Barça

Freixa negocia un nou patrocinador

Eleccions. Espera aconseguir un contracte superior als 55 milions per temporada que Rakuten ha estat pagant al club fins a aquest curs

Toni Freixa, candidat a la presidència del FC Barcelona, negocia un nou patrocinador per a la samarreta del primer equip de futbol, que podria presentar abans de les eleccions del 7 de març. L’advocat vol prescindir de Rakuten, l’actual patrocinador, quan acabi el contracte entre el club i la marca japonesa, el 30 de juny de 2022. Freixa considera que pot aconseguir una quantitat superior als 55 milions d’euros fixos per temporada que Rakuten ha pagat al Barça des del 2017 i fins a l’actual temporada. El curs vinent, la marca japonesa, a causa de la situació de crisi econòmica mundial, pagarà només 30 milions d’euros fixos i tindrà menys drets d’explotació dels actius del Barça.

El líder de Fidels al Barça va presentar ahir el seu projecte econòmic en l’escola de negoci digital ISDI. En el seu discurs va deixar molt clar que aquesta situació econòmica dolenta és conseqüència d’una mala gestió esportiva. La situació és molt semblant a la del 2010. “Entre el 2015 i el 2020, el model ha estat facturar. Per què vols ser líder en facturació si també ho ets en despesa i deute? Tot ve d’una política esportiva no adequada. Les decisions esportives et porten a les conseqüències econòmiques. Fitxatges equivocats, la massa salarial molt alta, contractes llargs, jugadors que no pots vendre... El model ha d’estar basat en el planter i en jugadors de fora que responguin als paràmetres Barça. No necessitarem tants diners amb aquesta política. El Bayern és campió d’Europa amb un pressupost de 750 milions d’euros. No hem d’estar obsessionats per facturar”, va dir Freixa, que va explicar també quin serà el seu pla de xoc per als primers mesos. “Primer hem de parlar amb els jugadors perquè el club sigui sostenible mentre no acaba la pandèmia. Després hem de reestructurar el deute. Aquest seria el pla de xoc. Tot això s’ha de fer mentre fem l’Espai Barça perquè per a nosaltres és bàsic.”

El candidat creu només en una part del Barça Corporate. Creu en Barça Academies i en Barça Licensing&Merchandising, però no tant en Barça Studios ni en Barça Innovation Hub. I es va mostrar crític amb la superlliga. “Crec més en la superlliga com a palanca per negociar millor amb la UEFA que en la mateixa superlliga. El futbol és passió i no només negoci. No podem perdre la passió local. I no pots tenir un conflicte amb altres clubs i federacions. El Barça no ho ha de liderar perquè ja ho lidera el Real Madrid. Ha d’estar a l’expectativa”, va dir un Freixa que va llançar un parell de dards contra Joan Laporta i la seva proposta d’emetre bons. “El problema dels bons és que es descontrolin i puguin caure en mans de ves a saber qui. Qui ho diu, potser és perquè ja li va bé i vol que el Barça acabi sent una societat anònima.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)