Barça

La fundació no s’atura

La Fundació Barça s’ha reinventat i ha continuat amb la seva tasca, repartint, per exemple, milers de mascaretes i equips de protecció

El club s’ha preocupat pels socis de més edat

“En aquests temps complicats, ens vam proposar que la fundació generés una bona notícia cada dia. Des de la fundació tenim brots verds, bones notícies i les hem de comunicar”, diu Jordi Cardoner, vicepresident de l’àrea social del FC Barcelona i també vicepresident de la Fundació Barça. “Ens hem hagut de reinventar”, continua.

Així ha estat. La Fundació Barça no s’ha aturat en aquests dos mesos de confinament, bé sigui amb accions pròpies o d’altres en col·laboració amb l’àrea social, i també gràcies a la feina conjunta amb diferents col·laboradors del club. Aquesta mateixa setmana, ha distribuït 248.000 mascaretes i 8.000 ulleres i protectors visuals procedents de l’empresa xinesa Tencent. Ho ha fet entre diversos hospitals del país i el Col·legi de Metges de Barcelona. Era el segon donatiu de Tencent, que el 14 d’abril ja va fer arribar a la Fundació Barça 15.000 equips de protecció individual. Són algunes de les accions de suport que s’han dut a terme en la lluita contra la Covid-19, però n’hi ha hagut moltes més en aquests dos últims mesos.

La més important, evidentment, ha estat la idea de cedir el cognom del Camp Nou durant la temporada vinent a una empresa i destinar tots els diners que pagui a la recerca sobre les conseqüències posteriors de la malaltia, així com l’anunci de la disputa d’un partit benèfic contra l’Igualada, una zona del país molt colpejada per la pandèmia. El club, a més, va cedir les seves instal·lacions a les autoritats sanitàries i també s’hi va instal·lar un punt de recollida de mostres dins la campanya #JoEmCorono per a l’estudi que han liderat els doctors Bonaventura Clotet i Oriol Mitjà, que busquen, a través d’una combinació de fàrmacs, trobar una solució que limiti la transmissibilitat del virus.

A banda de tot el material distribuït de les donacions de Tencent, també es van lliurar al Departament de Salut de la Generalitat 30.000 mascaretes que van arribar el 26 de març, donades per la companyia d’assegurances xinesa Taiping, i 50.000 més donades pel grup empresarial Mission Hills. Es van distribuir diversos electrodomèstics donats per Beko i també tauletes i mòbils a diferents hospitals de Catalunya. La Fundació Barça i la Stavros Niarchos Foundation (SNF), en una col·laboració conjunta, van decidir destinar fons a beques menjador, accés a aliments per a famílies vulnerables, suport a persones sense llar, suport psicosocial a la gent gran i sensibilització per prevenir l’epidèmia.

Altres col·laboracions han estat amb el Banc dels Aliments, amb l’aportació d’un donatiu de 800 quilos de farinetes i altres aliments infantils, que beneficiaran més de 5.500 nens d’entre un i tres anys, així com l’enviament per Setmana Santa a diversos centres de menors d’ous de Pasqua en col·laboració amb pastisseries Escrivà, els supermercats Ametller Origen i la Fundació Guitart.

Una altra de les accions que s’han liderat des de la Fundació Barça ha estat la trobada virtual amb nens malalts d’alguns esportistes del club. Aquestes trobades se solen fer de manera presencial, però no s’han interromput durant la pandèmia, en què s’han fet de manera virtual. Rakitic, Riqui Puig, Víctor Claver, Aitor Egurrola i Sergi Fernández han estat protagonistes d’aquestes trobades. I parlant de trobades virtuals, s’ha reactivat el programa Masia Solidària, que consisteix en trobades de diferents equips formatius del club amb entitats socials. Fa una setmana, de manera virtual, l’equip infantil de futbol sala es va reunir amb nois i noies de la Fundació Itinerarium.

A més, des de la Fundació Barça es va endegar una campanya per lluitar contra el ciberbullying, ara que ha augmentat un 20% en aquest temps de confinament. I des de l’àrea social es va transformar el projecte T’acompanyem –que es fa en col·laboració amb la Creu Roja– en T’acompanyem a casa. Des de l’Oficina d’Atenció al Barcelonista s’han fet trucades als socis de més edat de l’entitat per interessar-se pel seu estat durant la pandèmia.

330
mil mascaretes
ha distribuït el club en aquests mesos de confinament
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)