Barça

“Cal refer-se i reaccionar”

Xavi Hernández Entrenador del Barça

La millor manera de dei­xar enrere el clàssic és gua­nyant al camp de la Real Soci­e­dad, un dels millors equips de la cate­go­ria. I això ho sap el tècnic del Barça, Xavi Hernández. “Demà tenim un test d’alt nivell. Fan mol­tes coses bé. Serà exi­gent, però hem entre­nat bé. Després de la der­rota con­tra el Madrid, l’equip ha fet un pas enda­vant. Cal refer-se i reac­ci­o­nar.” Un par­tit per al qual Xavi recu­pera Pedri, un fut­bo­lista “capi­tal”. “Té molt bones sen­sa­ci­ons i està al 100%. És una molt bona notícia per a l’equip i per a ell. Tant de bo tin­gui con­tinuïtat. És fona­men­tal per la manera com volem jugar”, va dir.

La der­rota con­tra el Madrid i les parau­les poste­ri­ors de Gündo­gan han mar­cat la set­mana de l’equip de Xavi. El tècnic va rebai­xar la tensió. “La paraula con­for­mi­tat no forma part de l’ADN Barça. Nosal­tres estem aquí per l’exigència, l’excel·lència i per gua­nyar. Gündo­gan va expres­sar l’enuig. Jo també podria haver-ho dit, però ho va fer ell perquè la seva cul­tura és dife­rent. Va voler acla­rir-ho al ves­ti­dor i no li hem donat importància. Estem d’acord amb el que diu. Hem d’exi­gir més. Vam per­dre el clàssic per errors de con­cen­tració i de des­con­nexió”, va dir Xavi, con­vençut que el pro­blema de l’equip en els trams finals dels par­tits és aquest, i no pas el físic. “Teníem el par­tit con­tro­lat, vam jugar bé, però vam per­dre. Són detalls. Con­tra­ri­ats i enfa­dats, però demà tenim un altre test. No hi ha res per­dut. Tenim temps per apren­dre i per esme­nar aquests errors”, va afir­mar.

Tot ple­gat ha estat un còctel que, sobre­tot des de Madrid, ha gene­rat rebom­bori. Per això, Xavi va insis­tir en l’exigència del club, però va enviar un mis­satge de tran­quil·litat. “Res­pecto totes les opi­ni­ons. Sé on soc. Estic de luxe, no estic enfa­dat. Crec que anem pel bon camí. Ja ens va pas­sar l’any pas­sat. Hi ha períodes en què no surt tot tan bé i has de ges­ti­o­nar-ho. Són rep­tes i veig l’equip pre­pa­rat per cap­gi­rar-ho. A tre­ba­llar. Per què cri­ti­quen? Perquè és el Barça. Quan juguem bé, mirem el resul­tat. Quan hi ha resul­tat, no juguem bé. És un tema cul­tu­ral dels cata­lans, que volem l’excel·lència i no sem­pre es pot acon­se­guir. És un procés. M’exi­geixo molt a mi i als fut­bo­lis­tes. Que no agrado? Nor­mal. L’entre­na­dor del Barça difícil­ment agrada a tot­hom”, va sen­ten­ciar.

Final­ment, Xavi va elo­giar els dos gua­nya­dors de la Pilota d’Or. “No hi ha debat. La importància de l’Aitana és espec­ta­cu­lar, a més amb aquest ADN nos­tre. És un espec­ta­cle veure-la. I amb Messi, igual. Va ser el millor del mun­dial i és el millor de la història. El vaig feli­ci­tar”, va afir­mar.

LA PRÈVIA

La paraula ‘conformitat’ no forma part de l’ADN Barça. Estem d’acord amb el que diu Gündogan. Hem d’exigir molt més
Pedri? Té molt bones sensacions, està al 100%. És una molt bona notícia per a l’equip
Xavi Hernández
entrenador del barça
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.