Barça

Porta l’onze, però és la número u

Alèxia Putellas es va convertir diumenge en la màxima golejadora de la història del Barça

La diana contra l’Atlético de Madrid, la 182, li va permetre superar Jenni Hermoso

La tem­po­rada 2021/22, Alèxia Pute­llas anava a ritme de rècord. Gols, assistències, pre­mis, etc. Tot per guiar el Barça cap al tri­plet esta­tal i al sub­cam­pi­o­nat euro­peu després de la der­rota a Torí. Tant era així, que la mig­cam­pista va començar a reta­llar distàncies amb la seva com­pa­nya i gran amiga Jen­ni­fer Her­moso per con­ver­tir-se en la màxima gole­ja­dora històrica del club. La marxa de la madri­le­nya aquell mateix estiu després d’aca­bar con­tracte ho con­fir­mava. Ella encapçalava la taula amb 181 gols. Alèxia la seguia amb 178. Era qüestió d’un, dos o tres par­tits, tenint en compte el ritme de l’equip i de la capi­tana. Però el tren­ca­ment del lli­ga­ment encre­uat del genoll esquerre abans de l’Euro­copa va ajor­nar l’enèsima fita de la blau­grana. Quina xifra hau­ria asso­lit la de Mollet del Vallès si aque­lla des­a­for­tu­nada acció en un dels últims entre­na­ments de la selecció espa­nyola abans del debut no s’hagués produït? Però va ser una pedra en el camí que Alèxia, mal­grat veure-ho tot negre en un inici, va deci­dir superar per tor­nar amb més força. Va rea­parèixer a l’abril, va tor­nar a mar­car al maig, va aixe­car una Cham­pi­ons al juny i un mun­dial a l’agost. Era el camí de la recu­pe­ració.

Perquè l’11 del Barça torna a bri­llar, torna a diver­tir-se i torna a fer gau­dir els espec­ta­dors que l’han enyo­rat tant com ella ha enyo­rat el fet de tor­nar a sen­tir-se fut­bo­lista. Alèxia ha recu­pe­rat l’espurna i l’ale­gria i, ara sí, és la màxima gole­ja­dora històrica del club amb 182 dia­nes gràcies al gol que va fir­mar con­tra l’Atlético de Madrid aquest diu­menge, apro­fi­tant un regal de Patri Gui­jarro. “M’ho han dit ara, no me’n recor­dava. És un pri­vi­legi i un orgull poder superar la meva com­pa­nya Jenni, que també va ser un honor jugar amb ella. Queda en una anècdota. A seguir”, deia amb un som­riure tímid al micròfon de DAZN després de fer història i d’haver-se endut una ovació de tots els assis­tents a l’estadi colc­ho­nero. “Estic molt con­tent per ella. El rècord parla molt bé de la capa­ci­tat gole­ja­dora que té. Sabem que és dife­ren­cial en els últims metres. Té molts recur­sos, és intel·ligent, es mou bé i té molt bona fina­lit­zació. És qüestió de temps que agafi el ritme com­pe­ti­tiu que espe­rem d’ella perquè serà una juga­dora molt impor­tant per nosal­tres”, deia el seu entre­na­dor, Jona­tan Giráldez, després del 0-1 a Alcalá d’Hena­res.

Una història d’amor

Des del pri­mer gol el 30 de setem­bre del 2012 con­tra el Sant Gabriel, ha plo­gut moltíssim i, per sort, han can­viat mol­tes coses. Alèxia tenia 18 anys. El Barça no era pro­fes­si­o­nal, ara és refe­rent mun­dial per la seva aposta. Les juga­do­res juga­ven en camps de la ciu­tat espor­tiva Joan Gam­per, alguns de gespa arti­fi­cial, amb gra­de­ries pre­pa­ra­des per aco­llir pocs cen­te­nars de per­so­nes. Ara, les blau­grana saben què és omplir tot un Camp Nou amb més de 90.000 per­so­nes. El pal­marès de l’equip l’omplien una copa Gene­ra­li­tat, qua­tre copes Cata­lu­nya, dues copes de la Reina i una lliga. Ara, el Barça, de tants títols que acu­mula, ja sap què és reg­nar a Europa fins en dues oca­si­ons. La Pilota d’Or en cate­go­ria feme­nina ni tan sols exis­tia. Actu­al­ment, Alèxia en té dues, així com una pila de reco­nei­xe­ments indi­vi­du­als més. És un refe­rent dins i fora del camp. Nens i nenes volen ser com ella. És la juga­dora que més samar­re­tes ven de l’equip i és l’alta­veu d’una gene­ració que està revo­lu­ci­o­nant la soci­e­tat en la seva eterna lluita pels seus drets. Cada cop que Alèxia parla, el món l’escolta i l’aplau­deix. El crei­xe­ment del Barça i del fut­bol femení no s’ente­nen sense la figura d’Alèxia Pute­llas Segura.

Són 182 gols, un més que Jenni. Les seguei­xen Sonia Bermúdez amb 123, Osho­ala amb 110 i Mari­ona Cal­den­tey amb 95. 182 dia­nes de totes les mane­res i en totes les com­pe­ti­ci­ons: 131 en la lliga, 20 en la copa de la Reina, 19 en la Cham­pi­ons, 4 en la super­copa d’Espa­nya i 8 en la copa Cata­lu­nya. Amb l’esquerra –la seva cama bona–, amb la dreta o amb el cap. De jugada indi­vi­dual, de falta, de penal, de córner, des del mig del camp o cul­mi­nant una acció col·lec­tiva. A casa, a fora, en eli­mi­natòries o en finals. Alèxia sem­pre hi és. Per resol­dre par­tits, per encar­ri­lar-los o per posar-hi la cire­reta.

