Barça

Deco: “Lamine Yamal no ha demanat ser el més ben pagat”

El director esportiu del Barça, Deco, ha analitzat el moment de l’equip i la planficació en una entrevista a El món a RAC1. Deco ha començat valorant el present i el futur esportiu del Barça: “Amb l’equip que tenim i l’entrenador que acabem de renovar, podem lluitar per tots els títols. No podem garantir-los, però hi serem”, ha dit, deixant clar que l’objectiu continua sent la Champions League.

Una de les claus del projecte passa per assegurar la continuïtat de les peces fonamentals. “El millor fitxatge del Barça ha estat la renovació de Lamine Yamal. Vull que guanyi la Pilota d’Or”, ha afirmat Deco, que ha destacat el potencial del jove extrem. En aquest sentit, també ha assegurat que la renovació del jugador “va per bon camí” i que “mai ha demanat ser el més ben pagat de la plantilla”.

Sobre altres joves, ha confirmat que el 27 de maig es millorarà el contracte de Bernal i també el de Casadó. Respecte a Eric Garcia, ha deixat clar que vol que es quedi: “És molt important per a nosaltres”.

També ha posat en valor el compromís de Raphinha: “Renovarà per un any més. Ha fet una temporada brutal i des del primer moment no volia marxar”.

Tot i l’interès per noms com Luis Díaz, Rashford o Nico Williams, Deco ha insistit que “la prioritat és reforçar el que tenim a casa”. Sobre les restriccions econòmiques ha estat clar: “Estem en desavantatge respecte a altres grans clubs d’Europa. Potser haurem de vendre abans de poder fitxar”.

Respecte al relleu de Lewandowski, Deco confia en solucions internes com Ferran Torres o Dani com a fals 9: “Avui dia, molts grans equips no tenen un ‘9’ fix, i nosaltres sí”.

També ha aclarit el cost del fitxatge de Vitor Roque: “Va costar 30 milions, però els bonus no s’han complert, així que pràcticament no ha pujat més”.

Preguntat per les ofertes per Lamine, Deco ha revelat que “la temporada passada el PSG va preguntar”, però que no volen escoltar ofertes: “El que volem és que es quedi. No hi ha cap lloc millor per a ell que el Barça”. Ha elogiat la seva mentalitat i caràcter: “No li afecta la pressió, i això és el més important. Té una tècnica molt bona i cal cuidar-lo. Encara té 17 anys i ha de ser feliç”.

Sobre Frenkie de Jong ha assegurat que el club compta amb ell: “No podem mirar al passat. Estem contents amb ell i li hem transmès que volem que segueixi”. També ha garantit la continuïtat d’Araujo, tot i la seva temporada irregular: “És un dels millors centrals del món. Crec que està content”. Respecte a la renovació de Koundé, Deco ha estat contundent: “És clau per a nosaltres. Ens dona estabilitat i mai es queixa”.

Deco també ha estat crític amb el VAR: “No ha millorat el futbol, ha creat més confusió. Caldria revisar el reglament, especialment amb les mans”.

En relació amb l’equip actual, Deco s’ha mostrat satisfet: “Crec que podem mantenir el bloc. El projecte va començar amb l’arribada de Laporta i aquest any és la confirmació que el camí és el correcte”. Finalment, ha deixat clar que el Barça pot competir: “No sempre es pot guanyar, però ara podem competir, i això dona seguretat”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció