Barça

Prudència per bandera

Mapi, Paredes, Rolfö i Paralluelo recorden en un acte amb els mitjans que l’eliminatòria de Champions contra la Roma no està sentenciada

Les jugadores del Barça demanen a l’afició tot el seu suport a l’Spotify Camp Nou

Després de la victòria en el clàssic, el Barça femení va aga­far impuls per afron­tar el par­tit més impor­tant de la tem­po­rada. Les blau­grana són a un pas de tor­nar a jugar les semi­fi­nals de la Cham­pi­ons. El 0-1 de Roma dona un mínim avan­tatge a l’equip de Jona­tan Giráldez, que ha de rema­tar la feina a l’Spo­tify Camp Nou. Perquè no, l’eli­mi­natòria no està tan­cada. L’1-3 con­tra el Madrid i el 5-1 con­tra el Wolfs­burg en els quarts i les semi­fi­nals de l’any pas­sat tenen mala­cos­tu­mats els culers, però les juga­do­res avi­sen: res està fet. “És la Cham­pi­ons. S’ha vist que totes les eli­mi­natòries estan 1-0 o 0-1. És un resul­tat molt just. Qual­se­vol rebot o una mala decisió pot sig­ni­fi­car un gol en con­tra”, va adver­tir Mapi León, una de les fut­bo­lis­tes que van pas­sar pel Media Day cele­brat ahir a l’estadi Johan Cruyff. La seva com­pa­nya a l’eix de la defensa, Irene Pare­des, també es va mos­trar pru­dent. “Sabem que la Roma és un equip molt sòlid i amb bones juga­do­res. Allà, davant de 40.000 per­so­nes, van tenir aquest punch per con­ti­nuar cor­rent encara que esti­gues­sin mor­tes. Nosal­tres no vam ser capa­ces de fer més gols i enfon­sar-les una mica. L’eli­mi­natòria està oberta i inten­ta­rem que es decanti cap al nos­tre cos­tat”, va expli­car una de les capi­ta­nes del Barça. Per la seva banda, Fri­do­lina Rolfö va voler recor­dar la difi­cul­tat del repte euro­peu en com­pa­ració amb una lliga que està ben encar­ri­lada. “Ens hem de foca­lit­zar en les dues com­pe­ti­ci­ons. No hi ha res fet en la lliga, però sí que ara mateix la Cham­pi­ons és més dura per a nosal­tres, perquè només tenim un 0-1 de l’anada. Estem 100% cen­tra­des en això”, va dir.

A Roma, 0-1. En el clàssic, 1-0. Una falta d’efec­ti­vi­tat poc habi­tual, però que no pre­o­cupa les blau­grana. “Hem de mar­car més gols. Crec que vam gene­rar. Si mires les estadísti­ques, veus que arri­bes i gene­res, però per un motiu o altre no entren. No con­si­dero que fos un mal par­tit, però en vam mar­xar amb sen­sació agre­dolça perquè la diferència és d’un gol. Neces­si­tem estar més encer­ta­des o afor­tu­na­des de cara a gol”, expli­cava Mapi. En l’anada dels quarts, va ser Salma l’autora de l’única diana. “Mar­car va ser una moti­vació extra. Era un par­tit de quarts. Volíem acon­se­guir la victòria”, deia l’ata­cant ara­go­nesa, que tot i això creu que pot donar molt més. “Vinc d’un altre món i d’un període de lesi­ons. He per­dut con­di­ci­ons físiques. El tècnic em diu que m’ho pren­gui amb calma, que apren­gui i que, quan agafi el ritme, aniré a millor. Estic en un bon moment, però puc donar molt més. N’estic segura”, sen­ten­ci­ava.

Fac­tor Camp Nou

Un any després d’aque­lla estrena al tem­ple amb 91.553 espec­ta­dors davant del Madrid, el fac­tor afició torna a tenir un paper capi­tal. El bar­ce­lo­nisme se cita amb les blau­grana, que no dub­ten a fer una crida a tots els afi­ci­o­nats. “Desitjo que hi hagi un ambi­ent com el de la tem­po­rada pas­sada. Espero que la gent s’hi animi, perquè a Roma es va notar. A mi m’agrada que em xiu­lin, és un repte, però quan ho tens a favor t’ajuda”, reco­nei­xia Mapi León.

Un estadi culer que con­fia a veure un par­tit més de Cham­pi­ons aquest curs, en una edició molt igua­lada i en què cap eli­mi­natòria està resolta. “Espe­rava aquesta igual­tat. Van ser qua­tre par­tits top i és difícil de dir com es resol­dran les eli­mi­natòries. La com­pe­tició millora cada any i aquesta edició és la millor”, va cloure Rolfö.

LES REFLEXIONS ABANS DE REBRE LA ROMA AL CAMP NOU

Hem d’estar molt atentes i conscienciades de la importància del partit
Mapi León
JUGADORA DEL BARÇA
Res està fet. Us tenim malacostumats. Es veu la progressió dels altres equips
Irene Paredes
JUGADORA DEL BARÇA
No m’acostumo a jugar al Camp Nou, continua sent especial. Necessitem l’afició
Fridolina Rolfö
JUGADORA DEL BARÇA
La Champions és la Champions i té aquesta cosa diferent que motiva. En tenim més ganes que mai
Salma Paralluelo
JUGADORA DEL BARÇA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)