La de Mollet del Vallès és història i lle­genda del Barça. Són 404 par­tits i 182 gols. Unes xifres espec­ta­cu­lars tenint en compte que Alèxia no és davan­tera, encara que ara Jona­tan Giráldez la uti­litzi de fals 9. “N’estic apre­nent. És un canvi evi­dent, però per mi no que­darà. Vull apor­tar i aju­dar a seguir gua­nyant. El meu objec­tiu és acon­se­guir tots els títols aquesta tem­po­rada. Apren­dre una nova posició em farà millor”, deia. Perquè sí, la blau­grana és mig­cam­pista, però ningú ha fet més gols que ella. I no hi ha dubte que aquesta xifra con­ti­nuarà fent-se més i més gran. Alèxia, juga­dora clau d’aquest Barça, acaba con­tracte a finals de tem­po­rada, però la volun­tat de totes dues parts és reno­var i con­ti­nuar escri­vint la història aga­fats de la mà. I és que, a part de poder arri­bar als 200 gols, la capi­tana només té al davant Mela­nie Ser­rano pel que fa a nom­bre de par­tits. La late­ral en va dis­pu­tar 517. La capi­tana té temps per tren­car més rècords en el club de la seva vida. Aquell que estima, tal com ha demos­trat tants cops.

DES DEL 2012

Lliga
131 gols 287 partits 7 títols
Champions
19 gols 63 2 títols
Copa de la Reina
20 gols 35 partits 7 títols
Supercopa
4 gols 5 partits 3 títols
Copa Catalunya
8 gols 14 partits 7 títols
Total
182 gols 404 partits 26 títols

FUTUR

La migcampista tenia 18 anys quan va fer el primer gol amb el club blaugrana
La capitana acaba contracte el 30 de juny del 2024, però la renovació ja està en marxa

Estrenar el Johan i el Camp Nou

FOTO: EFE

El 7 de setembre del 2019, Alèxia va fer el primer gol de l’equip a la seva nova casa, l’estadi Johan Cruyff. Va ser contra el CD Tacón. El dia de Reis del 2021, el Barça es va poder estrenar al Camp Nou contra l’Espanyol. Sense públic, això sí. La capitana també va ser la primera a marcar. “Hi ha un moment en què les companyes tornen al nostre camp i em quedo sola. És quan m’adono que acabo de marcar al Camp Nou”, recorda.

Un doblet per encarrilar una lliga a casa

FOTO: barça

A Alèxia, el Real Madrid no li ha anat malament. El gener del 2022 va fer un gol in extremis en unes semifinals de la supercopa. El 13 de març, el Barça tenia la possibilitat de proclamar-se campió de lliga. Només havia de guanyar a casa... contra el Madrid. L’encarregada d’encarrilar el triomf va ser la capitana, amb un doblet abans del descans. Al final del matí, ella aixecaria el títol davant de tota l’afició del Johan Cruff.

Quan 91.553 persones es rendeixen a tu

foto: barça

30 de març del 2022. El primer dia que el Barça va jugar amb públic al Camp Nou i va batre el primer rècord d’assistència, amb 91.553 persones. Una festa. Un 5-2 contra el Madrid per accedir a les semifinals de la Champions. Un dia històric i, evidentment, un gol d’Alèxia amb una celebració icònica: la reverència al gol nord mentre l’estadi corejava el seu nom. “Va ser de les millors coses que he viscut”, recordava.

El primer sempre és especial

Foto: barça

El 30 de setembre del 2012, Alèxia Putellas va fer el seu primer gol amb la samarreta del Barça. Va ser en la quarta jornada de lliga contra el Sant Gabriel. Un duel que es va disputar en un dels camps de la ciutat esportiva Joan Gamper i que va acabar amb golejada blaugrana per 7-1. Era la primera temporada d’Alèxia al primer equip del Barça, que encara no era professional, després de la seva etapa a l’Espanyol i al Llevant.

El gol més espectacular de tots

FOTO: EFE

Està cansada que sempre li posin aquest gol, però és lògic. La jugada que va fer Alèxia contra el Zaragoza en la final de la copa de la Reina del 2013 és d’aquelles que vols mirar una vegada i una altra. La blaugrana es desfà de dues rivals amb una maniobra increïble, trepitjant l’esfèrica amb l’esquerra i tocant-la amb la dreta. Finalment, dribla la portera per situar el 3-0. Va ser el gol que la va començar a catapultar.

Alèxia havia de jugar aquella final

FOTO: EFE

El dia abans del Chelsea-Barça de la final de la Champions del 2021, Alèxia no es va entrenar amb el grup. Pràcticament ni va estar sobre la gespa. Era dubte. Però la capitana era allà l’endemà, des de l’inici. I, evidentment, no podia faltar el seu gol –de penal– en aquell màgic 0-4 que va donar el primer títol europeu. “Confiava que aniria a dins. Estava tranquil·la, com si el penal no fos en una final de la Champions”, va dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)