Barça

El Barça campió

IÑIGO MARTÍNEZ

El gran líder

El central basc ha estat una de les grans revelacions del curs i s’ha convertit en una peça clau en el model de joc que ha implantat Hansi Flick

S’espera que renovi per una temporada més, fins al juny del 2027

El central basc ha disputat 46 partits (28 en la lliga, 11 en la Champions, 5 en la copa i 2 en la supercopa) aquest curs

Tem­po­rada per emmar­car d’Iñigo Martínez (Ondárroa, País Basc, 1991). El cen­tral basc s’ha con­ver­tit, gràcies al seu lide­ratge i vete­ra­nia a l’eix de la defensa, en un juga­dor cab­dal en els esque­mes de Hansi Flick als seus 34 anys. En la seva segona tem­po­rada de blau­grana, ha com­ple­tat un curs espec­ta­cu­lar, per sobre de les expec­ta­ti­ves que s’havien dipo­si­tat sobre ell en un inici. No era gens fàcil fer aquest salt majúscul de qua­li­tat tenint en compte d’on venia. Aquest cop, les lesi­ons l’han res­pec­tat, i s’ha vist reflec­tit sobre la gespa, lide­rant a la per­fecció el repte de jugar al límit del fora de joc.

Iñigo Martínez va ater­rar a Bar­ce­lona l’estiu del 2023, però no va tenir un inici gens fàcil. Es va haver d’ope­rar d’una fasciïtis plan­tar en el peu dret i, a més, no va poder ser ins­crit fins a prin­ci­pis de setem­bre. Dos entre­bancs que el van fer per­dre alguns com­pro­mi­sos i tenir poc pro­ta­go­nisme sota les ordres de Xavi Hernández. Només va par­ti­ci­par, entre totes les com­pe­ti­ci­ons, en 25 par­tits, amb un total de 1.623 minuts. Una xifra que, gai­rebé, s’ha doblat aquesta tem­po­rada, amb 3.945.

Amb el tècnic ale­many a la ban­queta, el cen­tral basc ha tro­bat enguany la regu­la­ri­tat que tant neces­si­tava, con­so­li­dant-se com a titu­lar indis­cu­ti­ble al cos­tat de Pau Cubarsí, amb qui s’ha entès a la per­fecció, i exer­cint de capità sense braçalet en un ves­ti­dor, com és el cas del blau­grana, tan jove. La seva experiència, en aquest sen­tit, ha estat clau.

En una tem­po­rada en què el Barça ha tor­nat a aspi­rar a tot, el basc ha estat un dels motors silen­ci­o­sos en l’esta­bi­li­tat defen­siva de l’equip. Tàcti­ca­ment, ha encai­xat de manera excel·lent en el sis­tema de joc que ha implan­tat Hansi Flick. La seva lec­tura del joc, capa­ci­tat per lide­rar la línia defen­siva amb pre­cisió, con­tundència en els duels o la seva solvència en el joc aeri han estat deter­mi­nants, com també la sere­nor amb què ha orde­nat, cor­re­git i donat segu­re­tat als més joves. També ha des­ta­cat per la seva apor­tació en tas­ques ofen­si­ves, amb una bona presa de deci­si­ons a l’hora de sor­tir amb l’esfèrica con­tro­lada i, sobre­tot, pel seu rol en les juga­des d’estratègia. En aquest sen­tit, ha millo­rat amb escreix els regis­tres del curs pas­sat, però també d’algu­nes de les seves altres tem­po­ra­des a l’Ath­le­tic Club i la Real Soci­e­dad. És el segon any en la seva car­rera espor­tiva que més par­tits ha jugat, amb un total de 46, dos menys que el curs 2013/2014 amb la Real. Amb 3 gols -2 a la Cham­pi­ons i 1 a la copa- s’ha que­dat a una diana d’igua­lar el seu millor regis­tre gole­ja­dor, i ha repar­tit més assistències que mai (5). Sense dubte, ha estat la gran reve­lació d’aquest curs.

Amb el seu ren­di­ment, s’ha gua­nyat a pols con­ti­nuar ves­tint de blau­grana. I així serà. La intenció del club és comp­tar amb Iñigo durant, almenys, una tem­po­rada més. La reno­vació del seu con­tracte actual, que fina­litza el 2026, es con­si­dera una de les grans pri­o­ri­tats. Les con­ver­sa­ci­ons per lli­gar la seva con­tinuïtat fins al 2027 estan molt avançades, i aviat es podria fer ofi­cial l’acord. Una gran notícia per con­so­li­dar el pro­jecte.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)