Barça

Feina feta i cap a Sevilla

El Barça compleix contra el Mallorca, que, sostingut per un enorme Leo Román sota pals, guanya per la mínima, i se centra, a 7 punts del Real Madrid, en la final de copa de dissabte

Dani Olmo tomba la resistència vermella en un enfrontament en què Hansi Flick pot donar descans a peces importants

BARÇA 1 MALLORCA 0

MALLORCA:Leo Román; Mateu Jaume, Valjent, Raíllo, Copete, Mojica (Lato, 81’); Samu Costa (Marc Domenech, 66’), Omar Mascarell (Jan Salas, 86’), Antonio Sánchez (Valery, 81’); Darder i Larin (Abdón Prats, 86’). BARÇA:Szczesny; Eric García, Araujo, Iñigo Martínez, Héctor Fort (Gerard Martín, 77’); Pedri, Gavi, Dani Olmo (Fermín, 62’); Lamine Yamal (De Jong, 87’), Ferran Torres (Pau Víctor, 77’) i Ansu Fati (Raphinha, 62’). GOLS:1-0 (61’) Dani Olmo.ÀRBITRE:Ortiz Arias (col·legi madrileny) amb Iglesias Villanueva (col·legi gallec) al VAR.T.G.:al visitant Samu Costa.T.V.:cap.PÚBLIC:45.602 espectadors a l’estadi Lluís Companys.

El Barça ja té el cap en la final de copa de dis­sabte a Sevi­lla con­tra el Real Madrid. I l’hi té serè, rela­xat i con­tent, després de fer la feina ahir en la lliga con­tra el Mallorca, al qual va impo­sar-se (1-0) per seguir amb pas ferm en el seu camí cap al títol i situar-se a 7 punts de distància res­pecte al con­junt blanc, el seu prin­ci­pal rival també en el cam­pi­o­nat de la regu­la­ri­tat, que juga aquesta nit (21.30 h) al feu del Getafe. Un par­tit menys (en que­den 5) i tres punts més per al grup de Hansi Flick, que va empor­tar-se un reguit­zell de notes posi­ti­ves per al que encara li queda, que és molt. I és que, per començar, el tècnic de Hei­del­berg, enmig de l’infer­nal calen­dari, va poder fer des­can­sar diver­sos fut­bo­lis­tes impor­tants: Rap­hinha va jugar mitja hora; De Jong, cinc minuts, i Koundé i Cubarsí no hi van par­ti­ci­par. A més, va recu­pe­rar per a la causa a un parell d’efec­tius que sem­bla­ven per­duts com Ansu Fati i Héctor Fort, titu­lars i que van ren­dir a un molt bon nivell. I, per aca­bar-ho d’ado­bar, l’equip que entrena va ofe­rir una versió boníssima, després d’uns matxs un pèl espes­sos. Tot i el mar­ca­dor tan ajus­tat, el Barça va fer un par­tidàs en què hau­ria d’haver gole­jat, però inex­pli­ca­ble­ment no va afi­nar i va aca­bar dema­nant l’hora, gai­rebé més pel resul­tat que no pas pel que estava pas­sant, perquè tam­poc va patir.

Fins a 40 rema­ta­des va acu­mu­lar al llarg de l’enfron­ta­ment el con­junt blau­grana, el par­tit en tota la tem­po­rada amb més. Leo Román, el sen­ti­ne­lla del Mallorca, va ser el màxim res­pon­sa­ble que només una entrés. Perquè des de bon prin­cipi el Barça va tan­car el qua­dre que ori­enta Jagoba Arras­sate ben a prop de la seva àrea, en oca­si­ons a prop de l’àrea petita, i va gene­rar-li oca­si­ons a dojo. El con­junt culer va ofe­gar els mallor­quins, que no tro­ba­ven la manera de des­ple­gar-se cap a dalt, ja que si juga­ven en curt el Barça els robava amb pressió alta i, si jugava en llarg, Larin, ben lli­gat per Araujo, era incapaç de gua­nyar res ni d’aga­far la pilota i per­me­tre als seus com­panys enca­de­nar pas­sa­des.

Només en el pri­mer acte, el grup bar­ce­lo­nista va acu­mu­lar un 80% de pos­sessió de pilota i moltíssi­mes arri­ba­des i rema­ta­des. La rea­li­tat és que va ser una exhi­bició ofen­siva impo­nent, coman­dada, com de cos­tum per Pedri, pura jerar­quia a la medul·lar, però en què ningú va encer­tar. I això que no només eren remats; va haver-hi situ­a­ci­ons de gol més que clares. Hau­ria pogut mar­car gai­rebé tot­hom: Gavi, Ansu Fati, Dani Olmo, Araujo, Eric, Fer­ran Tor­res, Lamine Yamal, Eric García i Héctor Fort van vore­jar el gol, però quan no era el pal (en la de Gavi), va ser la falta de pun­te­ria amb un xut a fora, el peu d’un defensa blo­que­jant el tir a última hora o la figura de Leo Román. Només una vegada va inqui­e­tar el Mallorca abans del des­cans, en un con­tra­a­tac que Mateu va endreçar a dins, però que va ser inva­li­dat per fora de joc.

Era difícil, amb el que estava suc­ceint, que no s’alterés el mar­ca­dor, i Dani Olmo (46’), tot just sor­tir dels ves­ti­dors, va posar-hi remei. L’ega­renc, que després de la lesió torna a estar a bon to, va reco­llir una cen­trada d’Eric dins de l’àrea i va encre­uar-la per obrir la llauna. Amb la diana, l’equip culer va ser un pèl més con­tro­la­dor, encara que les oca­si­ons van seguir-hi sent, però Román va con­ti­nuar sent un autèntic mur negant el gol de nou a Ansu Fati, Lamine Yamal i Eric García, de nou, i, també a Fermín i Pau Víctor, que van entrar en el tram final. Sí que en va tenir una el Mallorca, en una falta de late­ral que va rema­tar Rahíllo a fora, però ja va estar. Feina feta pel Barça, que està cen­trat en la final de Sevi­lla.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)