Barça

El CSD dona la raó al Barça

Cas Dani Olmo - Pau Víctor. L’organisme del govern estatal estima el recurs d’alçada presentat al gener pel club culer i pels dos jugadors, i, per tant, les llicències dels futbolistes continuen en vigor

El Con­sell Supe­rior d’Esports (CSD) va donar ahir la raó al Barça en el cas Dani Olmo - Pau Víctor. L’orga­nisme del govern esta­tal va esti­mar el recurs d’alçada pre­sen­tat al gener pel club blau­grana i els dos juga­dors, per la qual cosa les llicències de tots dos fut­bo­lis­tes con­ti­nuen en vigor. Dani Olmo i Pau Víctor, amb la cau­te­lar des del mes de gener, ator­gada pel CSD després de l’esmen­tat recurs, podran jugar sense pro­ble­mes fins a final de tem­po­rada.

S’acaba –o pot­ser encara no, ja que LaLiga va anun­ciar ahir que recor­re­ria con­tra la reso­lució del CSD– un serial que va començar l’últim dia de l’any pas­sat. Ales­ho­res, el Barça neces­si­tava tenir fair play per poder allar­gar la ins­cripció pro­vi­si­o­nal que el club havia acon­se­guit per Dani Olmo i Pau Víctor a l’estiu, apro­fi­tant la lesió d’Andreas Chris­ten­sen. I ho havia de fer abans del 31 de desem­bre a les 23.59 h, data i hora en què expi­ra­ven aques­tes ins­crip­ci­ons pro­vi­si­o­nals. Però LaLiga no va donar llum verd a l’ope­ració dels seients VIP de l’Spo­tify Camp Nou que li per­me­tia ope­rar en la nor­ma­tiva 1:1 i fer-los-hi lloc –l’ens pre­si­dit per Javier Tebas va fer-ho tres dies després, el 3 de gener, tot i que aquesta set­mana, dime­cres, per con­ti­nuar amb el gali­ma­ties se’n va des­dir–, cosa que va impe­dir a l’enti­tat blau­grana man­te­nir les ins­crip­ci­ons, i la patro­nal va donar de baixa les llicències dels dos fut­bo­lis­tes. I el pro­blema es va gene­rar perquè el regla­ment de la FEF diu que un juga­dor que ja hagi tin­gut llicència fede­ra­tiva amb un club i hagi estat donat de baixa en la mateixa tem­po­rada no pot tor­nar a ser ins­crit. D’aquesta manera, la fede­ració i LaLiga, mit­jançant un comitè ano­me­nat comissió de segui­ment del con­veni de coor­di­nació RFEF-LaLiga, va deter­mi­nar el 4 de gener la can­cel·lació de les fit­xes de Dani Olmo i de Pau Víctor, impe­dint-los jugar i també tor­nar a ser ins­crits. Davant d’això, el Barça, que set­ma­nes abans ja havia anat a la justícia ordinària sense èxit, va pre­sen­tar el 7 de gener, jun­ta­ment amb els dos juga­dors, un recurs urgent al CSD en què dema­nava la sus­pensió cau­te­lar d’aquesta mesura per la falta de com­petències d’aquest òrgan per a això, i va rebre de seguida el vis­ti­plau fins que se solu­cionés el fons de l’assumpte, cosa que va pas­sar ahir. “S’ha cons­ta­tat d’una manera evi­dent i incon­tro­ver­tida al llarg d’aquest pro­ce­di­ment, i després d’aten­dre les al·lega­ci­ons de les parts, la incom­petència de la Comissió de Segui­ment per deci­dir sobre el visat previ, així com de la llicència sol·lici­tada pel FC Bar­ce­lona”, va asse­gu­rar en el comu­ni­cat en què l’ens que pre­si­deix José Manuel Rodríguez Uri­bes va con­fir­mar la decisió.

El pre­si­dent del Barça, Joan Laporta, ho va valo­rar ahir tot ple­gat en un acte de la Fun­dació Barça. “Les ins­crip­ci­ons de Pau Víctor i Olmo es van fer cor­rec­ta­ment. Ja us vaig dir que havíem seguit tots els requi­sits fede­ra­tius i de LaLiga. Això con­ti­nua vigent”, va asse­gu­rar. “Sur­ten aques­tes notícies que no són per casu­a­li­tat, que sabem com van i són intents de deses­ta­bi­lit­zar l’equip”, hi va afe­gir.

LALIGA

L’ens presidit per Javier Tebas anuncia que recorrerà contra la resolució

JOAN LAPORTA

“Ja us ho vaig dir. Les inscripcions es van fer correctament”, explica el dirigent
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)