Lliga femenina

REGAN MAGARITY

ALERA PIVOT SPAR GIRONA

“L’equip té prou nivell”

“Ho havíem fet bé en l’aspecte col·lectiu, però no va ser suficient”, diu la jugadora franquícia de l’Uni sobre la desfeta de diumenge

“Treballar dur”, el camí a seguir

Patrocini
Contra el Galatasaray es tracta de jugar al nivell de la primera meitat contra el Saragossa i durant els quaranta minuts

La tem­po­rada de l’Spar Girona, mar­cada per la irre­gu­la­ri­tat, té en Regan Maga­rity (1,90 m, 1996) la fia­bi­li­tat feta juga­dora. “Soc de Suècia! La meva mare és sueca, el meu pare, ame­ricà, i vaig néixer allà. Hi he vis­cut sem­pre menys en l’etapa del College [12,5 punts i 9,8 rebots a Virgínia en 133 par­tits]”, diu l’alera pivot nas­cuda a Norrköping, tallada per les Con­nec­ti­cut Sun en la WNBA el maig del 2019, que la van selec­ci­o­nar en el 33 del draft i amb les quals va dis­pu­tar 8 minuts en dos par­tits. El seu pare, Bill, va fer car­rera pro­fes­si­o­nal a Europa durant dues dècades després de pas­sar per la Uni­ver­si­tat de Geòrgia i els Nets de Nova York (ABA), i la seva mare, Ammi, era inter­na­ci­o­nal sueca.

La der­rota amb el Casa­de­mont fa mal, con­ti­nuen sense gua­nyar un equip gran i ho tenien de cara...
Sí, el que va pas­sar en la segona mei­tat va ser molt dur per a nosal­tres. En la pri­mera ho havíem fet molt i molt bé en defensa i ens havíem dis­tan­ciat en el mar­ca­dor, però després de la mitja part elles van apu­jar el nivell defen­siu i van tro­bar l’encert en el tir exte­rior amb llançaments oberts que ens van fer mal. Estem dece­bu­des, ho havíem fet bé en l’aspecte col·lec­tiu durant 20 o 25 minuts, però és clar que no va ser sufi­ci­ent.
L’atac a la defensa en zona s’està eri­gint en el punt feble de l’equip. Què poden fer-hi?
Sí que és veri­tat que molts equips hi estan recor­rent per can­viar les dinàmiques del par­tit i hi hem de con­ti­nuar tre­ba­llant per superar-ho. La mala for­tuna va ser no tro­bar l’encert per ano­tar des de la línia de tres, es va veure que con­tra la defensa zonal tenim mol­tes opor­tu­ni­tats per llançar de lluny.
No tenen marge per a les lamen­ta­ci­ons amb el Gala­ta­sa­ray, de nou a casa aquest dijous. Què hi poden fer per aixe­car-se?
Tre­ba­llar dur. Hi ha un parell d’entre­na­ments entres els dos par­tits, i mira­rem de cor­re­gir els errors come­sos. És el que et dic, ens hem de cen­trar en el pro­per objec­tiu, i l’equip té prou nivell. Con­tra el Gala­ta­sa­ray es tracta de jugar al nivell de la pri­mera mei­tat con­tra el Sara­gossa, anar totes a l’una i man­te­nir-ho durant els qua­ranta minuts.
No se n’aca­ben de sor­tir, amb els equips que tenen per sobre en la lliga. Tanta diferència hi ha?
Crec que no, que tenim prou nivell per jugar-hi bé durant qua­ranta minuts. És clar que amb el Sara­gossa aquest diu­menge no ho vam poder acon­se­guir, però tenim un bon equip, amb dife­rents opci­ons per ano­tar, aga­far rebots i jugar dur.
A mitjà ter­mini tenim també la copa, i vostè en va ser l’MVP de les dues dar­re­res edi­ci­ons en una com­pe­tició tan potent com la fran­cesa... És l’opor­tu­ni­tat d’alçar un títol i superant els grans?
La copa és un gran tor­neig. Com dius, vaig tenir els pre­mis a França i ho vaig gau­dir molt, amb la dis­puta de les finals i un gran ambi­ent. Sí que és una bona opor­tu­ni­tat per gua­nyar, i seria molt maco, però encara que­den altres objec­tius abans, i quan sigui el moment ens hi cen­tra­rem; pri­mer amb Estu­di­an­tes, en el par­tit de quarts, que no serà fàcil, i després con­ti­nuar enda­vant.
Quan s’aca­bin els quarts de l’Euro­copa van a València, i després és l’Ave­nida qui ve a casa...
Sí, i tant! Pre­pa­ra­rem cada par­tit per gua­nyar-lo, i en aquest cas tin­drem prou temps per estu­diar-les, veure els sis­te­mes que fan ser­vir i com con­tra­res­tar-los. Jo, per­so­nal­ment, només penso a gua­nyar, i si juguem al nivell que som capa­ces d’asso­lir i durant més temps, estic con­vençuda que podem fer-ho.
L’objec­tiu, però, és la clas­si­fi­cació per a l’Euro­lliga?
Sí, per des­comp­tat. I gua­nyar alguna cosa. És clar que per arri­bar-hi hau­rem de gua­nyar.
L’Euro­lliga. Com recorda, fa dos anys, quan amb el Lan­des van gua­nyar a Fon­ta­jau per 70-78? L’Uni havia de superar-les per anar als quarts i amb la invasió russa a Ucraïna hi va acce­dir per la sanció de la FIBA. 17 punts, 11 rebots i 27 de valo­ració, va fer.
Sí, i tant, sí que ho recordo, per­fec­ta­ment. Vam fer un gran par­tit, molt físic. Ja sabíem que era com­pli­cat jugar aquí, i ara actu­al­ment i per sort ho visc des de l’altre cos­tat, com a local, és força dife­rent. Tenir l’afició al teu cos­tat donant suport fa que venir a Fon­ta­jau com a visi­tant sigui difícil.
S’ho espe­rava, ofe­rir aquest ren­di­ment en la Lliga Feme­nina en la seva pri­mera tem­po­rada aquí? És la segona del rànquing en valo­ració, la quarta en rebots i la màxima ano­ta­dora de l’Spar.
Mira, ni ho sabia, això. Saps què passa? Que miro de man­te­nir-me cen­trada en cada par­tit, afron­tant-lo amb l’únic objec­tiu de jugar dur i gua­nyar-lo. Sí que m’agrada anar al rebot, és un aspecte que fa molt temps que tre­ba­llo. Però al final mires de jugar en cada par­tit igual que t’entre­nes i donar la teva millor versió per aju­dar l’equip.
Amb el relleu a la ban­queta hem vist com Mor­gan Bertsch, amb qui com­par­tia la rotació al qua­tre, és l’alera titu­lar i juga quasi sem­pre al perímetre. L’afa­vo­reix?
Cadascú en l’equip se sacri­fica per a la resta, i si ara la Mor­gan juga més al tres suposa un esforç per a ella a l’hora de defen­sar juga­do­res amb més mobi­li­tat. Jo també he jugat al cinc algun cop. La pri­o­ri­tat és l’equip.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)