Editorial

L'EDITORIAL

El Dakar va retrobant la identitat

S'han tornat a veure aquelles enyorades imatges de motos i cotxes buscant els punts de pas venint per camins diferents

Hi ha molts detalls per polir, però el primer Dakar del qual Marc Coma és per cent responsable no ha decebut. Hi ha hagut anul·lacions per les tempestes, i això pot semblar una contradicció amb la definició del Dakar com la cursa més dura del món, però més injustificable seria encara que l'any 2017 es disputés una competició sense els mínims estàndards de seguretat.

Dels 336 equips que van prendre la sortida en van acabar 217. Sent una cursa dura, no es pot concloure que hagi estat extrema i, a més, el Dakar 2017 ha tingut algunes grans virtuts. La més visible, que hi ha hagut batalla per la victòria –si més no en cotxes– fins a l'últim dia, fins a l'últim moment. I en motos, pel podi. La prova ha mantingut sempre l'interès perquè cada dia han passat coses, imprevistos. S'han tornat a veure aquelles enyorades imatges de motos i cotxes buscant els punts de pas venint per camins diferents. La restricció de les funcions dels GPS i la potenciació de les especials fora de pista hi han tingut molt a veure.

Hi ha hagut nou guanyador en motos (però KTM ha obtingut el setzè triomf seguit), i Stéphane Peterhansel ja ha vençut en més edicions al voltant (7) que al manillar (6). Peugeot ha arrasat i, per l'interès de la cursa, s'ha de continuar buscant un equilibri que es pronosticava però no ha arribat. Però això és cosa de la FIA, no de Marc Coma.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)