Editorial

L’EDITORIAL

Després del tabac i l’alcohol, les apostes

Itàlia acaba de legislar per prohibir la publicitat d’apostes esportives on-line amb caràcter general. Es veia venir perquè la dimensió que ha adquirit aquest sector l’ha posat en el punt de mira del sistema de salut. Ara és Itàlia, però tot fa pensar que, com en les begudes alcohòliques d’alta graduació i el tabac, a mitjà termini el vet s’anirà estenent, i que el primer que ho prohibeix hagi estat un estat de pes com Itàlia fa pensar que el procés serà prou ràpid.

La prohibició de la publicitat de l’alcohol i el tabac va tenir un impacte enorme en l’esport. Fa més d’una dècada, clubs de futbol i equips de F-1 o motociclisme van haver de buscar noves fonts de finançament i, en general, ho van aconseguir. Ara l’entorn econòmic no és el mateix i els volums de negoci de les cases d’apostes els han permès prendre posicions fortes en el mercat de la publicitat esportiva, i també en la dels mitjans de comunicació.

La realitat de l’any 2018 és que la ludopatia és una xacra que cal combatre, una causa inequívoca de marginació social i de desestructuració familiar. Però aquesta mateixa realitat permet un accés tan fàcil a les apostes on-line que fa dubtar de l’eficàcia de la prohibició indiscriminada de la publicitat. Encara més quan les màquines escurabutxaques continuen presents a molts bars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.