Més motor

“Jo no havia de ser campió”

Motor. Jaume Alguersuari anuncia la seva retirada de l'automobilisme per encetar un capítol nou en la seva vida. Desencisat, confessa que el seu comiat de la F-1, el 2011, va ser “traumàtic”

Jaume Alguersuari deixa les curses. Als 25 anys, el que va ser el pilot més jove a debutar en la F-1 –a mitjan 2009, als 19 anys– enceta un nou capítol en la seva vida, lligat al món de la música, segons va explicar ahir en una roda de premsa a Madrid, a la seu del Consell Superior d'Esports (CSD). “He perdut l'amor per aquesta xicota que m'ha acompanyat tota la vida, els cotxes”, va confessar. “Vull llevar-me al matí enamorat d'alguna cosa que vulgui fer tota la vida, i ara com ara no són els cotxes”, va insistir. És la música. “Ara tinc més temps per dedicar-me del tot a la música”, va apuntar. Quan encara era pilot de F-1, DJ Squire –el seu nom artístic– va presentar el seu primer àlbum de música electrònica, Organic life.

El desmai de Moscou

Amb tot, la retirada efectiva de les curses de l'últim pilot català que ha disputat un gran premi no es va produir ahir, sinó al final de juny. Va ser llavors que el pilot barceloní va anunciar que no disputaria l'última cita del curs de la fórmula E –el campionat de monoplaces elèctrics, que havia estat el seu primer programa complet d'ençà que havia deixat la F-1, al final del 2011–. En la prova anterior, a Moscou, va tenir un desmai després de la cursa, i la FIA li va suspendre la llicència mentre se sotmetia a un seguit de proves mèdiques. Al principi d'agost, Alguersuari va confirmar que renunciava a competir en el següent curs de la F-E i que al setembre anunciaria els seus plans.

Per fi, ahir, Alguersuari va revelar que aquell incident va ser causat per una “crisi d'estrès”. “Vaig patir un desmai i volíem respostes. Vam decidir parar per investigar-ho. Fa poc vam tenir els resultats. Estic perfecte, no tinc cap malaltia i no m'he de morir. Però he decidit deixar-ho”, va explicar. La raó no és exclusivament mèdica, però. “El desmai és un factor, però no l'únic. Ara bé, sí que m'ha fet dir: no hi insisteixis”, va puntualitzar. L'altre factor és que les curses “ja no em tornen boig”. “La F-1 ha estat una part important de la meva vida, i allà vaig començar a entendre com anava tot –va exposar–. Em vaig endur un desengany.”

La manera com Red Bull el va acomiadar, al final del 2011 –tot just un parell de dies després d'haver participat en un acte corporatiu de l'equip Toro Rosso–, el va desencisar. Va ser “un trauma”, va reconèixer ahir, per bé que allò va ser “el millor” que li podia haver passat, va afegir. “Em va fer millor persona i més fort.” “Jo confio en el destí. Es veu que no havia de ser campió del món, tot i que jo pensava que sí”, va asseverar. “Avui ja no pertanyo a l'automobilisme, però tampoc puc dir que sigui un punt final. És un punt i a part”, va puntualitzar.

Alguersuari va reconèixer que molt poca gent del seu entorn ha entès la situació. “És la meva vida i vull viure-la”, va reblar. “He viscut això des dels vuit anys, he vist com funciona, i vull viure una veritat”, va concloure.

NOU CAPÍTOL

“M'agradava competir, i m'agrada, però era el moment de canviar”

PUNT I A PART

“No és un dia trist. Ha estat una experiència i m'he divertit molt conduint”

CAMÍ INDECÍS

“Faré música, i no sé si hi serveixo. Si sabés el que ha de passar, la vida seria ensopida”

LA DADA

46
curses
de F-1 va disputar Alguersuari, entre el 2009 i el 2011, amb Toro Rosso. Va puntuar en deu.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)