Eurocopa

L’Spar Citylift viu un malson a Montpeller i diu adeu a Europa

Bàsquet. Eurocopa. Les gironines no han tingut mai opcions de remuntar davant el BLMA (98-69), inspirat de l’exterior (13/27 triples)

Hi havia marge per somiar amb el resul­tat de l’anada (66-69 a Fon­ta­jau, tan sols tres punts de des­a­van­tatge), però a l’hora de la veri­tat, l’Spar City­lift ha estat sem­pre molt lluny de poder jugar la final. Enmig d’un ambi­ent bru­tal, el BLMA ha atro­pe­llat les giro­ni­nes amb una exhi­bició de joc i encert des de l’arc (98-69). De fet, a la mitja part, tot estava ja liqui­dat, amb un -25. Ara, el com­bi­nat francès es jugarà el títol de l’Euro­copa amb el Nadejda rus amb la tor­nada a la seva pista.

D’entrada, les d’Èric Surís han mirat als ulls al rival. Whit­comb feia mal (10 punts sense error en el pri­mer quart), però loca­lit­zant tran­si­ci­ons –així la defensa no estava orga­nit­zada–, l’Spar City­lift s’ha arri­bat fins i tot a situar per davant (10-11, 6’). Però, tot s’ha començat a estron­car. Pri­mer, amb alguna errada impròpia que el BLMA cas­ti­gava sem­pre; i després, per l’encert des del tri­ple. L’apa­rició de Rei­sin­ge­rova en situ­a­ci­ons a prop del cèrcol al final del pri­mer quart ha miti­gat els mals en el pri­mer des­cans (25-17).

Però la inèrcia ja estava mar­cada i la irrupció en la pista de les sego­nes uni­tats ho ha accen­tuat. Les giro­ni­nes s’han inten­tat resis­tir (34-26, 14’), però ha durat poc. Amb molta agres­si­vi­tat sobre la pilota, les locals han recu­pe­rat pilo­tes (12 pèrdues giro­ni­nes a l’equa­dor) i, quan no han tro­bat una pene­tració fàcil, han cas­ti­gat des del tri­ple. Un cop i un altre fins a un 10/13 en el minut 17. Amb l’Uni gro­gui, la diferència ha arri­bat fins a un +26 a pocs segons de mitja part (55-29).

El temps de des­cans ha sem­blat pro­var-li a l’equip gironí, almenys per apai­va­gar el tem­po­ral. De seguida, li han xiu­lat la quarta a Rei­sin­ge­rova, però apu­jant el to al dar­rere, ha forçat pèrdues i ha arri­bat a situar-se amb 65-41 (25’), però sense prou con­tinuïtat. Les erra­des en situ­a­ci­ons propícies per ano­tar s’han con­ti­nuat suc­ceint i el dar­rer quart ha estat un pas­seig i una festa per a les locals, que han dis­po­sat de fins a un +36 (84-48, 32’).

Hamp­ton, amb 21 punts, ha estat la màxima ano­ta­dora giro­nina.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)