Editorial

L’EDITORIAL

Un Ajuntament al·lèrgic als esports de motor

Barcelona ha renunciat al tram inicial del ral·li RACC del mundial, una promoció formidable sense gairebé cap cost per a la ciutat

L’Ajuntament de Barcelona ha consumat un nou pas en l’estratègia de buidatge de la capital del país d’activitats percebudes com a no desitjables per a l’equip de govern. Sota el pretext de les queixes de la saturació d’activitats a la via pública del districte de Sants-Montjuïc, el ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, una cursa de reputació mundial, no trepitjarà la capital catalana.

Després de dos anys de mandat, és claríssim que qualsevol esport del motor queda fora del model de ciutat que propugna l’equip d’Ada Colau. I aquesta consideració passa per sobre de qualsevol argument de manera gairebé dogmàtica. Perquè, 24 hores de molèsties als veïns al marge, el tram espectacle del ral·li a Montjuïc tenia un cost mínim per a Barcelona –el RACC assumia les despeses– i el retorn en forma d’hores de televisió vistes per milions d’espectadors a tot el món. Una eina de promoció formidable i, a més, gairebé de franc.

Sobra el mundial de ral·lis, sobra el Circuit de Barcelona-Catalunya, sobren hotels, turistes i creueristes. Barcelona en Comú, i el seu soci de govern, el PSC, argumenten que el model que ha funcionat en els últims anys no és sostenible i que empeny els barcelonins a marxar. Però si el model alternatiu de Colau no preveu també el negoci, Barcelona –i per extensió Catalunya– deixarà de sortir en molts mapes i serà una capital amable d’un país empobrit.