El nou Camp Nou: seguim el debat
les dates
i les afectacions que, lògicament, haurem de patir els socis; en definitiva, ara ens falta informació i com més aviat la tinguem, molt millor
1Els socis del Barça vam aprovar majoritàriament la reforma del Camp Nou. Malgrat que la confiança en el president, Josep Maria Bartomeu, i la junta directiva no és total, és ben evident que millorar l'estadi serà profitós
si es fa amb coherència, amb visió de futur, amb transparència i col·laboradors econòmics a
l'altura de les circumstàncies. Per tant, els barcelonistes hem d'actuar de forma constructiva i no és bo que desem el tema en un calaix, tot esperant que ens informin de com avança. Penso que pot ser positiu aportar alguns elements de debat per tenir-los en compte, abans que ens comuniquin les notícies corresponents i llavors fem valoracions que es podrien considerar a la defensiva.
2Ens falta saber el cost total de l'operació. Aquesta ha de ser la dada més rellevant, cal afinar-la amb precisió i seria bo que en la propera assemblea de socis compromissaris es pogués anunciar clarament. Una vegada tinguem el cost total previst haurem de saber com ho pagarem i qui ens ajudarà a finançar-ho, qui explotarà els negocis que s'hi pugui generar, qui patrocinarà, si és que es fa, el nom de l'estadi. També ens manca saber les dates i les afectacions que, lògicament, haurem de patir els socis. En definitiva, ara ens falta informació i com més aviat la tinguem, molt millor.
3 El fet de batejar amb un nom comercial
el Camp Nou serà carn de debat. Tant pel fet com per la marca que en surti guanyadora, com també per la quantitat que pagarà. Precisament, fa pocs dies s'ha sabut que un dels equips més importants de futbol americà, els San Francisco 49ers, rebran 220 milions de dòlars de la marca Levi Strauss per posar el seu nom al camp durant vint anys. D'aquesta manera, els 11 milions de dòlars anuals que pagarà
Levi Strauss ajudaran a sufragar el cost, amb una quantitat que ben segur el Barça, si ho vol i s'ho proposa, hauria de superar àmpliament —per exemple, l'estadi dels New York Giants i New York Nets, batejat com a Met Life Stadium, rep gairebé el doble de diners que el de San Francisco.
4En benefici de la transparència i del
màxim retorn econòmic, fóra bo que el Barça fes com els San Francisco 49ers i obrís concurs a totes les empreses del món que ho vulguin. Entre 31 propostes finalistes —sí, ho heu llegit bé, 31— va acabar guanyant la marca de roba nord-americana. Prenem-ne nota i fem-ho bé.
5 Un dels temes clau ha de ser també la innovació i cal fer del Camp Nou un estadi intel·ligent, un camp associat a les noves tecnologies, amb una aposta total en aquest aspecte. Cal crear una experiència més enriquidora i, evidentment, cal un wi-fi ràpid a tot l'estadi, fóra bo personalitzar la informació als aficionats durant el partit, fomentar la venda de marxandatge i de begudes i menjar. Se'n pot treure molt de profit i un bon soci tecnològic hauria d'ajudar a fer-ho possible.