ACB

El Baxi marca territori

Bàsquet. ACB. El Girona no pot mantenir el ritme anotador al Nou Congost, torna a encaixar més de 100 punts i veu com el Manresa l’iguala en la classificació en la pugna per les places de copa

Baxi Manresa 101 Bàsquet Girona 87

BAXI MANRESA:Robinson (19), Badio (16), Oriola (5), Taylor (12), Sagnia (7) –cinc inicial–; Williams (6), D. Garcia (12), Steinbergs (13), Valtonen (4) i Geben (7). 21/35 de 2. 15/37 triples (3 Badio, 3 Taylor, 3 Steinbergs, 2 Williams, 2 Garcia, 1 Oriola i Sagnia). 14/19 tirs lliures. 42 rebots (10 Robinson). 21 assistències (6 Taylor). 122 de valoració (29 Robinson).BÀSQUET GIRONA:Iroegbu (18), Davis (10), Pons (22), Goloman (2), Martínez (8) –cinc inicial–; Susinskas (11), Sorolla (2), Fjellerup, Vila, Colom (6), Brown (6) i Dordevic (2). 19/41 de 2. 14/36 triples (3 Pons, 3 Susinskas, 2 Iroegbu, 2 Davis, 2 Brown i 2 Martínez). 7/12 tirs lliures. 36 rebots (8 Pons). 16 assistències (7 Iroegbu). 77 de valoració (26 Pons).PARCIALS:29-17, 23-25 (52-42); 27-27 (79-69) i 22-18 (101-87)

El Baxi Man­resa va fer valer la seva for­ta­lesa al Nou Con­gost i es va impo­sar al Girona en un joc d’alt vol­tatge entre dos equips que pug­nen per gua­nyar-se el bit­llet per a la copa. A qua­tre jor­na­des de la mei­tat del cam­pi­o­nat, tots dos pre­sen­ten un balanç idèntic (7-6). En la seva tor­nada a la capi­tal bagenca, el tècnic del Girona, Salva Camps, no va poder can­tar victòria davant de Pedro Martínez, amb qui va com­par­tir ban­queta durant tres cur­sos. El Baxi va superar el seu sos­tre ano­ta­dor aquest curs i el Girona, per con­tra, va encai­xar més de 100 punts per ter­cera jor­nada con­se­cu­tiva.

Amb estils de joc i estadísti­ques a la lliga molt simi­lars, el derbi català va començar amb un ritme tre­pi­dant. En aquest fre­nesí ini­cial el Baxi va domi­nar el rebot i es va mos­trar molt més encer­tat en les tran­si­ci­ons. Amb un par­cial de 10-0, el con­junt bagenc va obrir bretxa (21-7) davant un rival sense bona selecció de tir. Una cis­te­lla de Dor­de­vic i un parell de tri­ples de Susinskas van atu­rar la sag­nia per als giro­nins abans de tan­car el pri­mer quart (29-17). El segon es va con­ver­tir en un inter­canvi de cis­te­lles (23-25). El Girona va afi­nar la pun­te­ria i res­po­nia a la pro­posta local. Devin Robin­son (11 punts i 7 rebots) lide­rava l’atac bagenc i en el gironí era Yves Pons, més encer­tat en els tri­ples que en els tirs lliu­res, el màxim refe­rent ofen­siu. A la mitja part el Baxi man­te­nia els 10 punts de renda (52-42).

El pas pels ves­ti­dors no va refre­dar cap dels dos equips i van tor­nar a pista amb la mateixa o més inten­si­tat. Badio, amb el canell calent, va ano­tar dos tri­ples (58-46), però el Girona va res­pon­dre amb la mateixa moneda. Pons, Davis i Brown, per par­tida doble, també la cla­va­ven des de més enllà dels 6,75 m i impul­sa­ven el seu equip per pri­mer cop amb avan­tatge en el resul­tat (63-64). L’ale­gria va ser efímera. Era un duel d’alter­na­ti­ves. Al 2-13 dels giro­nins van repli­car els man­re­sans amb un con­tun­dent 16-5 per arri­bar a l’últim quart amb els matei­xos 10 punts d’avan­tatge (79-69). La bona dinàmica bagenca es va allar­gar a l’inici del quart defi­ni­tiu. Un par­cial de 7-0, amb tri­ples de Tay­lor i Stein­bergs, va ampliar la diferència local fins als 17 punts (86-69). El Girona no va poder aguan­tar el ritme ano­ta­dor dels man­re­sans –van arri­bar a manar per 95-78– i va aca­bar clau­di­cant en un altre dia de festa al Nou Con­gost.

ELS VESTIDORS

El Baxi ha estat superior en moltes fases del partit. Hem tingut encert en el tercer quart, però la resta ens ha costat molt defensar
Hi ha hagut un problema físic, però no de cames, de contacte. Ells han apujat el nivell i han crescut jugant al límit de la falta
No defensem amb el nivell que en els primers partits. Els rivals també juguen i intenten castigar les nostres debilitats
Salva Camps
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.