Ral·lis

Lluita de titans a Salou

La victòria és cosa d'Ogier i Latvala, els més ràpids a Terra Alta, el tram rei del ral·li RACC

Kubica s'enlaira fins al primer lloc, però punxa després

Ogier i Latvala sabien que a Terra Alta tocava arromangar-se

Si alguna cosa distingeix els campions dels pilots que simplement són boníssims és que saben quan convé atacar. En la maratoniana etapa de terra del ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada –sense assistència, només amb canvi de pneumàtics en l'equador–, un tram cridava l'atenció i empetitia tota la resta, literalment. Terra Alta, l'especial més llarga de la prova –cap altra supera els 30 quilòmetres–, es feia notar amb els seus cinc canvis de paviment, incloent-hi una feixuga llesca d'uns sis quilòmetres d'asfalt, al bell mig de l'especial. Per si no fos prou, les dues passades pel tram rei arribaven al final de cadascuna de les dues voltes de la jornada, amb els pneumàtics força trinxats. Però Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala, els dos tenors de l'equip de punta, Volkswagen, sabien que allà tocava arromangar-se i ensenyar els galons.

Dit i fet, els dos Polo R van ser els únics capaços de sortir de Vilalba dels Arcs i arribar a la Fatarella en menys de 23 minuts i mig. Sense rodes, però a l'atac, sobretot en les porcions d'asfalt, on no els perjudicava gens el fet d'obrir la pista. Ans al contrari, eren ells els qui feien la guitza als perseguidors, escampant pols i brutícia sobre el ferm, i fent-lo més relliscós, si fos possible. D'una revolada, Ogier va saltar del sisè lloc al primer; Latvala, autor de l'escratx, del setè al segon, a menys d'un segon del tricampió. En la segona passada, el millor temps va ser per al francès, tots dos en menys de 23 minuts. Així, Seb va arrabassar el primer lloc al seu company, que l'havia desbancat en el segon pas per Móra d'Ebre-Ascó. Els vigents campió i subcampió del món només van fer un escratx per cap en tot el dia. Però va ser on tocava, en el tram rei i per a reis. Més ben dit, per a titans.

Tres escratxs de Tänak

La resta de trams, els petits, se'ls van repartir els actors que les circumstàncies s'entesten a convertir en secundaris. El millor va ser un retrobat Ott Tänak (Ford), que no corria a Salou des del 2012, però va fer tres escratxs i és tercer en la general. Amb tot, a partir d'avui, a l'asfalt, ho tindrà magre per mantenir el ritme dels Polo i resistir l'empenta de Dani Sordo, quart, el millor dels Hyundai. El cantàbric arriba ben col·locat a la seva superfície talismà, però cedeix gairebé mig minut a Ogier, de manera que la seva meta realista és el podi.

Un calaix pel qual no podrà lluitar Robert Kubica (Ford), l'únic que ha estat líder de la prova sense conduir un VW. L'expilot de F-1 havia encapçalat un ral·li del mundial dos cops abans (el 2014, a Montecarlo, i aquest any, a Còrsega), perquè va fer l'escratx en el primer tram. A Salou es va permetre el luxe de desbancar Ogier del capdavant a Caseres 1, i s'hi va mantenir fins que una doble punxada a Terra Alta 1 el va enfonsar. Es va refer de seguida, però, i al tram següent va fer un altre escratx, empatat amb Tänak.

PROTAGONISTES

Hem tingut un bon dia i som dins de la lluita, però a Terra Alta he perdut molt
Dani Sordo
hyundai
1r Ogier-Ingrassia (VW)
1h24:58.4
2n Latvala-Anttila (VW)
a 4.0
3r Tänak-Mõlder (Ford)
a 11.3
4t Sordo-Martí (Hyundai)
a 26.9
5è Ostberg-Andersson (Citroën)
a 29.7
6è Mikkelsen-Floene (VW)
a 37.4
7è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 38.3
8è Meeke-Nagle (Citroën)
a 59.4
9è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 1:03.8
10è Evans-Barritt (Ford)
a 1:09.2
12è Tidemand-Axelsson (Skoda R5)
a 3:10.6
31è Carchat-Ribeiro (Mitsubishi)
a 12:15.9
38è Guerrero-Moreno (Peugeot R2)
a 13:45.5
49è Parés-Rosell (Mitsubishi)
a 19:49.9
56è Domènech-Marchal (Citroën R3)
a 26:53.4
62è Solans-Ibáñez (Peugeot R5)
a 33:44.5
63è Oto-Ferrer (Peugeot R2)
a 33:46.6
64è Sans-Venceslao (Peugeot R2)
a 34:44.4
65è Marquina-Darder (Peugeot R2)
a 36:33.5
71è Costa-Domènech (Suzuki)
a 44:08.8
No he començat com volia. Sabia que havia de canviar alguna cosa, sobretot en la meva actitud mental
Jari-Matti Latvala
volkswagen
Ha estat fantàstic. Estic entusiasmat amb la nostra actuació. Un dia tan llarg, amb vuit trams seguits de terra, ha estat tot un repte
Sébastien Ogier
volkswagen
Només penso a fer-ho tan bé com pugui. He tingut bon ritme
Ott Tänak
ford
A la tarda, encara tenia les rodes força bé abans de l'últim tram de 35 km, i això ha marcat la diferència
Sébastien Ogier
volkswagen
Ara estic molt content, el cotxe va molt bé, i miraré de seguir així dissabte
Jari-Matti Latvala
volkswagen

Solans plega i Carchat encapçala la categoria de producció

Una avaria elèctrica va deixar Nil Solans (Peugeot R5) a l'estacada en l'equador de la jornada. El pilot del RACC havia perdut 30 segons per una punxada en el segon tram del dia, i després de la primera passada per Terra Alta era onzè entre els cotxes de WRC2. De camí cap al següent tram, però, el motor d'engegada es va cremar, i un curtcircuit va malmetre la bateria. Sense poder engegar el cotxe, va haver de plegar. Avui es reenganxarà, però amb una forta penalització (cinc minuts per cada tram no disputat; i deu per l'últim).

Qui no és reenganxarà és el campió català Josep M. Membrado (Ford R5), que va trencar un palier en la segona passada per Móra d'Ebre-Ascó i ha plegat definitivament. En el tram urbà de Montjuïc, dijous, el pilot d'Olost havia colpejat el mur de formigó en aterrar del saltiró abans del donut a la plaça de les Cascades. Va acabar el tram, però en l'enllaç cap a Port Aventura es va aturar, amb el radiador trencat, i ahir ja s'havia hagut de reenganxar.

Si més no, Joan Carchat va superar l'etapa de terra amb bona nota. L'andorrà és líder entre els cotxes de producció, un resultat que li donaria el lideratge de la categoria en el WRC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)