Barça

Ferran eclipsa Lewandowski

El Barça guanya a Alemanya vuit anys després, supera el mur del Dortmund i s’enlaira fins a la segona posició, darrere només del Liverpool

Gran nit de Ferran Torres, amb un doblet letal

DORTMUND 2 BARÇA 3 IMPRUDENT, PAU

BARÇA:Iñaki Peña, Koundé, Cubarsí, Iñigo, Balde, Casadó, Pedri (Eric, 93’), Olmo (Fermín, 71’), Lamine Yamal (Pau Víctor, 90’), Lewandowski (Ferran, 71’) i Raphinha (De Jong, 71’). DORTMUND:Kobel, Ryerson (Yan Couto, 46’), Emre Can, Schlotterbeck, Bensebaini, Sabitzer, Nmecha, Reyna (Groß, 73’), Duranville (Malen, 73’), Guirassy i Gittens. Cubarsí va fer un penal tan rigorós com innecessari, que hauria pogut costar car GOLS:0-1 (52’) Raphinha. 1-1 (60’) Guirassy, de penal. 1-2 (75’) Ferran Torres. 2-2 (78’) Guirassy. 2-3 (85’) Ferran.ÀRBITRE:François Letexier (França). VAR: Tomasz Kiatkowski (Polònia). T.G.: a Bensebaini, Sabitzer, Nmecha, Yan Couto, Cubarsí i Ferran.ESTADI:Signal Iduna Park.

Tot Dort­mund expec­tant amb l’espe­rat retorn a casa de Robert Lewan­dowski i és Fer­ran Tor­res, el pla B de Flick, un fut­bo­lista que encara no s’havia estre­nat com a gole­ja­dor en aquesta edició de la Cham­pi­ons, qui acaba vacu­nant el Borus­sia amb dos gols. La màgia del fut­bol. La gran nit de Fer­ran. Meda­lleta per a Hansi per haver-la encer­tat amb el tri­ple canvi a vint minuts del final –Fer­ran, Fermín i De Jong per Lewan­dowski, Rap­hinha i Olmo– i feli­ci­tat com­pleta per a un Barça que no gua­nyava a Ale­ma­nya des del 2016. Europa reac­tiva el Barça.

Lewan­dowski va arri­bar al Sig­nal Iduna Park amb una càmera engan­xada al cla­tell. Flai­xos i més flai­xos durant el seu pas per la catifa ver­me­lla. L’home més bus­cat. Tots els ulls mira­ven el polonès. Era lògic. Era dia de retro­ba­ments i havia mar­cat con­tra el Betis, havia superat la bar­rera dels cent gols en la Cham­pi­ons el dia del Brest, arri­bava al par­tit con­tra el seu Dort­mund com a màxim gole­ja­dor de la lliga espa­nyola i també com a màxim arti­ller de la Cham­pi­ons, i visi­tava un estadi on s’ha fet un tip de fer gols tant amb la samar­reta del Borus­sia com amb la samar­reta rival del Bayern de Munic... i al final va ser Fer­ran qui va assu­mir el rol d’heroi. El de Foios va entrar al camp en el minut 71 i va mar­car en el 75. Després repe­ti­ria en el minut 85 per donar la victòria al Barça i enlai­rar-lo fins a la segona posició de la clas­si­fi­cació amb 15 punts. Només l’invicte Liver­pool ho ha fet millor que el Barça fins ara.

Fer­ran va ser el Rei Mides ahir a Dort­mund. Tot el que va tocar ho va con­ver­tir en or. Pri­mer va aparèixer al lloc oportú per caçar el refús de Kobel, després d’una gran con­nexió per la banda entre Lamine Yamal i Koundé que va aca­bar amb una gran i difícil rema­tada de Fermín, ben refu­sada pel por­ter del Dort­mund en pri­mera instància, però allà estava Fer­ran per rema­tar la feina en la segona jugada. Va ser una gran acció col·lec­tiva del Barça ben resolta per Fer­ran. Després, en el ter­cer gol, tor­na­ria a aparèixer amb Lamine Yamal de nou com a des­llo­ri­ga­dor en l’ori­gen de l’acció. Lamine es va tor­nar a inven­tar una gran pas­sada, aquesta vegada no amb l’exte­rior, i Fer­ran va resol­dre amb encert després d’un pri­mer con­trol molt defectuós. En el con­trol la pilota li va que­dar enrere, però amb el xut ho va saber cor­re­gir. Els dos pri­mers gols del valencià en aquesta Cham­pi­ons el dia que el Barça més ho neces­si­tava i qua­tre gols ja en els últims tres par­tits, i els dos últims apa­rei­xent des de la ban­queta. Fer­ran ha tor­nat de la lesió amb finor i dis­po­sat a robar minuts a Lewan­dowski.

El Barça va tor­nar a pagar errors com els del dia del Betis i el Celta, però aquesta vegada la festa va aca­bar bé. Cubarsí va come­tre un altre pecat de joven­tut amb un penal tan rigorós com inne­ces­sari. Gui­rassy va engan­xar el Dort­mund al par­tit amb dos gols. El pri­mer, des dels onze metres i el segon, després de cul­mi­nar un desa­just de la defensa. Iñigo va per­dre una pilota estúpida, Yan Couto va acti­var Gross i Gui­rassy aca­ba­ria mar­cant a plaer. La sen­sació era que el Barça tor­na­ria a dei­xar esca­par dos punts cab­dals, però ahir el conte aca­ba­ria amb final feliç per la resiliència de Lamine i la deter­mi­nació de Fer­ran.

Par­tit nota­ble de nou de Rap­hinha. El bra­si­ler va tor­nar a mar­car. Són ja sis gols en aquesta Cham­pi­ons per a ell. En l’acció del 0-1, Pedri ho va acti­var tot, Olmo va girar com els àngels, en un movi­ment molt carac­terístic seu, i Rap­hinha va defi­nir amb un xut encre­uat. El bra­si­ler s’havia fet un tip de tirar des­mar­ca­des fins ales­ho­res, però els com­panys no l’havien detec­tat. Era el que recla­mava el par­tit perquè el Dort­mund estava molt com­pri­mit, jugant molt junt, i al Barça només li va fal­tar con­nec­tar amb aquesta des­mar­cada de rup­tura. Sem­pre tro­bava l’home lliure pel mig, sobre­tot amb Olmo, però li va fal­tar aquesta última pas­sada a l’espai en mol­tes oca­si­ons.

El par­tit de Casadó mereix un capítol a part. No fa falta esten­dre’s massa en el relat: un màster de fut­bol. Va robar i va inter­pre­tar bé les neces­si­tats de l’equip en cada moment. Creix en cada par­tit. Flick ha tro­bat un tre­sor.

RETORN DISCRET

Lewandowski passa de puntetes per Dortmund. El polonès va ser canviat en el 71’
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.