Barça

Competència a la porteria

Barça. Wojciech Szczesny ja és blaugrana. El porter de 34 anys, que arriba per disputar el lloc a Iñaki Peña, signa amb el club culer per aquesta temporada, fins al 30 de juny del 2025

Ara sí, Woj­ci­ech Szc­zesny ja és juga­dor del Barça. El por­ter de 34 anys, que ja va viure en directe el par­tit de Cham­pi­ons Lea­gue con­tra el Young Boys (5-0) al Lluís Com­panys, signa per aquesta tem­po­rada, fins al 30 de juny del 2025. El polonès serà ara la com­petència d’Iñaki Peña. Amb la lesió de Marc-André ter Ste­gen, que estarà uns vuit mesos de baixa, tant Deco com Hansi Flick van enten­dre que la plan­ti­lla neces­si­tava un sen­ti­ne­lla amb experiència, que estigués sense equip –requi­sit indis­pen­sa­ble per poder ser fit­xat–, i l’esco­llit va ser el polonès.

Szc­zesny com­pleix el per­fil, és un por­ter de nivell i amb una car­rera a l’esquena. Perquè, de fet, ja s’havia reti­rat. Fa poc més d’un mes, va posar punt final a una tra­jectòria en què havia defen­sat la por­te­ria de l’Arse­nal (2010-2015), del Roma (2015-2017) i del Juven­tus (2017-2024), però un cop des­con­nec­tat, a Mar­be­lla, on resi­dia amb la seva família, va rebre una tru­cada que ho va can­viar tot. El seu bon amic, Robert Lewan­dowski, amb qui ha jugat un munt d’anys a la selecció polo­nesa, hi va con­tac­tar. “En Robert hi va tenir un paper molt impor­tant, perquè va ser la pri­mera per­sona que em va par­lar de l’opció de fit­xar pel Barça”, va expli­car Szc­zesny ahir, després de sig­nar el con­tracte a les ofi­ci­nes del Camp Nou amb el pre­si­dent Joan Laporta. “Va pen­sar en mi i em va tru­car per pre­gun­tar-me per la pos­si­bi­li­tat que tornés a jugar”, va con­ti­nuar el sen­ti­ne­lla, que al prin­cipi no ho veia clar. “Em va haver de convèncer perquè jo ini­ci­al­ment no sabia si estava pre­pa­rat per a nous rep­tes pro­fes­si­o­nals. Però vaig par­lar amb la meva família i els meus amics i tots em van dir que era estúpid si no accep­tava aquesta opor­tu­ni­tat”, va con­ti­nuar. “I al final vaig accep­tar”, va com­ple­tar.

Dit i fet. El polonès des­penja les botes i els guants i es dis­posa a desem­bar­car al Barça. “És un moment d’orgull per a mi”, va indi­car. “Hones­ta­ment, estava pre­pa­rat per reti­rar-me. I estava con­tent amb la decisió, però en els dos dies que fa que soc a la ciu­tat, per com m’ha trac­tat la gent i com és d’impor­tant el club, em sento orgullós de for­mar part d’aquesta família”, va expli­car.

Ara toca afi­nar-se, ja que no juga des de l’Euro­copa d’aquest estiu amb Polònia, i pre­pa­rar-se per estar al nivell que reque­reix el Barça. “L’equip té una pinta increïble”, va expres­sar. “És un des­a­fi­a­ment que assu­meixo amb ener­gia i entu­si­asme. Estic pre­pa­rat per posar-me a tre­ba­llar”, va cloure. El polonès apro­fi­tarà aquesta pròxima atu­rada de selec­ci­ons per posar-se a punt. Després del par­tit de diu­menge, dia 6 (16.15 h), al feu del Depor­tivo Alavés, l’acti­vi­tat a nivell de clubs es torna a parar dues set­ma­nes, en el cas del Barça fins al dia 20 (21 h), quan rebrà el Sevi­lla. D’aquesta manera, s’espera que con­tra el con­junt andalús ja pugui estar dis­po­ni­ble.

Experiència acre­di­tada

Szc­zesny és un sen­ti­ne­lla acos­tu­mat a jugar al més alt nivell. El seu currículum amb Arse­nal, Roma i Juven­tus parla per si sol. Són més de 500 par­tits dis­pu­tats en aquests clubs, i 75 en la Cham­pi­ons Lea­gue. En el seu pal­marès hi ha dues FA Cup i una Com­mu­nity Shi­eld, gua­nya­des de gun­ner, i tres lli­gues, tres copes i dues super­co­pes, obtin­gu­des de bian­co­nero. I també a nivell inter­na­ci­o­nal té quilòmetres, ja que amb la selecció polo­nesa ha dis­pu­tat dos mun­di­als i qua­tre euro­co­pes, acu­mu­lant 84 inter­na­ci­o­na­li­tats. Ara, el Barça és el seu últim repte.

EL PROTAGONISTA

Lewandowski hi va tenir un paper molt important perquè va ser la primera persona que em va parlar de l’opció de fitxar pel Barça
Vaig parlar amb la meva família i els meus amics i tots em van dir que era estúpid si no acceptava aquesta oportunitat
És un desafiament que assumeixo amb entusiasme. Estic preparat per treballar
Wojciech Szczesny
PORTER DEL BARÇA
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)