Barça

Suport massiu a l’acord amb Spotify

Assemblea. Els socis ratifiquen el nou patrocinador amb 625 vots a favor, 49 en contra i 27 en blanc

Llum verd a l’acord amb Spotify. Els socis compromissaris del FC Barcelona, en una assemblea extraordinària i la primera que se celebrava telemàticament, van ratificar l’acord amb la plataforma de reproducció en continu de música per una majoria aclaparadora, amb 625 vots a favor, 49 en contra i 27 en blanc. Van participar en la votació 906 socis, així que el suport s’ha situat en el 89%.

L’assembla va començar amb mitja hora de retard per problemes tècnics. Però, cap a les onze del matí, Joan Laporta i bona part dels membres de la junta directiva –no hi eren tots– van fer acte de presència. Laporta va explicar que estan capgirant la situació econòmica, però que encara els queda molta feina per fer. “Hem tornat l’alegria al barcelonisme; no ens podem relaxar. Els resultats esportius ens acompanyen, però hi ha molta feina a fer. El millor Barça de la història l’hem de reconstruir tots plegats. Cal treballar molt per arribar als nivells que volem, però anem pel bon camí”, va dir. Posteriorment, va defensat l’acord amb Spotify. “L’acord supera, quant a xifres, qualsevol acord de patrocini que hàgim tingut mai. És el millor acord de patrocini de la història del Barça.” El president va qualificar l’acord amb Spotify d’“aliança estratègica” i va revelar que havien rebut ofertes més importants econòmicament, però que Spotify havia entès la singularitat del Barça i feia seus bona part dels valors barcelonistes. I com a mostra va explicar que presentaran la seva aplicació en català, “l’idioma oficial del club i de Catalunya”. Moltes de les preguntes dels socis van fer referència a la clàusula de confidencialitat, però tant Laporta com Guiu van explicar que havia estat una condició fixada per l’empresa i que des del club haurien volgut donar algunes xifres però que no havia estat possible. En qualsevol cas, van insistir que supera l’anterior i que respectaven els estatuts.

El vicepresident de màrqueting, Juli Guiu, va assegurar que amb l’acord el club aconsegueix els recursos per tirar endavant els projectes i que els socis i penyistes es podran beneficiar de descomptes en la subscripció. Spotify apareixerà en la part davantera de la samarreta del primer equip masculí i femení a partir de la temporada 2022/23 i durant les properes quatre temporades i en les samarretes d’entrenament dels dos equips a partir de la temporada 2022/23 i per a les tres temporades. Pel que fa als title rights de l’estadi, que passarà a dir-se Spotify Camp Nou perquè és la millor fórmula segons els departaments de màrqueting de les dues entitats, es dividirà en dues fases: una mentre duri el període de remodelació de les obres, de quatre anys, i una altra, a llarg termini, un cop estigui acabat el futur Camp Nou, de vuit. En total, seran dotze anys. Els últims vuit, la xifra que es cobrarà serà de 20 milions d’euros, encara que no és oficial. Pel que fa a la samarreta, la xifra que es cobrarà serà d’aproximadament 60 milions d’euros. El contracte podria deixar al Barça 435 milions per 12 anys, segons algunes informacions.

Spotify tindrà dret a demanar un canvi de nom a la samarreta si volen fer un llançament especial, però hauran de tenir sempre el vistiplau del FC Barcelona.

CONVENÇUT

És el millor acord de patrocini de la història del Barça. És més un patrocini. És una aliança estratègica
Joan Laporta

VALOR AFEGIT

Laporta anuncia que Spotify tindrà versió en català, “l’idioma oficial del club i de Catalunya”
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)