

La revifada de la tradició

Motor. El salt qualitatiu de les 24 Hores de Barcelona-Trofeu Fermí Vélez certifica la consolidació i la projecció internacional d'una prova amb arrels històriques a Montjuïc

El 1998 el Circuit de Barcelona-Catalunya va recuperar la tradició de les curses automobilístiques de resistència de Montjuïc –de 6 hores, 12 hores i 1.000 quilòmetres– amb les 24 Hores de Barcelona. De retruc, des del 2007 la carrera perpetua la memòria de Fermí Vélez –el disseny del trofeu és de Rosa Bisbe, la seva mare–, l'enyorat pilot barceloní que va córrer a Indianapolis, Daytona i Le Mans. La dissetena edició de les 24 Hores arrenca dissabte al migdia, amb accés lliure i gratuït per al públic i 75 cotxes inscrits. La xifra certifica la consolidació de la prova i la seva projecció internacional, de bracet amb el promotor holandès Creventic i ara integrada en les 24 h Series. Hi destaca la presència de Bernd Schneider –cinc cops campió del DTM–, amb el Mercedes SLS número 1; d'Isaac Tutumlu –l'únic català aspirant al podi absolut, amb un Lamborghini Huracan–, i de Laia Sanz i Francesc Gutiérrez (Seat León), embrancats en el seu repte particular de córrer les 24 Hores amb només dos pilots, quan el més normal són quatre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)