Fórmula 1

Mai no plou a gust de tothom

fórmula 1 · La pista molla esguerra la cavalcada de Rosberg i fa alçar el cap a Ricciardo i a Alonso matx nul · Des dels boxs, Hamilton aprofita una cursa boja per retallar uns puntets al líder del mundial

Ricciardo és un especialista de les curses mogudes, i la d'ahir ho va ser
Hamilton no
va fer cas de les ordres de deixar passar Rosberg

@Daniel Ricciardo ho tenia clar: “Vinga, nois, que aquesta la podem guanyar!”, va etzibar per la ràdio de l'equip superat el primer terç del Gran Premi d'Hongria, quan es trobava en la sisena posició. Dit i fet, quan faltaven tres voltes per al final es va col·locar primer avançant Lewis Hamilton i Fernando Alonso en dues voltes successives, per sumar la seva segona victòria del curs –i de la seva carrera esportiva–. Curiosament, el dia de la seva estrena dalt de tot del podi, a Mont-real, també va assolir el cap de la cursa tres voltes abans del final. L'australià s'està convertint en tot un especialista a treure suc de les curses mogudes.

Variables estratègiques

Val a dir que la d'ahir ho va ser i amb ganes, de moguda. Tot va començar quan faltava poc menys d'una hora per a la cursa i un fort xàfec va deixar la pista molla. En el moment de la sortida encara ho estava, però per poc temps: quan en la vuitena volta va sortir el cotxe de seguretat per l'accident de Marcus Ericsson (Caterham), tothom es va aturar per muntar les rodes de sec. Tothom, tret dels quatre primers –Nico Rosberg, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel i Fernando Alonso–, que ja havien passat l'entrada dels boxs i ho van haver de fer en el gir següent.

Aquesta va ser la primera clau del triomf de Ricciardo, perquè ell va ser el primer a poder-se aturar de seguida (bé, en realitat va ser Jenson Button, però McLaren li va muntar rodes d'aigua pensant que tornaria a ploure i va esguerrar la cursa de l'anglès) i això el va portar al lideratge de la cursa. Tot gràcies a una sortida no gaire bona, que el va fer caure del quart al sisè lloc, just el que calia per poder aprofitar l'avinentesa.

En canvi, la cursa de Rosberg es va començar a tòrcer aquí. Era líder amb solidesa i ja avantatjava el seu company Hamilton de més de mig minut. Però amb el canvi de rodes a deshora i els problemes de frens en el seu Mercedes –el veritable taló d'Aquil·les de l'equip alemany– es va quedar enmig del grup, incapaç de superar Jean-Éric Vergne (Toro Rosso), mentre Ricciardo i Alonso s'escapaven.

Aquest cotxe de seguretat també va ser providencial per a Hamilton, perquè li va permetre ficar-se en la lluita després d'haver sortit dels boxs i haver fet una virolla en el segon revolt, traït pels frens encara freds del Mercedes.

Ordres a can Mercedes

La segona clau va ser la següent neutralització de la cursa, ara per l'accident de Sergio Pérez en la recta de meta. El líder, Ricciardo, ho va tornar a aprofitar per canviar les rodes i comprometre's a fer una tercera aturada. Això va deixar líder Alonso, que va apostar per fer-ne només dues, mentre Vergne seguia parant els peus a Rosberg, ara amb Vettel i Hamilton al clatell.

L'alemany de Red Bull va caure de la lluita en un incident calcat al de Pérez, però en què va aconseguir evitar el xoc amb el mur. Ara la cosa era entre Ricciardo, Alonso, Hamilton i Rosberg, el primer i l'últim a tres aturades i els altres, a dues. Ricciardo necessitava camp per córrer i el tenia –era el líder–, però Rosberg perdia pistonada, ja que no podia avançar el seu company. L'equip va demanar en diverses ocasions a Hamilton que cedís el pas, però res. “Per què no em deixa passar?”, preguntava un Rosberg un xic ingenu per la ràdio.

El temps perdut li va impedir de culminar l'atac en la tirada final amb rodes noves, cosa que sí que va poder fer Ricciardo, que rodava dos segons més de pressa que Alonso. L'asturià va estar a punt de culminar la jugada amb un joc de rodes toves desfet, amb 31 voltes al damunt, per bé que tenir a ratlla els Mercedes amb aquest Ferrari va ser com un triomf per a ell, igual com el tercer graó del podi per a Hamilton després d'haver sortit l'últim. Qui va sortir perdent amb la pluja, que ho va trasbalsar tot, va ser Rosberg.

PROTAGONISTES

Tot anava bé i era cinquè, però, per desgràcia, hem estat els únics que pensàvem que tornaria a ploure
Jenson Button
mclaren-mercedes
Em sento un pilot diferent i, en certa manera, una persona diferent. Crec en mi mateix i això és magnífic
Daniel Ricciardo
red bull-renault
Quan faltaven deu voltes per al final hem pensat a parar per assegurar un quart lloc, però ens hem arriscat i hem pogut aguantar, pels pèls
Jo no volia que [Hamilton] em deixés passar; ha estat l'equip el que m'ha dit que ho faria i no sé què ha passat
Nico Rosberg
mercedes
Haver hagut d'avançar pilots per vèncer –igual que al Quebec– fa encara més satisfactòria la victòria, sabent que ens l'hem guanyada
Necessitàvem una cursa boja i l'hem tinguda. Aquest serà un dels pocs podis que aconseguirem enguany
Fernando Alonso
ferrari
Era molt a prop de ‘Checo' [Pérez] i no he pogut evitar topar-hi. Ha estat un error meu i demano disculpes a l'equip
Nico Hülkenberg
force india-mercedes
Que [Rosberg] hagués de fer una aturada més no vol dir que no estiguéssim en la mateixa cursa
Lewis Hamilton
mercedes

Per emmarcar

No és pas la primera vegada que suma punts, però Vergne es va lluir rodant força estona segon –entre Alonso i Rosberg– i va eclipsar del tot el cotitzat Kviat.

Per oblidar

La ratxa de curses dins dels punts de Hülkenberg havia d'acabar tard o d'hora, però que fos per una topada amb l'altre Force India de Pérez va ser decebedor.

McLaren busca pilot, però Vettel no es mourà de Red Bull

L'arribada de la canícula marca l'inici de la silly season, la ‘temporada ximple', en què es desfermen tota mena de rumors de fitxatges més o menys inversemblants. Un dels pilots candidats a canviar d'aires –sempre segons la rumorologia canicular– és Sebastian Vettel, tal vegada per la feixuga campanya que està tenint enguany a Red Bull, després dels quatre títols seguits dels cursos anteriors. Divendres, el cap de l'equip de la marca de begudes, Christian Horner, es va referir amb ironia a tots aquests rumors: “Sí, sembla que se n'anirà a Ferrari, o que McLaren li ha fet una gran oferta, o potser Mercedes. Haurem d'esperar i veure a quin equip se'n va”, va reblar. “Però no, Sebastian seguirà a Red Bull l'any que ve, sens dubte”, hi va afegir. Ferrari i Mercedes difícilment canviaran de pilots, però McLaren sí que potser està buscant substitut per a Jenson Button. Amb l'arribada d'Honda el 2015, l'equip de Woking s'està movent per fitxar un autèntic pilot guanyador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)