Barça

El Barça preveu que dos terços dels aficionats accedeixin al Camp Nou a peu o en transport públic

El club ha fet oficial el Pla de Mobilitat Sostenible que s’aplicarà un cop l’entitat tingui llum verda perquè el feu blaugrana torni a allotjar partits

El Barça pre­veu que dos terços dels afi­ci­o­nats acce­dei­xin amb mètodes de trans­port sos­te­ni­ble, sigui a peu o amb trans­port públic, a la pri­mera fase del retorn par­cial a l’Spo­tify Camp Nou amb un afo­ra­ment del 60%. Així ho han anun­ciat el direc­tor de l’àrea de sos­te­ni­bi­li­tat del FC Bar­ce­lona, ??Jordi Por­ta­be­lla, i el regi­dor del barri de les Corts, David Escudé, a la pre­sen­tació del Pla de Mobi­li­tat Sos­te­ni­ble que s’apli­carà un cop l’enti­tat tin­gui llum verda perquè el feu blau­grana torni a allot­jar par­tits del pri­mer equip de fut­bol.

El Barça, que segueix sense con­fir­mar una data exacta del retorn par­cial a l’Spo­tify Camp Nou, ha tre­ba­llat estre­ta­ment amb el con­sis­tori per reduir l’ús del trans­port pri­vat -motos i cot­xes- els dies de par­tit i fomen­tar les opci­ons sos­te­ni­bles.

Per això, el club espera que al vol­tant de dues ter­ce­res parts dels afi­ci­o­nats acu­dei­xin a l’estadi a peu, amb bus, metro, taxi, tram­via, bici­cle­tes pri­va­des i públi­ques (Bicing), vehi­cles de mobi­li­tat reduïda, a més dels auto­cars con­trac­tats pels penyis­tes. La resta d’afi­ci­o­nats, segons les pre­vi­si­ons, acce­di­ran en aquesta pri­mera fase amb vehi­cle pri­vat, sigui amb automòbil o amb moto­ci­cleta.

Men­tre no s’aca­bin les obres, el club dis­po­sarà de prop de 800 pla­ces d’apar­ca­ment per a cot­xes des­ti­na­des a fut­bo­lis­tes, auto­ri­tats, tre­ba­lla­dors i per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda. A aques­tes pla­ces s’hi sumen unes 9.600 pla­ces pri­va­des ubi­ca­des als vol­tants de l’estadi.

També s’acti­va­ran 3.120 pla­ces des­ti­na­des a l’apar­ca­ment de moto­ci­cle­tes als vol­tants del recinte amb l’objec­tiu de desin­cen­ti­var que aquest tipus de vehi­cles s’ubi­quin a les vore­res dels car­rers del barri de les Corts. A més, s’hi ins­tal·larà una parada de taxis simi­lar a la de l’Aero­port de Bar­ce­lona per sota de l’Avin­guda Dia­go­nal, on també hi haurà un espai des­ti­nat a l’apar­ca­ment d’auto­cars i vehi­cles de mobi­li­tat reduïda.

Una altra de les pre­vi­si­ons del club és que es mul­ti­pli­quin als vol­tants de l’estadi les pla­ces d’apar­ca­ment del Bicing, el sis­tema de bici­cle­tes públi­ques de la ciu­tat. Tot això espe­rant que s’inau­guri la parada de metro del Camp Nou de l’L9. “Aquest pla con­ti­nua amb la mateixa filo­so­fia que apli­quem per acce­dir a l’Estadi Olímpic Lluís Com­panys. Es pri­o­ritza que els afi­ci­o­nats acu­dei­xin en trans­port públic o cami­nant”, ha remar­cat Por­ta­be­lla, que ha subrat­llat que el pla no variarà gaire un cop fina­lit­zin les obres de l’Spo­tify Camp Nou, que comp­tarà amb uns 3.000 apar­ca­ments per a cot­xes.

Un altre dels objec­tius d’aquest pro­jecte, segons Escudé, és millo­rar la mobi­li­tat dels veïns del barri de les Corts, que històrica­ment havien tin­gut pro­ble­mes per acce­dir als seus domi­ci­lis els dies de par­tit del Bar­ce­lona.

D’aquesta manera, es faran res­tric­ci­ons a la mobi­li­tat pri­vada als car­rers con­fron­tants de l’estadi, on només podran acce­dir els veïns, als quals se’ls auto­rit­zarà l’accés mit­jançant un sis­tema de cam­bres, a més dels vehi­cles auto­rit­zats amb plaça d’apar­ca­ment. “Aquest model és una petita revo­lució res­pecte al que els veïns hi esta­ven acos­tu­mats”, ha subrat­llat Escudé, que aquest mateix diven­dres ha pre­sen­tat el pla de mobi­li­tat als veïns del barri.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)