Eurocopa

A Sicília amb Astou Traoré

Bàsquet. Eurocopa. L’alera pivot senegalesa té temps fins dilluns vinent per rescindir el seu contracte acollint-se a una finestra de sortida amb indemnització, però no ha concretat res

Astou Traoré for­marà part del grup de l’Spar City­lift Girona que viat­jarà avui a Sicília per bus­car demà la clas­si­fi­cació per als quarts de final de l’Euro­copa. L’alera pivot sene­ga­lesa ho va con­fir­mar ahir al club, que estava amoïnat per la pos­si­bi­li­tat que fes efec­tiva la clàusula de res­cissió que pre­veu el seu con­tracte i quedés alli­be­rada per fit­xar per un altre equip. Per tant, Èric Surís tindrà totes les juga­do­res a dis­po­sició. L’equip marxa aquest matí cap a Sicília en un vol Bar­ce­lona-Ragusa amb escala a Roma (més de qua­tre hores de viatge).

Que Traoré jugui demà no sig­ni­fica que hagi pres cap decisió defi­ni­tiva sobre la seva con­tinuïtat a Girona. La juga­dora sene­ga­lesa va plan­te­jar la set­mana pas­sada la pos­si­bi­li­tat de sor­tir de l’equip apro­fi­tant una fines­tra que té en el seu con­tracte, oberta fins dilluns vinent. Per tant, fins i tot podria jugar diu­menge a Fon­ta­jau con­tra l’Araski i dilluns abo­nar la indem­nit­zació.

Tur­quia, França...

Amb tot, con­ti­nua sent una incògnita si Traoré té real­ment una oferta per mar­xar. El club no n’ha tret l’aigua clara. Que­den tres mesos per aca­bar la tem­po­rada i a Europa i la majo­ria de con­trac­tes que­den extin­gits l’endemà que l’equip acabi la com­pe­tició. En la Lliga Feme­nina, la fase regu­lar s’acaba el 31 de març i el ter­cer par­tit de la final seria el 3 de maig. La majo­ria de lli­gues d’Europa es mouen en dates simi­lars. I amb el salari de Traoré i la indem­nit­zació impor­tant que hau­ria de pagar es fa difícil visu­a­lit­zar una oferta que li surti econòmica­ment a compte. Una altra cosa és que esti­gui dis­po­sada a per­dre diners a canvi de jugar més minuts dels 22,3 que té a Girona.

Els mer­cats objec­tius de Traoré són Tur­quia –hi va fer 13,2 punts i 4,6 rebots el curs pas­sat amb el Gala­ta­sa­ray– i França, on no ocupa plaça forana per matri­moni. A Tur­quia no és clar que els equips de com­pe­tició euro­pea neces­si­tin el seu per­fil. Podria interes­sar a l’Adana de Mer­sin (ante­penúltim i en des­cens, però a tres victòries dels llocs de per­manència), perquè els dos últims (Uni­ver­si­tat d’Istan­bul i Bor­nova) ja s’han desprès fins i tot de les fora­nes. Però com a tira­dora, en la seva posició l’Adana ja té Ive­gin (38% de 3). A França, els equips amb urgències no tenen poten­cial econòmic sufi­ci­ent. Dels de dalt, con­ti­nuen vius a Europa el Bour­ges (Euro­lliga), el Ville­neuve d’Ascq (que pas­sarà a l’Euro­copa) i el Carolo, si remunta dijous l’eli­mi­natòria con­tra el Mer­sin.

22,3
minuts
juga Traoré en la LLF. Només Núria Martínez (28,5), Colhado (25,2) i Romeo (22,7) en tenen més.

El Ragusa, atonyinat pel Venècia

El Ragusa va perdre diumenge en l’A-1 contra el Venècia, l’altre equip italià que disputa l’Eurocopa (80-61). No va ser un bon dia per a les de Gianni Recupido, que es podien situar segones de la lliga en cas de victòria. I no només van perdre, sinó que van cedir el basket average (86-79 a Sicília en la primera volta). A més, tampoc es pot concloure que Recupido reservés jugadores pensant en demà. Kuster en va jugar 31 (de mitjana n’actua 32), Hamby 30 (30), Ndour 28 (28), Consolini 27 (31), Gorini 24 (24), Soli 21 (18), Formica 17 (21) i Spreafico 14 (12), de manera que gairebé va calcar els minutatges mitjans. Ara el Venècia és segon (12-4) i el Ragusa, tercer (10-6).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.