Més bàsquet

Mor Toni Comas, històric fundador de l’associació d’entrenadors

Bàsquet.

Toni Comas i Coma (1951, Bar­ce­lona) ha mort aquesta mati­nada dei­xat un lle­gat de gran rellevància en el bàsquet català, sobre­tot la fun­dació (1982) de l’asso­ci­ació d’entre­na­dors de la qual en fou el pri­mer pre­si­dent fins el 1987. Comas es va for­mar com a juga­dor a la UE Gaudi, l ’Espar­re­guera, la Salle Bar­ce­lona i la UE Mataró. Com a entre­na­dor va diri­gir la UE Gaudí, el DOSA Bada­lona, el Banca Cata­lana i la UE Mataró.

El 1987 va ser esco­llit pre­si­dent de l’asso­ci­ació espa­nyola d’entre­na­dors, càrrec que va ocu­par fins el 2005. Va impul­sar l’orga­nit­zació de clínics d’alt nivell tècnic, con­trac­tant els millors entre­na­dors del moment a l’NBA. També va ini­ciar la publi­cació de la revista espe­ci­a­lit­zada Clínic i la cre­ació d’un comitè pro­fes­si­o­nal dins de l’asso­ci­ació que repre­senta els tècnics de l’ACB.

En l’àmbit inter­na­ci­o­nal va ser mem­bre de la comissió exe­cu­tiva de la FIBA Europa i pre­si­dent de l’asso­ci­ació euro­pea d’entre­na­dors. També va tenir càrrecs a l’ajun­ta­ment de Bada­lona i en el FC Bar­ce­lona va tre­ba­llar en l’àrea de for­mació d’entre­na­dors i fins el 2019 va ser direc­tor de Masia Solidària, fun­dada per aju­dar a través de l’edu­cació nens i joves vul­ne­ra­bles.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.