Eurocopa

“Estem contents, però ens falta fer un passet més”

Eurocopa. Cayetano Pérez, president de l’Uni Girona, lamenta no poder ser a semifinals però admet que l’equip ha arribat més lluny del que es podia imaginar a principi de temporada

“Estem con­tents per haver arri­bar fins aquí, però és que podríem ben bé ser a semi­fi­nals.” És la síntesi de l’anàlisi que fa el pre­si­dent de l’Uni Girona, Caye­tano Pérez, l’endemà de l’eli­mi­nació de l’Spar City­lift Girona de l’Euro­copa. Una anàlisi tenyida d’estat d’ànim, que no amaga el dis­gust “pel canvi de cri­teri arbi­tral en la segona mei­tat” però que recu­pera de seguida el prag­ma­tisme: “A Grècia o Tur­quia no hau­rien gosat, però no cul­pa­rem l’arbi­tratge, sabem on estem.”

El pre­si­dent creu que la nota final del curs “ja no bai­xarà de nota­ble”. “No podem posar l’excel·lent perquè la com­pe­tició no s’ha aca­bat i perquè ja no podem gua­nyar dos títols. Però si al setem­bre m’hagues­sin dit que gua­nyaríem a la pista del Gala­ta­sa­ray i que estaríem tan a prop de la semi­fi­nal, no m’ho hau­ria cre­gut.”

El gai­rebé i els diners

I on és l’Uni?: “Doncs estem en el gai­rebé. Gai­rebé vam gua­nyar la copa, gai­rebé hem arri­bat a la semi­fi­nal de l’Euro­copa. Ens falta un pas­set més, i hi hem de tre­ba­llar per a la tem­po­rada vinent, sabent que no hem aca­bat i que ens queda la lliga.”

Un altre dels inter­ro­gants que s’obre és si l’Uni pot anar més enllà, fer aquest pas més, amb els matei­xos diners. “Rotun­da­ment no. Avui [ahir] dia­ris i tele­vi­si­ons rei­vin­di­quen la igual­tat de les dones, però falta voler-ho tirar enda­vant. En el nos­tre cas, neces­si­tem que les empre­ses giro­ni­nes aju­din més l’esport femení. Ens cal més pres­su­post per fer aquest pas extra, però no podem pre­ten­dre que tot recai­gui en les ins­ti­tu­ci­ons. Si diver­si­fi­ques més les teves fonts d’ingres­sos, quan en falla una patei­xes menys. Si tots ens posem a aju­dar una miqueta no caldrà que algú faci un gran esforç indi­vi­dual.”

Caye­tano Pérez insis­teix en un dels seus objec­tius quan va entrar al club: fer-lo més visi­ble. “Fer créixer el club és tenir més visi­bi­li­tat. Els diners vin­dran si hi ha aquesta visi­bi­li­tat. Ja en tenim, però patim molt quan ens avan­cen el par­tit con­tra l’Ave­nida a les 4 de la tarda perquè la tele ha de fer l’hand­bol en prime time.” Però es fan pro­gres­sos. Dime­cres, 3.200 segui­dors a Fon­ta­jau: “La gent està il·lusi­o­nada amb l’equip. Ens aca­ba­ven d’eli­mi­nar i de Fon­ta­jau no va mar­xar ningú. Tot­hom dret aplau­dint l’equip i segui­dors espe­rant que les juga­do­res sor­tis­sin del pavelló.”

Esta­bi­li­tat i millora

No és habi­tual que l’Uni tin­gui lli­gats els pals de paller. Ara és el cas de Núria Martínez i Nádia Col­hado. “Crec en l’esta­bi­li­tat i quan tens juga­dors que mar­quen un estil i fan bé a l’equip, has d’inten­tar que con­tinuïn. A vega­des no es pot i, de fet, l’Uni ha estat sovint apa­ra­dor per als clubs potents. Ens ha eli­mi­nat un equip que tenia en pista alguna juga­dora que cobra gai­rebé com tota la nos­tra plan­ti­lla”, remarca. Sobre Shante Evans remet a la direcció espor­tiva, però, igual com admet que cal millo­rar algu­nes posi­ci­ons, no nega que hi ha interès per l’eslo­vena: “Volem con­so­li­dar el màxim de juga­do­res que ens estan aju­dant però també et pots tro­bar difi­cul­tats. Ens agra­da­ria? Sem­pre agrada tenir una juga­dora que ho fa bé.”

I, per com­ple­tar el diagnòstic, la visió sobre Èric Surís: “Està crei­xent amb nosal­tres. Quan va començar hi havia la incer­tesa pròpia d’un debut, però cada vegada va a més. Té molta capa­ci­tat analítica dels par­tits i dels rivals, i estem con­tents amb la seva evo­lució.”

PLANIFICACIÓ

“No hem acabat, queda la lliga, però hem de treballar per a la temporada vinent”

PRESSUPOST

“No podem pretendre fer aquest pas endavant amb els mateixos diners”

EL TÈCNIC

“Surís cada cop va a més. Té molta capacitat analítica dels partits i els rivals”

“A l’Uni hi ha gent de tots colors però ens respectem”

Cayetano Pérez ofereix la visió del club sobre la denúncia presentada per presumptes delictes d’odi i amenaces al seu director esportiu, Pere Puig, per un ciutadà que apareixia despenjant llaços en un vídeo que va circular per una xarxa social tancada. “És un tema personal seu i no interfereix en el club. A més, no és cert que, com han difós alguns mitjans, fes servir un telèfon del club. I el que puc dir és que a l’Uni hi ha persones de tots colors i de totes les ideologies, i que ens respectem els uns als altres perquè per sobre de tot som demòcrates. Creiem en la llibertat de les persones i en la llibertat d’expressió perquè creiem en la democràcia i en el respecte a totes les ideologies”, argumenta Pérez. Puig, militant de la CUP, està citat a declarar avui a la Guàrdia Civil, però ha dit que no hi anirà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.