Editorial

La comunicació és la solució, no el problema

El Barça té problemes, i un dels importants és el de la gestió de la comunicació

Com pot ser que des del 2010 hagin passat pel Barça, amb menys pena que glòria, cinc directors de comunicació? Com pot ser que en ple segle XXI encara no tinguem una comunicació totalment professionalitzada? Com pot ser que la comunicació del Barça sigui poc clara i fins i tot contradictòria? Com pot ser que des del club apareguin tantes i tan diferents comunicacions o interpretacions sobre un mateix fet? Com pot ser que ens equivoquem tant en el contingut, els canals i el tempo de la comunicació? El Barça actual té un veritable problema de gestió de la comunicació. Un més a incorporar a la llista de problemes legals, lluites fratricides, falta de capacitat negociadora, pèrdua de credibilitat i dany a la imatge del club que han produït algunes decisions.

Com a professional del món del màrqueting i la comunicació he de dir que el problema de comunicació del Barça té solució. Una solució que pot ser ràpida i eficaç. I tot depèn de professionalitzar aquesta àrea, que és una de les més importants en qualsevol institució. Especialment una institució esportiva que ha de ser referent en tot allò que fa. Una bona comunicació marca la diferència, ens posiciona on volem estar, ajuda a entendre millor el que som i el que volem, i fins i tot ens pot ajudar a aconseguir més interès per part de marques i, per tant, més ingressos. En altres paraules, la comunicació pot ser i hauria de ser per a qualsevol marca o junta directiva una eina imprescindible.

Però això només és possible si tenim el desig de ser clars i transparents, les ganes que tothom entengui la importància d'aquesta àrea, la determinació de posar en pràctica un bon pla de comunicació i tenir l'equip de professionals adequats per a aquest pla. Tot això necessita les capacitats i habilitats d'un bon equip gestor. I aquest equip gestor ha de tenir clar que les coses no es fan segons d'on bufi el vent. No podem estar constantment a veure per on venen els problemes i llavors decidir. Hem de tenir un pla estratègic molt ben definit i suficientment flexible per adaptar-se a les situacions i a les persones, però sense allunyar-se de la transparència, l'ètica, la coherència i la defensa dels drets i la imatge del Barça.

El problema de la comunicació és el mateix que el de l'estratègia o la planificació esportiva o de l'estratègia negociadora a l'hora de renovar jugadors o arribar a acords amb inversors i patrocinadors. El problema radica en les persones que han de prendre decisions al nostre club. Però, com sempre, mentre Messi sigui marcant les faltes i ens faci guanyar partits, tot va bé. Doncs ja ens ho trobarem, i pot ser abans del que ens pensem.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)