Barça

Xavi + Mateu + Deco

Deco ja treballa braç a braç amb Mateu Alemany per planificar la futura plantilla de l’equip entrenat per Xavi

L’anunci oficial del nou director esportiu, pendent que el brasiler traspassi la seva agència de representació de jugadors

No fa ni deu dies que la direcció espor­tiva del Barça era un solar. Mateu Ale­many, el direc­tor de fut­bol, havia deci­dit que mar­xava a l’Aston Villa i, dar­rere seu, a la recerca també d’un altre destí, anava el direc­tor espor­tiu, Jordi Cruyff. Xavi Hernández, doncs, que­dava sol, en espera de nous exe­cu­tius, i amb un pano­rama, gai­rebé, tètric. Però ja se sap, a la vida tot ple­gat pot can­viar en un tan­car i obrir d’ulls i ara la rea­li­tat és una altra com­ple­ta­ment. Mateu s’ho va repen­sar i va aca­bar decli­nant l’oferta pro­ce­dent de Bir­ming­ham per roman­dre a Bar­ce­lona, a con­ti­nuar encapçalant el pro­jecte, i en lloc de Jordi vindrà Deco. De fet, mal­grat que la seva incor­po­ració no és encara ofi­cial, el bra­si­ler ja tre­ba­lla braç a braç amb Mateu, amb el qual s’ha reu­nit en els dar­rers dies, per pla­ni­fi­car la futura plan­ti­lla blau­grana.

D’aquesta manera, l’ater­ratge defi­ni­tiu és en espera que Deco tras­passi la seva agència de repre­sen­tació de fut­bo­lis­tes, Deco 20 Sports Mana­ge­ment, fet que es pro­duirà pròxima­ment. El futur tre­ba­lla­dor del club blau­grana, que fins ara feia d’asses­sor extern, ja que és una per­sona a qui el pre­si­dent Joan Laporta té en con­si­de­ració –ell el va fit­xar de juga­dor en la seva pri­mera etapa l’estiu del 2004–, no pot con­ti­nuar sent repre­sen­tant ni estar vin­cu­lat al món de la repre­sen­tació, ja que es gene­ra­ria un con­flicte d’interes­sos amb la seva nova funció en el Barça i és per això que s’hi ha de des­vin­cu­lar.

Deco va començar com a repre­sen­tant a través de Jorge Men­des, un dels agents estel·lars del mer­cat, també amb molt bona relació amb Laporta. L’exmig­cam­pista culer s’hi va sen­tir còmode i, aviat, va mun­tar la seva pròpia agència, que té Rap­hinha com a prin­ci­pal balu­ard. D’aquesta manera, després d’uns anys en el sec­tor, l’exin­ter­na­ci­o­nal por­tuguès, nas­cut a São Ber­nardo do Campo (Bra­sil), se sent pre­pa­rat per fer el salt. En l’enti­tat blau­grana, tot i no tenir, òbvi­a­ment, experiència encara en els des­pat­xos d’un club, valo­ren d’ell el seu conei­xe­ment del mer­cat bra­si­ler i por­tuguès, d’on pro­ve­nen la gran part de noms que repre­senta en l’esmen­tada agència que vendrà.

Així, l’exju­ga­dor de 45 anys tor­narà al Barça, en què del 2004 al 2008 va ser un dels bas­ti­ons d’aquell equip entre­nat per Frank Rijka­ard que va gua­nyar, entre altres títols, la Cham­pi­ons Lea­gue (2006), i també va jugarš amb Xavi. Ara, al cap­da­vant de l’estruc­tura del fut­bol pro­fes­si­o­nal mas­culí blau­grana, hi haurà de tor­nar a mes­clar amb Xavi, i també amb Mateu.

Kounde no vol marxar del Barça

Després d’uns dies d’especulació pel que fa al seu futur, Jules Kounde va pronunciar-se ahir, a través de les xarxes socials, i va ser clar: “Perquè quedi clar: en cap moment vaig demanar sortir i, per tant, no me’n vaig a cap lloc”, va manifestar, contundent, el defensa blaugrana. Darrerament va transcendir cert malestar de Kounde pel seu rol en el Barça, en què la majoria de partits els juga de lateral dret i no com a central, com a ell li agradaria. El director de futbol, Mateu Alemany, va explicar abans del duel a Valladolid que era “un tema intern”, mentre que Xavi Hernández va calmar les aigües dient que tots dos havien sortit contents de l’última trobada i que no hi havia cap problema amb el jugador. Ahir va ser el protagonista qui va parlar per deixar clar que la seva voluntat és continuar en el Barça.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.