El clàssic a Montjuïc, rècord de recaptació
El Barça ha sabut fer negoci com mai a Montjuïc. El que havia de ser un estadi provisional s’ha convertit en una màquina de fer diners, i el clàssic contra el Madrid n’és la prova més clara: 13,8 milions d’euros recaptats en un sol partit, el rècord absolut del club.
Les entrades volaven tot i el preu mitjà: 554 euros (sense IVA), un 76% més que el rècord anterior. La zona VIP, encara més bèstia: 4,2 milions d’euros facturats, amb seients de luxe que superaven els 3.000 euros i experiències premium que van sumar més de 130.000 euros extra.
Tot i els preus, l’estadi es va omplir: el 73% del públic eren socis o acompanyants, i l’ambient va ser espectacular. I no només aquell dia: el Barça ha tancat la temporada amb una mitjana de gairebé 46.000 espectadors per partit, un 14% més que l’any passat.
Pel que fa als ingressos, el salt ha estat espectacular: un 57% més de facturació que el curs anterior, tot i tenir menys entrades a la venda. L’estratègia ha estat clara: preus dinàmics, més passis de temporada, productes premium i campanyes internacionals. El resultat? 2,8 milions d’euros per partit de mitjana, un 22% més.
A més, el club ha invertit 24 milions d’euros per posar l’estadi Olímpic a punt: gespa nova, vestidors millorats, més comoditat, millor mobilitat… Tot per fer de Montjuïc una experiència de primer nivell.