Barça

Un mag campa lliure

Pedri. El canari registra la millor ratxa golejadora de la seva jove carrera, després d’aplicar els consells de Xavi per atrevir-se a xutar més a porteria

Diu­menge, després del par­tit con­tra el Vila-real, quan li van pre­gun­tar sobre l’efec­ti­vi­tat de la línia defen­siva, Xavi va dir que el pri­mer juga­dor encar­re­gat de man­te­nir la por­te­ria a zero era Robert Lewan­dowski, i aquesta filo­so­fia l’staff del Barça també l’aplica a la inversa, ja que el gol no pot ser un argu­ment exclu­siu dels tres del davant. Durant la recerca entre els inte­grants de la plan­ti­lla per tro­bar més juga­dors amb pun­te­ria de cara a les fina­lit­za­ci­ons, el tècnic blau­grana va veure clar que Pedri reu­nia bones con­di­ci­ons per con­ver­tir-se també en un gole­ja­dor i el va guiar fins que el canari inte­ri­o­ritzés aquesta habi­li­tat i s’atrevís a xutar més a por­te­ria.

La insistència de l’entre­na­dor i la valen­tia del juga­dor s’han fet pale­ses aquesta tem­po­rada, i ja acu­mu­len una bona collita quan encara hi ha mig curs en l’horitzó. Fins avui, el de Tegueste ha mar­cat set gols, el millor regis­tre de la seva inci­pi­ent car­rera espor­tiva pro­fes­si­o­nal, sis dels quals han estat en la lliga i l’altre, en la final de la super­copa con­tra el Madrid a Riad, quan va ano­tar el ter­cer de l’equip, després d’una cen­trada de Gavi. De fet, també va mar­car el penal defi­ni­tiu en la tanda con­tra el Betis en les semi­fi­nals, encara que no apa­re­gui en l’escru­tini.

Des del títol coper, el mig­cam­pista ha vist por­te­ria en qua­tre oca­si­ons en els últims set par­tits, però si ajus­tem l’estadística filant més prim, Pedri ha ano­tat tres dia­nes en els dar­rers cinc de lliga. El més recent va ser fa dos dies a l’estadi de la Ceràmica, quan en el minut 18 de joc, després d’una jugada com­bi­nada entre diver­sos juga­dors culers, Pedri es va inven­tar una paret amb Lewan­dowski que el va empènyer a fora­dar la por­te­ria defen­sada per Pepe Reina. La seva acció ofen­siva no va ni començar ni aca­bar aquí i va bus­car àrea de manera incan­sa­ble tant amb acci­ons en soli­tari com amb pos­si­bles assistències als com­panys. Tant va ser així que Dani Parejo i Alberto Moreno van aca­bar rebent tar­geta groga en l’intent d’atu­rar el canari, que els gua­nyava per velo­ci­tat. Abans de mar­xar als ves­ti­dors, Pedri va rebre el tro­feu al millor juga­dor del par­tit.

Aquesta actu­ació a camp gro­guet venia pre­ce­dida per dos grans enfron­ta­ments con­tra els equips sevi­llans de la lliga, en què per poc no va mar­car al Benito Villa­marín, ja que en dues oca­si­ons va fallar una acció d’un con­tra un, i després la mà de Rui Silva va impe­dir que veiés por­te­ria. On no va errar va ser ante­ri­or­ment a Mon­ti­livi. El canari estava d’ani­ver­sari aquell dia, ja que com­plia 100 par­tits ves­tint la samar­reta del Barça, i ho va voler cele­brar amb el gol de la victòria. Una jor­nada abans, con­tra el Getafe al Camp Nou, Pedri no es va estar de fer tocs màgics per enllu­er­nar l’afició i un dels quals és el que va aca­bar donant els tres punts.

El 8 del Barça ha començat el 2023 il·lumi­nat, però els mesos ante­ri­ors no van pas­sar pas en blanc. En l’última jor­nada abans de l’atu­rada pel mun­dial, Pedri va acon­se­guir el gol de l’empat con­tra l’Osa­suna, en un moment en què el par­tit s’estava fent real­ment costa amunt per als de Xavi, i un mes abans va ser l’artífex de la victòria per la mínima con­tra el Celta. Va ser allà que va donar inici a aquesta tra­dició de mar­car gols que valen més or que no pesen, ja que Pedri ha sal­vat fins a qua­tre par­tits amb els seus gols soli­ta­ris, uns encerts que supo­sen 12 punts dels 56 que té el Barça.

El canari es va estre­nar en la tem­po­rada 2022/23 fent el segon de la gole­jada con­tra el Valla­do­lid i, a par­tir de lla­vors, s’ha mos­trat molt regu­lar a un nivell de ren­di­ment altíssim.

GOLS DECISIUS

Quatre dianes solitàries de Pedri han contribuït a aconseguir 12 punts en la lliga

LES XIFRES

7
gols
ha marcat aquest curs. Sis dels quals han estat en la lliga i l’altre, en la final de la supercopa contra el Madrid.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)