Més bàsquet

L’hora dels adeus

Sue Bird, Diana Taurasi, Laia Palau i Sonja Vasic, entre les històriques jugadores que es retiraran de les seves seleccions després dels Jocs

Les de Lucas Mondelo, amb tres catalanes, s’estrenen la propera matinada contra Corea

El tor­neig femení de bàsquet, que comença la pro­pera mati­nada amb un Corea-Espa­nya (03.00 h), reu­nirà algu­nes de les grans lle­gen­des d’aquest esport que pen­ja­ran les botes en els tor­ne­jos inter­na­ci­o­nals quan tor­nin a casa. Són juga­do­res que han mar­cat tota una època en les dues últi­mes dècades i que podrien aca­bar coin­ci­dint ple­ga­des en el podi final. Els noms que aixe­quen més admi­ració a escala glo­bal són els de les nord-ame­ri­ca­nes Sue Bird (40 anys) i Diana Tau­rasi (39), que aspi­ren a enca­de­nar la seva cin­quena meda­lla d’or seguida, una cosa mai vista en el seu esport. De fet els EUA han gua­nyat les últi­mes sis edi­ci­ons dels Jocs Olímpics, des d’Atlanta fins a Rio, i seria una sor­presa monu­men­tal que no fes el mateix a Tòquio repas­sant la llista de figu­res mun­di­als que ha tor­nat a aple­gar amb Bre­anna Stewart, A’ja Wil­son Wil­son i Britt­ney Gri­neri l’exju­ga­dora de l’Uni Girona Chel­sea Gray com a refe­rents. Bird va ser, jun­ta­ment amb el juga­dor de beis­bol Eddy Alva­rez, un dels ban­de­rers dels EUA en la cerimònia d’inau­gu­ració, fet que revela l’impacte d’aquesta juga­dora al seu país.

L’últim rival en una final olímpica del por­ta­a­vi­ons nord-ame­ricà va ser la selecció espa­nyola, un equip lide­rat durant tot el segle XXI per la cata­lana Laia Palau (41 anys), que ha allar­gat la seva tra­jectòria fins arri­bar als seus quarts Jocs Olímpics. Palau con­ti­nua sent tota una refe­rent en el bàsquet euro­peu, tot i que va anun­ciar el 2017 que es reti­rava de la selecció abans de jugar durant uns mesos a Austràlia. La seva arri­bada a Girona li va per­me­tre recu­pe­rar el pols del bàsquet de pri­mer nivell lide­rant l’equip que sota la seva direcció ha estat campió de lliga, de la copa i ha dei­xat pet­jada en l’Euro­lliga. La selecció espa­nyola, sota la direcció de Lucas Mon­delo, arriba als Jocs després de dece­bre en l’Eurobàsquet (7è), però ha recu­pe­rat el seu balu­ard ofen­siu, Alba Tor­rens. També hi seran Que­ralt Casas i Sílvia Domínguez.

La con­nexió giro­nina de Palau ens porta també a un altre nom, Sonja Vasic, ban­de­rera diven­dres de l’equip Sèrbia en la cerimònia inau­gu­ral. Ho dei­xarà també després dels Jocs, amb només 32 anys, per una tra­jectòria en el dar­rer lus­tre que s’ha com­pli­cat per les lesi­ons. Ara bé, ho farà per la porta gran sigui quin sigui el resul­tat. Vasic ja va dei­xar boca­ba­dats als que dub­ta­ven del seu ren­di­ment en l’Eurobàsquet de Vaència con­duint les seves com­pa­nyes cap al títol amb victòries ines­pe­ra­des con­tra Espa­nya, Bèlgica i, sobre­tot, França.

Aquests dies li toca gau­dir i fer-nos gau­dir.

Wauters, la gegant belga
Seran els últims Jocs també per a una de les millors pivots del segle a Europa, Ann Wauters (40 anys, 1,96 m), número 1 del ‘draft’ de la WNBA fa 21 anys (2000). Ha guanyat quatre eurolligues (del 2001 al 2004) i en totes va ser nomenada millor jugadora.
11
Eurolligues.
Són les que han guanyat Bird i Taurasi entre el 2007 i el 2016.
300
partits.
El 4 de juny Laia Palau va assolir aquesta xifra històrica de partits internacionals.
9
equips.
Sonja Vasic ha estat en gairebé deu equips professionals; l’últim, l’Spar Girona, però també va jugar en l’UB Barça.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)