Eurolliga

Lluita, pròrroga i victòria

Bàsquet. Eurolliga. El Barça guanya a la difícil pista de l’Estrella Roja remuntant 12 punts en l’últim quart. Mirotic anota un triple en el darrer segon i força el temps suplementari

Estrella Roja 94 Barça 99

ESTRELLA ROJA:Vildoza, Nedovic (24), Lazarevic, Mitrovic (18) i Petrusev (24) –equip inicial–, Holland (7), Lazic, Dobric (14), Ilic, Markovic (3), Kuzmic i Bentil (4). 33/51 de 2 punts. 3/20 triples (1 Holland, Mitrovic i Dobric). 19/23 tirs lliures. 35 rebots (9 Petrusev). 19 assistències (7 Nedovic). 109 valoració (30 Nedovic).BARÇA:Satoransky (19), Laprovittola (7), Kalinic (7), Mirotic (12) i Vesely (10) –equip inicial–, Da Silva (3), Sanli (10), Abrines (14), Higgins (15), Tobey, Kuric i Jokubaitis (2). 18/34 de 2 punts. 17/29 triples (5 Satoransky, 4 Abrines, 2 Sanli, Higgins i Mirotic i 1 Kalinic i Laprovittola). 12/18 tirs lliures. 33 rebots (5 Vesely). 23 assistències (10 Satoransky). 111 valoració (28 Satoransky).PARCIALS:17-28, 23-15 (40-43), 25-14 (65-57), 19-27 (84-84) i 10-15 (94-99).

El Barça va acon­se­guir una impor­tant, tre­ba­llada i molt llui­tada victòria en la pròrroga a la com­pli­cada pista de l’Estre­lla Roja per 94-99. Els blau­grana van domi­nar bona part del par­tit, però van arri­bar a per­dre de 12 punts en l’últim quart. Els juga­dors del Barça sem­pre van creure en el tri­omf, i van saber ani­ve­llar el par­tit. Un tri­ple espec­ta­cu­lar de Miro­tic en el dar­rer segon va forçar la pròrroga.

L’ambi­ent en el Pio­nir de Bel­grad, ple de gom a gom, no va inti­mi­dar els blau­grana, que van sor­tir molt cen­trats i van començar a domi­nar en el joc i en el resul­tat. Qua­tre tri­ples de qua­tre intents de Sato­ransky van donar els pri­mers avan­tat­ges (12-20). En l’inici del segon quart el Barça va arri­bar a la màxima diferència, de 15 punts (19-34), però aquí es va aca­bar l’encert. L’Estre­lla Roja, lide­rada per Petru­sev (15 punts en la pri­mera mei­tat i 24 en el par­tit), va fer un par­cial de 17-0 i es va posat al davant (36-34). Els blau­grana van poder tallar la ratxa local, i Sato­ransky i Lapro­vit­tola, cinc punts seguits en l’últim minut, van situar un 40-43 en el des­cans.

En els pri­mers minuts de la segona mei­tat hi va haver inter­canvi de cis­te­lles i Miro­tic va ano­tar els seus pri­mers punts. El con­junt serbi, amb el suport incon­di­ci­o­nal del seu públic, una intensa defensa i un reci­tal de Petru­sev, es va posar al davant i es va dis­tan­ciar en el mar­ca­dor fins al màxim avan­tatge de dotze en els pri­mers minuts de l’últim període (69-57). Els tri­ples del Barça, qua­tre d’Abri­nes, van tor­nar a situar els blau­grana en la lluita per la victòria i van empa­tar (79-79) a 1:09 del final. L’Estre­lla Roja es va tor­nar a avançar i un tri­ple increïble de Miro­tic en l’últim segon va enviar el par­tit a la pròrroga.

En els pri­mers segons del temps suple­men­tari l’entre­na­dor, Saras Jasike­vi­cius, va ser expul­sat per dues tècni­ques segui­des, però els seus homes van con­ti­nuar cen­trats, sobre­tot en defensa, es van posar al davant i van man­te­nir un curt avan­tatge fins a acon­se­guir el tri­omf. Sis juga­dors van ano­tar deu o més punts i Sato­ransky en va fer 19, amb 5 tri­ples, mai havia ano­tat tants tri­ples en l’Euro­lliga.

ELS VESTIDORS

Aquesta és una gran victòria per a nosaltres, després d’anar 12 punts a baix en l’últim quart. Ha estat una gran remuntada
El triple de Mirotic ens ha donat l’oportunitat de disputar la pròrroga i també molta energia
Tomas Satoransky
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.