Barça

El Barça campió

Ronald Araujo

A l’espera de la millor versió

El central, que només ha jugat mig curs a causa de la important lesió al tendó isquiotibial de la cuixa dreta i que va obligar-lo a passar per la sala d’operacions, des del retorn no ha aconseguit ser fix a l’eix defensiu

Renovat fins al 2031, al club blaugrana mantenen la confiança en l’uruguaià

“Estic en un dels millors clubs del món, soc un dels capitans, tinc contracte fins al 2031 i vindran coses bones”, diu Araujo

Aquesta ha estat una tem­po­rada agre­dolça per a Ronald Araujo (Rivera, Uru­guai, 1999). D’una banda, ha estat el capità –és el segon però amb la lesió de Ter Ste­gen ha exer­cit de pri­mer– d’un equip que ha tor­nat a il·lusi­o­nar el bar­ce­lo­nisme amb un gran joc i amb títols (super­copa, copa i lliga), però de l’altra, ell, indi­vi­du­al­ment, no ha estat al seu millor nivell. Al defensa, que va per­dre’s la pri­mera mei­tat de la tem­po­rada per una lesió que va pro­duir-se durant l’estiu dis­pu­tant la copa Amèrica amb l’Uru­guai, li ha cos­tat retro­bar-se fut­bolísti­ca­ment i, de fet, no ho ha aca­bat de fer del tot. Així, el seu pri­mer par­tit de la tem­po­rada va ser el 4 de gener, en la copa, al feu del Bar­bas­tre (0-4), on va posar fi a 181 dies d’inac­ti­vi­tat a causa de l’esmen­tat con­tra­temps, una lesió impor­tant al tendó isquio­ti­bial de la cuixa dreta que el va obli­gar a pas­sar per la sala d’ope­ra­ci­ons i que, irre­me­ia­ble­ment, li ha pesat.

I és que el cen­tral de 26 anys, que s’havia mos­trat en els qua­tre ante­ri­ors cur­sos al pri­mer equip blau­grana com a inex­pug­na­ble defen­si­va­ment, fia­ble en els duels fora i dins de l’àrea i també en les cor­rec­ci­ons a camp obert, no ho ha estat tant aquest últim, i no ha pogut arra­bas­sar el lloc a la pare­lla de l’eix for­mada per Pau Cubarsí i Iñigo Martínez. Tot i això, ha tin­gut presència, ja fos d’inici, en dies de rotació o entrant des de la ban­queta. En total, ha dis­pu­tat 25 enfron­ta­ments (12 a la lliga, 4 a la copa, 8 a la Cham­pi­ons Lea­gue i 1 a la super­copa), 17 dels quals com a titu­lar i ano­tant dues dia­nes. I ha apor­tat, fent bones actu­a­ci­ons, encara que és una rea­li­tat que no ha abas­tat la millor versió. L’objec­tiu, segur, per a la pro­pera cam­pa­nya: recu­pe­rar-la i tor­nar a ser fort en allò que domina al dar­rere, perquè l’equip ho neces­sita. Ell ho té clar: “Estic en un dels millors clubs del món, soc un dels capi­tans de l’equip, tinc con­tracte fins al 2031, em que­den molts anys i vin­dran coses bones”, va dir recent­ment.

Reno­vat a prin­ci­pis d’any, en el club hi con­fien, no pen­sen a ven­dre’l i li donen suport. Al dor­sal 4 culer va tocar-li pas­sar un moment difícil, després de la tor­nada de les semi­fi­nals de la Cham­pi­ons Lea­gue con­tra l’Inter (4-3), en què el Barça va aco­mi­a­dar-se de la màxima com­pe­tició con­ti­nen­tal i en què el charrúa no va estar gaire encer­tat en les acci­ons del 3-3 i el 4-3 dels nero­az­zurri, va ser dura­ment cri­ti­cat per una part de l’entorn blau­grana. “No m’agrada el que ha pas­sat amb Araujo. Tots come­tem erra­des; de fet en aquell par­tit tots en vam come­tre. Es tracta de res­pecte i això no ho és. Ell està bé, hi he par­lat i l’hem de pro­te­gir”, va etzi­bar dies després Hansi Flick, defen­sant el juga­dor amb qui compta “al 100%” per al pro­per curs. També el pre­si­dent Joan Laporta i el direc­tor espor­tiu Deco, en les dar­re­res apa­ri­ci­ons, han tan­cat files al vol­tant del fut­bo­lista uru­guaià.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)