NBA

Kerr: “Estic cansat de fer minuts de silenci”

El quart par­tit de les finals de l’Oest entre els Dallas Mave­ricks i els Gol­den State War­ri­ors, que van gua­nyar els texans i, per tant, van evi­tar l’eli­mi­nació, va estar mar­cat pel bru­tal tiro­teig que es va pro­duir hores abans en una escola d’Uvalde (Texas), en la qual han mort almenys 19 nens i dos adults.

És el segon tiro­teig que es pro­du­eix als Estats Units en els últims deu dies, tots dos per­pe­trats per joves blancs, i que s’ha empor­tat per davant la vida de 31 inno­cents.

I abans de l’inici del par­tit, els juga­dors de Dallas i Gol­den State van pro­ta­go­nit­zar un emo­tiu minut de silenci en l’Ame­ri­can Air­li­nes Cen­ter de Dallas en memòria de les vícti­mes de la matança de Texas, gest del qual l’entre­na­dor de l’equip cali­fornià Steve Kerr, n’està tip. Amb la veu tren­cada i a punt de plo­rar, va afir­mar enra­biat: “Quan farem alguna cosa? Estic can­sat de fer minuts de silenci... Prou. És patètic, ja n’he tin­gut prou”.

Aquesta postura de l’entre­na­dor, té una expli­cació que és remunta quasi qua­tre dècades enrere i té un tràgic motiu, l’atemp­tat que va matar el seu pare, Mal­colm Kerr, assas­si­nat a tirs per ter­ro­ris­tes en la Uni­ver­si­tat de Bei­rut, ins­ti­tució de la que n’era rec­tor, el 18 de gener de 1984 per ter­ro­ris­tes islàmics.

Dures crítiques als polítics repu­bli­cans

Kerr: “Estic can­sat d’asseure’m aquí i ofe­rir les meves con­do­len­ces davant aques­tes tragèdies que ocor­ren per a les famílies que sofrei­xen.

Ho sento però n’estic fins al cap­da­munt.” A més l’entre­na­dor dels Gol­den State War­ri­ors, ha incre­pat direc­ta­ment als sena­dors del país als qui culpa que con­tinuïn ocor­rent aques­tes tragèdies: “Així que et pre­gunto a tu, Mitch McCon­nell, i a la resta de sena­dors: renun­ci­a­reu a fer alguna cosa davant els tiro­te­jos en col·legis o super­mer­cats? Posa­reu el vos­tre propi desig de poder per davant de la vida dels nos­tres fills, els nos­tres anci­ans i de la gent que va a l’església? Perquè així és com es veu”. “50 sena­dors ens tenen com a ostat­ges davant de pos­si­bles refor­mes d’armes. En aquest moment es neguen a votar per la llei HR8, que sol·licita ante­ce­dents de les per­so­nes per a la trans­ferència i venda d’armes entre par­ti­cu­lars”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.