La banqueta funciona
El Barça ha hagut de patir de valent per imposar-se al feu de l’Elx (1-2) en un partit en què ha tingut moltes oportunitats per marcar, però que ha acabat resolent en el tram final. Ferran Torres i Memphis, dos jugadors que han sortit des de la banqueta, han estat els autors de les dianes dels blaugrana que han començat perdent i han hagut de remuntar.
Ha estat en una primera part en què, l’equip orientat per Xavi no ha sabut imposar-se , tot i jugar amb quatre migcampistes –Busquets, De Jong, Pedri i Gavi– i no ha controlat el partit. Tot i això ha tingut clares ocasions per avançar-se en els peus de Demebélé i, sobretot de Frenkie de Jong, que n’ha tingut dues de clamoroses. Cap dels dos ha encertat, com tampoc Tete Morente a l’altra àrea que amb una rematada de volea ha fregat el travesser de la porteria de Ter Stegen. Semblava doncs que s’arribaria al descans sense gols, però Fidel (44’) s’ha trobat amb un mal refús de Pedri i, malgrat quedar un pèl escorat de la porteria, ha creuat la pilota per avançar a l’Elx.
En la segona part, Xavi ha desfet els quatre migcampistes. De fet, Gavi no ha fet massa de mig, sinó que ha actuat com a extrem esquerre, tenint poc impacte i, per ell ha entrat Ferran Torres que sí ha estat molt destacat. El valencià ha participat i ha generat diverses situacions de gol, però ni ell ni els companys les han finalitzat amb concreció. Sí ha afinat en l’acció de l’empat (60’), caçant una pilota morta dins de l’àrea. Ha seguit insistint el Barça, fins que Memphis ha provocat un penal, per mans de Barragan, advertit pel VAR. El mateix davanter neerlandès (84’) ha marcat la pena màxima amb un llançament absolutament inapel·lable. L’equip culer es manté en llocs de Champions League i a 15 punts del Real Madrid, amb un duel pendent per disputar.