Barça

Catedral blaugrana

El Barça fa un pas de gegant cap a la final de la copa de la Reina després de superar l’Athletic Club a San Mamés

Aitana Bonmatí marca el camí amb un doblet esplèndid en dos minuts que deixa molt tocat el rival

ATHLETIC 0 BARÇA 3

BARÇA:Paños; Marta, Paredes, Engen (Bronze, 67’), Ona Batlle (Rolfö, 78’); Walsh, Aitana, Patri; Graham Hansen (Bruna, 78’), Mariona (Paralluelo, 67’) i Pina (Vicky López, 67’). ATHLETIC:Nanclares; Elexpuru, Landaluze, Maddi Torre, Bibi, Nerea Nevado; Zubieta, Ortega (Oguiza, 77’), Mariana (Pinedo, 65’); Azkona (Zugasti, 85’) i Nahikari (Amezaga, 77’). GOLS:0-1 (14’) Aitana. 0-2 (16’) Aitana. 0-3 (78’) Salma Paralluelo.ÀRBITRE:Elisabeth Calvo Valentín (comitè madrileny).T.G.:a Zubieta i Graham Hansen.PÚBLIC:23.490 espectadors a San Mamés.

Avui que és 8 de març, Dia de la Dona Tre­ba­lla­dora, molta gent se’n recorda de refe­rents. De dones que han can­viat el curs de les coses o la manera de pen­sar. Cen­trant-nos en l’esport i en el segle XXI, no hi ha cap dubte que les fut­bo­lis­tes del Barça ocu­pen un espai vital. En qüestió de dos anys han trans­for­mat la soci­e­tat. S’han con­ver­tit en miralls per tot el que fan sobre la gespa, que és d’admi­rar, i també pel que fan fora, defen­sant i rei­vin­di­cant els seus drets. Aques­tes juga­do­res són un exem­ple a seguir i tenen la gent ena­mo­rada, sobre­tot uns culers que gau­dei­xen amb el seu fut­bol i amb les seves ale­gries. Aque­lla afició bol­cada a Torí i a Eind­ho­ven i que somia ser el 25 de maig a Bil­bao per aixe­car la ter­cera i que pugui sig­ni­fi­car, tant de bo, una fita històrica com aixe­car els qua­tre títols pos­si­bles. I a Bil­bao va ser on ahir el Barça va ali­men­tar encara més aquest somni amb una victòria que l’acosta a la final de la copa.

El con­junt blau­grana tor­nava després de l’atu­rada de selec­ci­ons. No és mai fàcil aquest pri­mer par­tit. San Mamés, amb 23.490 espec­ta­dors a les gra­de­ries, va ser un esce­nari a l’altura i el Barça va com­plir. Sense ser el seu millor par­tit i tenint molt en compte el que ha de venir, però la supe­ri­o­ri­tat blau­grana va tor­nar a que­dar palesa amb un tri­omf con­tun­dent (0-3) que deixa els deu­res pràcti­ca­ment fets. Només caldrà lli­gar-ho dijous vinent al Johan Cruyff. I amb això, el con­junt de Jona­tan Giráldez es plan­tarà a la final de la copa. Que­darà a 90 minuts d’un títol. Ja en té un, la super­copa, i la lliga més que encar­ri­lada. Com no s’ha de somiar amb aquest equip tan i tan ambiciós i que vol con­ti­nuar fent història? El tram deci­siu i apas­si­o­nant de la tem­po­rada és aquí i cal estar pre­pa­rat.

Aitana guia a la victòria

En l’anada de les semi­fi­nals, van ser dues geni­a­li­tats les que van encar­ri­lar el duel. Aitana Bon­matí va rega­lar dos gols de bella fac­tura que van dei­xar tocat l’Ath­le­tic. El Barça no acon­se­guia gene­rar, però la 14 va treure la vareta a pas­se­jar. Pri­mer, amb una rosca amb la cama esquerra des de la fron­tal. Nan­cla­res la va aca­ro­nar amb els dits, però no va ser sufi­ci­ent. Després, defi­nició per­fecta i sub­til amb la cama dreta dins l’àrea. Dos gols en dos minuts, del 14 al 16, que van can­viar el par­tit. Lla­vors, el Barça va tenir més espais i va estar a punt de fer el ter­cer.

Un gol, però, que no va arri­bar fins al dar­rer quart d’hora, gràcies, en part, a l’entrada de dues fut­bo­lis­tes: Salma Para­llu­elo i Vicky López. Totes dues van reac­ti­var el joc ofen­siu blau­grana i l’ata­cant ara­go­nesa va dis­po­sar de tres oca­si­ons. Una li va treure Nan­cla­res, l’altra va anar fora i l’altra va entrar a la por­te­ria. L’idil·li amb el gol que té aquesta juga­dora és espec­ta­cu­lar. El 0-3 va ser el colofó a un par­tit que va dei­xar, també, el retorn de Fri­do­lina Rolfö, que no jugava amb el Barça des de la final de la Cham­pi­ons del 3 de juny a Eind­ho­ven. Notícia de les que ale­gren qual­se­vol. Alèxia haurà d’espe­rar.

Una més d’aquest equip, que con­ti­nua car­bu­rant i pre­pa­rant-se per tots els rep­tes que se li han de pre­sen­tar. Diu­menge, la Real Soci­e­dad. I a seguir, que elles volen con­ti­nuar sent refe­rents.

CANVIS

L’entrada de Paralluelo i Vicky en la segona part va reactivar el joc del Barça

DEBUT

Fridolina Rolfö va reaparèixer i va tenir els seus primers minuts del curs
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)