Un clam d’abast mundial
Recull de premsa. El nou sostre d’espectadors en un partit de futbol femení va ser un fet noticiable per a diversos mitjans d’arreu del món i en tots els suports possibles
El futbol va viure una jornada històrica al Camp Nou amb motiu del partit de la tornada dels quarts de final de la Champions League femenina. El nou sostre d’assistència en un partit de futbol femení va ser motiu de notícia per a la majoria de diaris esportius referents d’abast mundial, i és que la repercussió del matx i tot el que va significar es va traslladar a altres mitjans generalistes en tots els formats possibles (televisió, premsa i ràdio).
Si bé els mitjans espanyols esportius en van fer una aposta ben diferent –el Marca va obrir a doble plana i amb la xifra rècord i l’As amb un taco petit a la part inferior esquerra titulant “Rècord mundial i festa culer”–, d’altres com ara els clàssics italians Corriero dello Sport i la Gazzeta dello Sport se centraven també en el nou sostre d’espectadors amb un “Històric” i “Rècord”, respectivament.
L’Equipe francès també dedica la portada al futbol femení, però jugant amb el PSG i la disparitat de les trajectòries en la màxima competició de l’equip masculí i el femení de l’entitat titulant “Encreuament de camins”, a més de fer referència a la prèvia del matx que el Lió havia de disputar contra el Juventus. En el format digital mostra una espectacular foto del Camp Nou amb el titular: “91.553 espectadors en el Barça-Madrid, un rècord.”
Una altra mirada
Per als mitjans generalistes, audiovisuals i radiofònics, l’esdeveniment va ser tractat com un canvi de paradigma en el futbol femení. Així The Sun titulava al seu web “Nova era”, fent referència a les paraules que va fer servir Alèxia Putellas en la prèvia i el postpartit. D’altres aprofitaven per fer debats de caràcter social sobre si el que es va viure al Camp Nou podria ser un punt d’inflexió per a l’esport femení, i també per afegir-hi la denúncia d’altres disciplines que encara viuen en l’ostracisme.
En el món dels generalistes, les cròniques del partit i els titulars informatius respecte al resultat, la festa que es va viure i el rècord aconseguit va ser el més destacats a tots els indrets.
A Madrid, el dia i la nit
Des de l’Estat espanyol, els dos diaris madrilenys de referència van apostar pel clàssic de dues maneres molt diferents. Si bé el Marca no va dubtar a obrir la seva portada a doble pàgina amb la xifra dels 91.553 espectadors al centre ben grossa, l’As va passar-hi de puntetes. El rotatiu va obrir portada amb Bellingham en clau de fitxatge per al Madrid de cara a l’estiu del 2023, un fet que van creure molt més rellevant que el Barça-Madrid i el rècord d’assistència mundial, que van enviar a la part inferior esquerra.