ACB

El ‘tetris’ de l’òmicron

Bàsquet. ACB. Setze partits ajornats per més de 70 casos, amb la 16a jornada íntegrament cancel·lada, provoquen una reorganització de mal encaixar amb els duels europeus

L’enco­ma­na­dissa vari­ant òmicron ha pro­vo­cat un des­ga­vell en el calen­dari de l’ACB, amb setze par­tits sus­pe­sos, de moment, i més de setanta con­ta­gis. La jor­nada 16a de l’ACB, que s’havia de jugar entre ahir i avui, ha que­dat inèdita. El Barça havia de rebre el Madrid en un duel de la màxima mag­ni­tud. Tant els blau­grana com la Penya i el Baxi Man­resa han de repro­gra­mar els seus par­tits, amb les afec­ta­ci­ons en l’agenda euro­pea que això suposa en tots tres casos. El Barça haurà de fer mans i mànigues per encai­xar les peces per l’atapeïment del seu calen­dari, molt exhaus­tiu ja en con­di­ci­ons nor­mals amb set­ma­nes de tres par­tits –dos d’Euro­lliga i un d’ACB– i que ara resul­tarà agreu­jat per les sus­pen­si­ons. El fons d’armari indis­pen­sa­ble per a un equip que aspira a tots els títols tindrà més valor que mai.

El cri­teri de les dues com­pe­ti­ci­ons quant als ajor­na­ments no és el mateix. L’ACB entén que a par­tir dels tres casos es con­si­dera un brot. El pro­to­col de la màxima com­pe­tició euro­pea és més intran­si­gent i dic­ta­mina que si un equip té vuit juga­dors dis­po­ni­bles ha de jugar. L’NBA ha escurçat les qua­ran­te­nes a sis dies per tirar pel dret. Que no pari la música. A l’ACB hi ha temps fins al 30 de gener per jugar par­tits de la pri­mera volta.

Sigui com sigui, el Barça visi­tarà diven­dres (dia 7) la com­pli­cada pista del CSKA (18 h) amb ganes de girar full després de caure con­tra el Basko­nia (94-75). El dia 11 rebrà l’Armani Milà en un altre par­tit de la màxima exigència. La Penya ha de rebre el dia 12 el Loko­mo­tiv Kuban en l’Euro­copa i el 18 jugarà a casa con­tra el Trento. En la FIBA Cham­pi­ons Lea­gue, el Man­resa rebrà dijous el Hapoel Jeru­sa­lem.

Bona­nova a Man­resa

Els pri­mers brots verds es veuen al Baxi Man­resa. El club va anun­ciar dis­sabte al ves­pre que vuit dels seus deu juga­dors con­ta­gi­ats ja havien donat nega­tiu i que aquesta set­mana repren­drien els entre­na­ments amb gai­rebé tota la plan­ti­lla al com­plet. L’equip del Bages hau­ria hagut de jugar demà con­tra el Barça el par­tit pen­dent de la jor­nada 14a, però aquest duel passa al dia 9, i, en canvi, rebrà el Madrid (21 h) en el par­tit de la jor­nada 17a. El Penya-Madrid de la 15a jor­nada que s’havia de jugar també demà s’ajorna fins al dia 9 (19.15 h). El Barça-Penya de la 17a (8 i 9 de gener) –la dar­rera de la pri­mera volta– no està assig­nat perquè els dos equips cata­lans ja juguen el dia 9. Com va dir ahir el tècnic del Baxi Man­resa, Pedro Martínez, en un tuit: “Qua­drar el calen­dari ACB és el tetris. Feli­ci­tats als que por­ten el tema perquè té molt de mèrit qua­drar-ho tot i aca­bar la par­tida.”

LA FRASE

Quadrar el calendari ACB és el ‘tetris’. Felicitats als que ho fan perquè té molt de mèrit acabar la partida
Pedro Martínez

BROTS VERDS

Vuit dels deu jugadors del Baxi Manresa contagiats han donat negatiu
AMB DATA
14a jornada
Barça - Baxi Manresa dia 9 (17 h)
15a jornada
Joventut - Real Madrid dia 9 (19.15 h)
SENSE DATA
Jornada 11
Río Breogán - Joventut Badalona
Jornada 15
Barça - MoraBanc Andorra
Baxi Manresa - Monbús Obradoiro
Surne Bilbao Basket - Unicaja
Lenovo Tenerife - València Basket
Jornada 16
MoraBanc Andorra - Baxi Manresa
València Basket - Gran Canària Monbús Obradoiro - Río Breogán
Urbas Fuenlabrada - Joventut Bad. Coosur Real Betis - Surne Bilbao
Unicaja - Casademont Saragossa Real Madrid - Barça Birci Baskonia - Hereda San Pablo
UCAM Múrcia - Lenovo Tenerife
AVANÇAT
Jornada 17
Baxi Manresa - R. Madrid. dia 4 (21 h)

DEMÀ

Hi havia un Barça-Manresa que passa al dia 9 i s’avança el Baxi-Madrid (17a)

UN ALTRE

El Penya-Madrid de la 15a, també programat per demà, es jugarà el dia 9 (19.15 h)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)