Barça

Camp Nou: menys cotxes i més cames

El Barça i l’Ajuntament de Barcelona presenten el nou pla de mobilitat sostenible referent al retorn a l’Spotify Camp Nou, amb uns eixos bàsics: fomentar el transport públic i que s’arribi a l’estadi a peu, alliberar d’obstacles les voreres i reduir l’accés als vehicles privats amb carrers tallats

El Barça i l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona van posar llum ahir sobre el què i el com, però el quan con­ti­nua sent el gran enigma. Cap nova pista sobre la data ofi­cial del retorn al nou Spo­tify Camp Nou. La data con­ti­nua sent un secret d’estat. Sí que se saben ja detalls del pla de mobi­li­tat sos­te­ni­ble d’aquest retorn a l’estadi, almenys en aquesta fase 1, en què tindrà, com ja se sabia, un afo­ra­ment ini­cial de 65.000 per­so­nes, és a dir, dues ter­ce­res parts del total. El nou pla de mobi­li­tat deixa un gran titu­lar: menys cot­xes, més trans­port públic, més cami­nar i car­rers tallats als vehi­cles pri­vats.

El regi­dor de les Corts i d’Esports de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, David Escudé, i el direc­tor de l’àrea de sos­te­ni­bi­li­tat del FC Bar­ce­lona, Jordi Por­ta­be­lla, van expli­car com serà aquest retorn. La pri­mera nove­tat és que els dies de par­tit hi haurà res­tric­ci­ons de mobi­li­tat. Una picada d’ullet als veïns de les Corts. Els car­rers Mejía Leque­rica i Felipe de Paz esta­ran tallats i només el veïns de la zona hi tin­dran dret de pas. L’Ajun­ta­ment hi ins­tal·larà càmeres per detec­tar els infrac­tors. També s’està tre­ba­llant per eli­mi­nar obs­ta­cles de les vore­res, amb un mis­satge clar: faci­li­tar l’accés a peu a l’estadi. El càlcul és que el 36% dels socis hi acce­dei­xin a peu i només el 25,9% ho facin en cotxe. El 17,1% hi arri­ba­rien en metro; el 6%, en moto; el 5,1%, en auto­car; el 4,7%, en bus; el 2,3%, en Tram; el 2%, en taxi, i l’altre 0,5%, en Bicing, bici­cleta pròpia i VMP. “Un dels pilars del pla estratègic és la sos­te­ni­bi­li­tat. Hem fet un canvi de mirada sobre com volem que vin­gui la gent a l’estadi. Volem més paci­fi­cació els dies de par­tit”, expli­cava Por­ta­be­lla. “Els veïns de les Corts estan satis­fets. La res­tricció de la mobi­li­tat era una demanda històrica. Ajun­ta­ment, veïns i Barça som un mateix equip”, va dir Escudé.

Sense gratuïtat

El que no hi haurà és cap boni­fi­cació ni gratuïtat en el trans­port públic per als socis que vagin al camp. Sense anar gaire lluny, en l’última Euro­copa, a Ale­ma­nya, la UEFA i el país orga­nit­za­dor van acor­dar que totes les per­so­nes que fos­sin titu­lars d’una entrada de par­tit, aquell dia tin­drien dret al trans­port públic de manera gratuïta. No serà el cas del Camp Nou. “És una mesura que no tenim pre­vista”, expli­cava Por­ta­be­lla.

Una altra pre­missa clara: es redui­ran les pla­ces d’apar­ca­ment de cotxe i s’aug­men­ta­ran les de moto­ci­cle­tes. En aquesta pri­mera fase hi haurà 147 pla­ces per a les famílies dels juga­dors i auto­ri­tats, i un pàrquing de superfície per a ser­veis, com ara la premsa, la ins­tal·lació de les car­pes de la UEFA... Aquest pàrquing de superfície només serà vàlid en aquesta fase 1, perquè després en el pro­jecte està pre­vist que sigui una plaça oberta al soci. Hi haurà un total de 10.400 pla­ces per a vehi­cles pri­vats (840 seran dins l’Espai Barça). Les motos s’hau­ran d’apar­car a la Zona Uni­ver­sitària, on hi haurà 3.120 pla­ces dis­po­ni­bles. Hi haurà 25 esta­ci­ons de Bicing. Pel que fa als auto­cars de les penyes, aquests vehi­cles hau­ran de des­en­cot­xar al tram supe­rior del car­rer Martí i Franqués i durant el par­tit apar­ca­ran a la zona on hi ha la tune­la­dora de l’L9, a la zona de Gre­go­rio Marañón. Els taxis tin­dran una parada per des­en­cot­xar simi­lar a la de l’aero­port, situ­ada a la zona de Menéndez Pelayo. A més, segons les pre­vi­si­ons, l’estació de metro de l’L9 del Camp Nou “estarà oberta més aviat del pre­vist, sem­pre que les atu­ra­des de la tune­la­dora ho per­me­tin”, diu Por­ta­be­lla.

El Mun­dial del 2030

El nou Spo­tify Camp Nou està pre­vist que esti­gui aca­bat i fun­ci­o­nant a ple ren­di­ment el 2026, qua­tre anys abans del mun­dial del 2030. El club con­ti­nua tre­ba­llant perquè el nou tem­ple sigui l’esce­nari de la gran final o bé del par­tit inau­gu­ral. No serà sen­zill. L’ene­mic és a Madrid. Escudé ho té clar: “Sabem que tenim la millor can­di­da­tura de totes les exis­tents. El Camp Nou serà el millor estadi de tots. En podem estar orgu­llo­sos. No em consta que la fede­ració espa­nyola hagi pro­po­sat única­ment el Ber­nabéu.” El comitè tècnic de la FIFA tindrà l’última paraula.

LA FRASE

La restricció de la mobilitat era una demanda històrica. Ajuntament, veïns i Barça som un mateix equip
David Escudé
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)