Al ritme de la masurca
Barça. La davantera polonesa Ewa Pajor, en estat de gràcia, va fer cinc gols al Madrid en les semifinals de copa i ja en suma 33 en totes les competicions en el seu primer curs de blaugrana
Una de les claus perquè el Barça s’hagi plantat al mes de març amb les possibilitats intactes d’aspirar a tots els títols és l’estat de forma espectacular d’Ewa Pajor. La davantera, que va aterrar l’estiu del 2024 a Barcelona procedent del Wolfsburg, rival imminent en els quarts de final de la Champions League, va veure porteria cinc vegades en l’eliminatòria de les semifinals de copa contra el Madrid, fet que va permetre a l’equip de Romeu segellar l’accés a la final en imposar-se amb un contundent 8-1.
En l’anada a l’estadi Alfredo Di Stéfano, la polonesa va registrar un triplet de gols que, amb el doblet de Salma, van deixar la classificació enllestida (0-5). En la seva primera diana, va exhibir instint golejador dins l’àrea petita, mentre que la segona la va convertir abans de la mitja hora de joc en executar una volea. Cap a les acaballes, va aprofitar una assistència de Rolfö per arrodonir el hat-trick amb una rematada amb l’interior de la bota.
Tot i ser un pur tràmit, calia jugar la tornada, i Pajor, després que Patri Guijarro obrís la llauna al Johan Cruyff, va sumar un parell més de gols al seu nom (3-1). Autora del 2-0, va robar una pilota a camp rival abans de conduir-la fins a plantar-se davant de Misa i batre-la amb un xut creuat que es va colar per sota del braç dret de la portera. L’últim gol va tornar a arribar gràcies a una connexió amb Rolfö, que va penjar una centrada des de la banda esquerra i la polonesa no va perdonar amb un bon cop de cap.
Uns números d’escàndol
Els registres golejadors que presenta Pajor són impressionants. El que no sorprèn ningú és que sigui la màxima golejadora de la Lliga F, amb 17 dianes en 19 jornades. L’exhibició en les semifinals li permet fer gala d’unes estadístiques brutals en la copa: nou gols en quatre partits. En la Champions League, en suma cinc en sis enfrontaments. A més, cal afegir-hi les dues vegades que va veure porteria en els dos duels de la supercopa d’Espanya. En total, acumula 33 gols en 31 aparicions aquest curs. Un balanç estratosfèric que demostra l’enorme contribució de la davantera en la gran temporada de les blaugrana.