Barça

Més que un gol

Amb aquelles dues dianes a Manchester ja va fer més fàcil el pas als quarts de la Champions, i ara, amb “el gol més important amb el Barça”, Luis Suárez ha deixat el Madrid a 4 punts

En ratxa, ja ha fet 14 gols aquest curs

“És el meu gol més impor­tant des que sóc al Barça.” Així par­lava Luis Suárez ,un cop aca­bat el par­tit con­tra el Madrid diu­menge, en decla­ra­ci­ons al pro­grama El mar­ca­dor de Barça TV, de la diana que va mar­car i que va ser­vir, en defi­ni­tiva, per aca­bar sumant els tres punts con­tra el Madrid. Res estrany a més, tenint en compte que era el seu pri­mer clàssic al Camp Nou com a juga­dor, ja que com a espec­ta­dor ja hi havia estat. Va debu­tar com a blau­grana al San­ti­ago Ber­nabéu i una volta després va ser deci­siu perquè els de Luis Enri­que avan­tat­gin de qua­tre punts l'etern rival quan fal­ten deu jor­na­des. “Té un sig­ni­fi­cat extra perquè jugàvem de locals con­tra el rival més dur”, afe­gia el davan­ter uru­guaià, que també rela­tava pas a pas l'acció del gol: “Si no fas bé el con­trol, se't pot obrir massa o se'n pot anar llarga. Per sort, m'ha sor­tit bé. La pas­sada d'Alves és boníssima, lle­geix la jugada. Quan veig que ell s'atura faig el movi­ment i ell la posa per­fecta. Ni miro Casi­llas, perquè en una situ­ació així sem­pre la cre­ues. El més nor­mal és que el por­ter tapi el pal curt.” Qua­li­tat i ins­tint de davan­ter, alhora, en un crac que va ser pre­ci­sa­ment fit­xat per res­pon­dre així en par­tits grans. Ho va fer per encar­ri­lar l'eli­mi­natòria dels vui­tens de final de la Cham­pi­ons a Manc­hes­ter amb dos gols i ho va tor­nar a fer diu­menge. Luis Enri­que mateix ho des­ta­cava en la roda de premsa poste­rior al clàssic: “Ha estat a un nivell molt alt. L'acció del gol està a l'abast de molt pocs juga­dors i per això el vam fit­xar i vam pagar el que vam pagar per ell. Estem molt con­tents amb tot el que aporta a l'equip i amb el seu ren­di­ment.” Si fa no fa, el mateix comen­tava el pre­si­dent, Josep Maria Bar­to­meu, pre­gun­tat pel 9 blau­grana: “Amb Luis Suárez, l'esperàvem com a gole­ja­dor i aporta molt a l'equip. Està jugant a un nivell molt alt i segueix el ritme de l'equip, que està crei­xent par­tit a par­tit.”

Va haver d'espe­rar dos mesos a debu­tar amb el Barça, que no va dub­tar a pagar 81 mili­ons d'euros per ell al Liver­pool, per culpa de la sanció per la mos­se­gada en el mun­dial. I a sobre, no va tenir sort de cara a por­te­ria en els pri­mers par­tits que va dis­pu­tar amb la samar­reta blau­grana, tot i que va donar diver­sos gols. De fet, no va fer la seva pri­mera diana amb el Barça fins al sisè par­tit jugat –al camp de l'Apoel– i en la lliga, no va mar­car fins a l'últim par­tit del 2014, con­tra el Còrdova. Des d'ales­ho­res, però, la seva pro­duc­ti­vi­tat ja està fora de tot dubte. Els 14 gols que acu­mula –8 dels quals en la lliga – i les 12 assistències en els 29 par­tits dis­pu­tats, són el seu millor aval. Xifres que, excepte Leo Messi i Cris­ti­ano Ronaldo, sig­na­ria qual­se­vol altre juga­dor del món.

Després d'aquell període d'adap­tació obli­ga­tori i neces­sari en tots els fit­xat­ges, que per ell no ha durat més que un parell de mesos, ja gai­rebé no hi ha qui el freni. Deu dia­nes aquest 2015 en divuit par­tits jugats i set gols en els últims set par­tits dis­pu­tats con­fir­men el moment dolç que passa el davan­ter charrúa. El millor des que va arri­bar al Barça. I això, quan fal­ten deu jor­na­des per aca­bar la lliga, i amb l'equip ja clas­si­fi­cat per als quarts de final de la lliga de cam­pi­ons i amb la final de copa a la but­xaca, és una garan­tia de cara a inten­tar asso­lir els màxims èxits pos­si­bles. Luis Suárez, però, que la tem­po­rada pas­sada amb el Liver­pool va veure com se li esca­pava la Pre­mier en les últi­mes jor­na­des tot i estar en molt bona posició per gua­nyar-la, és el pri­mer que parla de cau­tela: “El tri­omf ser­veix per seguir en la posició més alta i ens dóna con­fiança, però també som cons­ci­ents que tenim molt marge i que el Madrid és el Madrid. Depe­nem de nosal­tres matei­xos i cal seguir tre­ba­llant perquè la lliga no es pot donar per gua­nyada.” Sigui com sigui, el con­junt blanc, que també va estar per­se­guint el seu fit­xatge fins i tot tem­po­ra­des ante­ri­ors, va com­pro­var de pri­mera mà com les gasta Luis Suárez.

LES REACCIONS

És el meu gol més important des que sóc al Barça. Té un significat extra perquè jugàvem de locals contra el rival més dur

2015 GOLEJADOR

A Luis Suárez, l'esperàvem com a golejador i aporta molt a l'equip. Està jugant a un nivell molt alt i creix com l'equip
Josep Maria Bartomeu

I TAMBÉ GENERÓS

La passada d'Alves és boníssima. Quan veig que ell s'atura faig el moviment i ell la posa perfecta. Ni miro Casillas
Luis Suárez
L'acció del gol està a l'abast de molt pocs jugadors; per això el vam fitxar i vam pagar el que vam pagar per ell
Luis Enrique
10 dels 14 gols els ha fet enguany i n'ha marcat 7 en els últims set partits disputats
Més enllà de les xifres golejadores, també ha repartit 12 assistències
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)