FCBQ

Andorra s'estrena

Lligues catalanes. Serà la primera vegada que serà la seu de la Lliga Nacional Catalana en categoria ACB; ahir es van presentar les diferents lligues

L'Hotel Cata­lo­nia Plaza va ser el marc ahir de la pre­sen­tació de les lli­gues cata­la­nes d'enguany, amb la presència del secre­tari gene­ral de l'Esport de la Gene­ra­li­tat, Gerard Figue­ras, jun­ta­ment amb el pre­si­dent de la fede­ració cata­lana, Joan Fa. El màxim res­pon­sa­ble del bàsquet català va des­ta­car que “cada any fem un esforç molt gran i aquest any la nove­tat és que els equips ACB juga­ran al país veí com és Andorra perquè hi estan posant molta il·lusió”. Fa també va tenir un moment de rei­vin­di­cació per una hipotètica Cata­lu­nya inde­pen­dent ben aviat: “Espero que l'any que ve aques­tes lli­gues cata­la­nes puguin ser ja esta­tals. Sabem que és difícil, però ja vam dir al pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat que nosal­tres estem pre­pa­rats i que ara la feina la tenen ells.”

La 38a edició de la Lliga Cata­lana ACB es dis­pu­tarà a Andorra, que s'estrena com a seu en la màxima cate­go­ria. El 2010 ja havia tin­gut la com­pe­tició, però d'equips de la LEB. La Lliga Cata­lana Feme­nina es jugarà a la Seu d'Urgell.

En cate­go­ria EBA ja s'ha dis­pu­tat la fase prèvia amb els 23 equips de la cate­go­ria repar­tits en vuit grups. El pri­mer clas­si­fi­cat de cada grup ha pas­sat a quarts de final. Avui hi ha una reunió per defi­nir on es juga­ran els qua­tre par­tits de quarts, que són a par­tit únic entre demà i diven­dres. Les semi­fi­nals i la final seran el cap de set­mana.

Dia de dis­tin­ci­ons

L'acte d'ahir també va ser­vir per donar la insígnia d'or de la fede­ració cata­lana a Joan López, pre­si­dent de l'Asso­ci­ació Cata­lana d'Entre­na­dors de Bàsquet des de fa molts anys, quan va aga­far el relleu de Josep Lluís Cortés. Jun­ta­ment amb López, també va rebre la insígnia l'exre­gi­dora d'Esports de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona Maite Fan­dos, que durant aquests anys ha tin­gut una bona relació amb el pre­si­dent Joan Fa. No va poder reco­llir la insígnia Ivan Tibau, al qual la hi entre­ga­ran més enda­vant.

LA DADA

2010
va ser l'any
que Andorra va ser la seu de la Lliga Catalana, però va ser per als equips de LEB
Per a Andorra és una satisfacció poder aplegar el bàsquet d'elit i una festa del bàsquet català
Gorka Aixàs
president del morabanc
Catalunya és un país esportiu que respira excel·lència i el bàsquet és un dels seus tractors
Gerard Figueras
SECRETARI GENERAL DE L'ESPORT
Tant de bo les pròximes lligues nacionals catalanes siguin estatals; estem ja preparats per al repte
Joan Fa
PRESIDENT DE LA FCBQ
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)