L’EDITORIAL
Marc Márquez i Pol Espargaró, l’aposta d’Honda per tornar a guanyar
Marc Márquez i Pol Espargaró seran els pilots d’HRC per al campionat de MotoGP. L’equip ha difós avui les imatges de tots dos amb la Honda RC213V i la millor notícia és la cara que hi posa Marc Márquez. Cara d’haver vist la llum. Perquè torni a ser el campió imbatible que coneixem necessita sumar una fractura curada, un to muscular correcte del braç –més de mig any perdent massa muscular– i la recuperació de la confiança, que només aconseguirà fent quilòmetres sobre la moto. Només l’addició d’aquests factors li proporcionarà les últimes dècimes per volta. Unes dècimes que possiblement trobarà abans Pol Espargaró. Márquez no es precipitarà aquesta vegada. Es perdrà els test de Qatar, que sí que farà el seu nou company d’equip. L’objectiu és ser en la primera cursa (28 de març).
Després d’un 2020 anòmal –no obtenia un resultat global tan dolent des del 1982, tot i els dos podis d’Àlex Márquez– l’equip més potent del campionat s’ha plantejat el repte de tornar a guanyar aquest 2021. I per cobrir la part d’incertesa que encara acompanya l’evolució física de Marc Márquez, s’ha fitxat dues temporades un valor tan segur com Pol Espargaró, dos anys més gran que Márquez i amb una reputació en la categoria reina que ha rubricat amb el cinquè lloc del 2020 i la seva col·laboració per fer de KTM un equip aspirant als podis.
Els dos catalans d’Honda tenen vides esportives paral·leles però no han compartit colla en el pàdoc o en els entrenaments a Rufea. Van formar part de l’equip RACC en els campionats catalans i estatals i des que tots dos han coincidit en el mundial (2008) han estat rivals a la pista en totes les categories excepte en el 2013, quan Márquez va saltar a MotoGP i Pol es va quedar un any més en Moto2 per pujar com a campió. Dins d’un equip oficial en la categoria reina cadascú va a la seva en el seu box i amb els seus enginyers, però de la capacitat de col·laborar de tots dos en dependrà també que HRC els pugui oferir una moto per lluitar pel títol. El campió és Suzuki, amb Mir i el fins ara teòric cap de files Àlex Rins. I les dues formacions de Yamaha (Factory, amb Viñales i Quartararo, i Petronqs, amb el subcampió Morbidelli i l’avi Rossi) tenen fonaments sòlids.