Barça

El Barça presenta el seu full de ruta en l’àmbit digital

Estratègia digital. El club crea un nou model de relació amb els fans per adaptar-se als canvis en els hàbits de consum i amb l’objectiu d’oferir-li productes i serveis adaptats als seus gustos

“Fa uns mesos, analitzant el nostre posicionament i les possibilitats que ens obre l’àmbit digital, vam demanar a l’àrea digital i de marca que dissenyés una nova estratègia digital a partir del convenciment absolut de l’extraordinari marge de creixement que encara té al davant la marca Barça i davant la confirmació que el nostre marc competitiu ha canviat. Les nostres referències van més enllà de l’esport, competim amb la indústria de l’entreteniment.” “Ara, l’àmbit digital ens permet saber qui són els nostres fans i què volen. Per això estem desenvolupant plataformes pròpies, que a través de l’anàlisi de dades ens permetran oferir als nostres fans un ventall de continguts, productes i serveis adaptats a les seves necessitats.” Ho explicava ahir el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, en l’acte de presentació del nou full de ruta digital del club, que va tenir lloc a la Sala Ideal-Centre d’Arts Digitals de Barcelona.

El Barça va presentar la seva nova estratègia digital basada en una nova manera de relacionar-se amb els seus fans d’arreu del món, una estratègia sostinguda en tres pilars clau: l’atracció d’audiències globals, l’entreteniment i les dades, i la creació d’un ecosistema de productes digitals Barça. El club vol apostar de manera ferma per la creació de diferents plataformes pròpies que li permetin arribar de manera directa als fans, sense intermediaris, i saber així els seus gustos i necessitats, amb l’objectiu d’oferir-los productes digitals Barça personalitzats. La nova estratègia digital es basa en un model fan centric, a partir del qual es treballa per a la creació d’un ecosistema integrat de productes, serveis i continguts del club, per tal d’oferir als fans de tot arreu les millors experiències Barça, tant si visiten el Camp Nou com si no.

Iniciatives com la de Barça eSports per atraure el públic jove i la fundació de Barça Studios per realitzar continguts propis són mesures ja en vigor, però ahir el Barça va anunciar la creació d’un ecosistema de productes i serveis digitals Barça, amb l’OTT Barça TV+ i un programa de membership global anomenat Culers, passant per un comerç electrònic propi o solucions innovadores en la venda d’entrades. En el cas de l’OTT Barça TV, els fans del FC Barcelona podran gaudir de diferents continguts a partir de la primavera que ve, amb accés gratuït per a alguns productes limitats i accés a través de subscripció per als continguts Premium.

“Assistim a una revolució en el consumidor i en els seus patrons de consum, especialment en les noves generacions. Estem davant de l’economia de l’atenció, en què lluitem amb nous actors amb els quals no comptàvem i que en lloc de competir als estadis ho fan a les pantalles dels mòbils, a les televisions i als ordinadors. Ara els nostres competidors són també les grans corporacions i plataformes de continguts. Tenint això en compte, si aprofitem l’oportunitat, aconseguirem un mercat més gran i podrem crear noves línies de negoci que fins ara no existien”, explicava el directiu responsable de l’àrea digital, Dídac Lee.

El Barça és el primer club esportiu en l’àmbit digital. Aquest últim any, i per segon any consecutiu, va generar més engagement amb els seus fans (més de 1.400 milions d’interaccions) en l’àmbit mundial i es va consolidar com l’entitat esportiva més seguida a les xarxes socials, amb més de 350 milions de seguidors.

MODEL ‘FAN CENTRIC’

El club aposta per la creació d’un ecosistema de serveis digitals a gust dels fans

PROJECTES NOUS

El Barça engega OTT Barça TV+ i el programa de ‘membership’ ‘Culers’
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)