Barça

Guanyar sense Lamine

El Barça vol retrobar-se amb la victòria contra el Celta, en un duel en què no hi serà Lamine Yamal, que no s’ha recuperat a temps

Els blaugrana han perdut els dos partits de lliga que han jugat sense ell a l’onze inicial

El Barça de Hansi Flick només ha per­dut dos par­tits en la lliga, con­tra l’Osa­suna i la Real Soci­e­dad. Dues der­ro­tes en les quals hi ha un deno­mi­na­dor comú, l’absència de Lamine Yamal en l’onze ini­cial. A El Sadar, a la jove perla blau­grana li va tocar des­can­sar. Va arren­car el duel des de la ban­queta i no va sor­tir al ter­reny de joc fins al minut 60, amb 2-1 favo­ra­ble als navar­re­sos. Va mar­car la segona diana dels culers, però no va ser sufi­ci­ent per evi­tar la pri­mera enso­pe­gada en la com­pe­tició esta­tal (4-2). També va ser baixa a Ano­eta, en el dar­rer par­tit abans de la ter­cera i última atu­rada de selec­ci­ons de l’any, per una lesió al tur­mell dret, que també li ha impe­dit viat­jar amb la selecció espa­nyola. Sense ell al camp, el Barça va per­dre 1-0.

El de Roca­fonda no s’ha recu­pe­rat a temps per afron­tar l’exi­gent com­promís con­tra el Celta, aquest ves­pre (21 h) a Balaídos. Con­ti­nua amb el seu pla de tre­ball específic per recu­pe­rar-se de la lesió i, fins i tot, encara no està asse­gu­rada la seva presència en el par­tit de Cham­pi­ons de dimarts con­tra el Brest. Una baixa molt sen­si­ble. L’equip perd fres­cor, dese­qui­li­bri i, sobre­tot, molta amenaça en atac. És el juga­dor més dife­ren­cial als seus 17 anys. El Barça té avui el repte d’acon­se­guir la pri­mera victòria sense la seva par­ti­ci­pació. Veu­rem si la ter­cera és la bona. “Con­tra la Real Soci­e­dad no el vam tenir i el vam tro­bar a fal­tar, però ens hem d’adap­tar a jugar sense ell. Quan torni el que volem és que esti­gui al cent per cent”, va asse­gu­rar Hansi Flick en la roda de premsa prèvia al duel. Quan li van pre­gun­tar si és un repte haver de gua­nyar sense Lamine Yamal, l’ale­many ho va tenir clar: “És una bona pre­gunta per fer al grup.”

No queda cap més opció, doncs, que moure alguna peça per suplir de la millor manera la seva absència. I és que per als blau­grana és impor­tantíssim mar­xar de Vigo amb els tres punts, després de la der­rota per la mínima a Ano­eta. Cal retro­bar-se amb la victòria. Tenint en compte que Ansu Fati i Fer­ran Tor­res con­ti­nuen de baixa, el tècnic ale­many podria apos­tar, com ja va fer con­tra la Real Soci­e­dad, per Fermín per actuar a la banda dreta, tot i que no va dei­xar gai­res bones sen­sa­ci­ons. Una altra opció és que l’andalús canviï de banda i Rap­hinha passi a la dreta. També podria apos­tar per Pau Víctor –només ha estat titu­lar en un par­tit– o uti­lit­zar un mig­cam­pista ofen­siu per cobrir una de les dues ban­des de l’atac, com per exem­ple Dani Olmo o Pedri.

Ara bé, no tot són males notícies. El tècnic ale­many sí que podrà comp­tar amb Robert Lewan­dowski, que després d’absen­tar-se dels com­pro­mi­sos inter­na­ci­o­nals amb la seva selecció per una lesió lum­bar ja es va exer­ci­tar al mateix ritme que els seus com­panys i aquest matí rebrà l’alta mèdica. El curs pas­sat, va ser el gran pro­ta­go­nista en els enfron­ta­ments con­tra el Celta. A Montjuïc va mar­car dos dels tres gols de la victòria per 3-2, i en el duel de la segona volta a domi­cili va ser deter­mi­nant fent un doblet en el tri­omf per 1-2. Fer­ran Tor­res i Eric Gar­cia, que han estat de baixa per lesió des del mes d’octu­bre, han tor­nat a fer part del tre­ball amb el grup, però encara no estan dis­po­ni­bles.

Per la seva banda, els de Clau­dio Giráldez arri­ben a aquest matx en hores bai­xes. L’inici de curs està sent irre­gu­lar. Només han sumat 17 punts de 39 de pos­si­bles. Ara bé, a casa es fan forts. A Balaídos han sumat qua­tre de les cinc victòries que han acon­se­guit. Serà un par­tit espe­cial per a Mar­cos Alonso, Min­gueza i Ilaix Moriba. Tots tres tenen pas­sat blau­grana.

NOTA POSITIVA

Lewandoswki s’ha recuperat d’una lesió lumbar i estarà disponible aquest vespre

EL RIVAL

A Balaídos, el Celta ha deixat escapar 8 punts (4 victòries, 2 derrotes i 1 empat)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.