Gran càrrega per a Lamine Yamal, De Jong i Koundé
Barça. L’Espanya- Països Baixos i el França- Croàcia es decideixen en la tanda de penals amb àmplia participació dels tres jugadors blaugrana. La selecció espanyola i la francesa s’enfrontaran a semifinals de la Nations League després d’imposar-se en els onze metres i classificar-se
Els quarts de final de la Nations League van acabar deixant una gran càrrega de minuts per a molts futbolistes. I és que tres de les quatre eliminatòries van acabar empatades en la tornada i van haver d’anar a la pròrroga. Dues d’elles –Espanya- Països Baixos i França- Croàcia– van afectar a jugadors blaugrana, jugant tres d’ells més de 100 minuts: Lamine Yamal (120 minuts), Frenkie De Jong (105 minuts) i Jules Koundé (120 minuts) i, a més, van resoldre’s en els penals.
Així, el partit que va enfrontar a la roja i l’orange a Mestalla va carregar fort a Lamine Yamal i De Jong. També van jugar Dani Olmo (84 minuts), Ferran Torres (51 minuts) i Pedri (36 minuts). El duel, en què Lamine Yamal va marcar un golàs en la pròrroga, va finalitzar (3-3) i va resoldre’s des del punt fatídic (5-4), a favor de la selecció espanyola. Pel què fa al matx, després de l’empat (2-2) de l’anada, l’equip que entrena Ronald Koeman va empatar-li fins en tres ocasions el resultat al que dirigeix Luis de La Fuente. Oyarzábal (8’) va fer l’1-0; Depay (54’), va empatar; Oyárzabal (67’) va tornar a marcar; Maatsen (79’) va igualar-ho de nou; Lamine Yamal (103’) va posar per davant una altra vegada Espanya; i Xavi Simons (109’) va acabar enviant el partit als penals.
Allà, en clau blaugrana, Lamine Yamal va fallar i Ferran Torres i Pedri, que va xutar el definitiu, van marcar. El triomf li va donar la classificació al combinat estatal per a la final four de la Nations League que es disputarà a Alemanya entre el 4 i el 8 de juny.
En la semifinal de la competició, que es jugarà amb la temporada de clubs ja finalitzada, se les haurà amb França, que va guanyar a Croàcia (2-0) amb gols d’Olise (52’) i Dembélé (80’) en una eliminatòria que també va solucionar-se des dels onze metres (5-4). Com Lamine Yamal, Koundé també va completar tot el partit i va fallar un penal en la tanda. L’altra semifinal la disputaran Alemanya i Portugal.
Última parada per a Lewandowski, Araujo i Raphinha
Lewandowski, Raphinha i Araujo juguen avui l’últim partit de l’aturada internacional. Tots tres disputen la fase de classificació per al mundial 2026. Lewy, l’europea, amb Polònia amb qui s’enfronta (20.45 h) a Malta. Araujo i Raphinha, la sud-americana. El central visita amb l’Uruguai a Bolivia (21 h), mentre que l’extrem, amb el Brasil, rep l’Argentina aquesta matinada (1h).
D’altra banda, Héctor Fort també finalitza avui amb la selecció espanyola sub 19 amb qui visita Letònia en un duel corresponent e la fase elit de l’europeu sub 19. Gerard Martín, Pablo Torre i Fermín López van ser alliberats i s’estalvien l’amistós que havien de jugar amb la selecció espanyola sub 21 contra Alemanya.