Lliga femenina

Íñiguez: “Els partits a Fontajau són especials perquè soc l’entrenador de l’Uni”

“Per a mi els par­tits a Fon­ta­jau són espe­ci­als perquè soc l’entre­na­dor de l’Uni Girona. I ja està. Vaig par­tit a par­tit i no perquè vin­gui l’Ave­nida ho serà més” diu Roberto Íñiguez en la prèvia del par­tit d’aquets diu­menge a Fon­ta­jau, que l’enfron­tarà al club amb qui va gua­nyar dues lli­guesi una copa i va dis­pu­tar dues finals a qua­tre abans de mar­xar al Çuku­rova el curs pas­sat. “M’agra­darà veure gent a qui li tinc molt efecte pel temps que hem tre­ba­llat junts, però quan comença el par­tit és espe­cial per ser un clàssic, sem­pre maco i que l’he vis­cut dels dos cos­tats i ens ha de moti­var molt” reco­neix.

“La gent vindrà espe­rant veure’ns el millor i, a part, ens hem d’aixe­car. Quan gua­nyes el dia següent t’has d’aixe­car i seguir tre­ba­llant. No perquè gua­nyes dei­xes de fer-ho. I quan perds. No hem de tenir cap dubte que s’ha de seguir. Quan perds és més dur però coses com el que ens va pas­sar a Tur­quia son el millor per créixer i millo­rar” afirma el basc, que hi afe­geix: “Has d’anar amb compte de no dir a les juga­do­res tot el que saps sobre el Sala­manca. Els omples el cap i arriba un moment que pen­sen massa i és el pit­jor que li pot pas­sar a una juga­dora. En l’últim quart con­tra el Besik­tas algu­nes juga­do­res van estar pen­sant massa i ens hem de limi­tar a exe­cu­tar. L’acti­tud no va ser dolenta però vam voler resol­dre una situ­ació de manera indi­vi­dual quan no es pot fer, així. I és la lliçó, en 10 minuts amb aquests equips et dei­xen fora. L’Ave­nida està fora de la final four per 10 o 11 minuts, van per­dre l’enfo­ca­ment i la dis­ci­plina, van dub­tar i van començar a pren­dre deci­si­ons indi­vi­du­als.

Una més

Íñiguez no té la plan­ti­lla al com­plert però sí que compta amb Lau­ren Nic­hol­son, a qui veu “amb mol­tes ganes, moti­vada per jugar demà. Crec que va ser un pal per a ella quan es va assa­ben­tar que no podria jugar l’Euro­copa tot i que el club ho intentés, i ara està molt cen­trada en aju­dar el club a la lliga i quan arribi la copa. És una rotació molt impor­tant per a nosal­tres”

Més hores

“Hem tin­gut un dia més i aquest dia compta, per poder des­can­sar. És l’únic que demanàvem el dia de València, res mera­vellós, unes hores més de des­cans o que el par­tit fos una mica més tard per poder esti­rar i fer tir al matí, que les juga­do­res ho neces­si­ten. No demanàvem res més i ens tor­narà a pas­sar la set­mana que ve, perquè tot indica que juga­rem dis­sabte a Sant Sebastià. Tot el que digui aquí... De fet em ren­deixo, en aquest tema: sé qui mana, son els jefes, posen les hores, diuen quan s’ha de jugar i ho hem de mirar de fer el millor pos­si­ble. Em ren­deixo perquè al final aca­barà per­ju­di­cant al club, això, si segueixo incre­men­tant la tensió en aquest tema. Me’n retiro” exposa sobre la manca de des­cans que van tenir en l’ante­rior jor­nada de lliga, una seqüència que es repe­tirà la set­mana que ve amb la diferència que en les semi­fi­nals euro­pees, en les que han de remun­tar 21 punts, tenen la tor­nada a casa.

Desen­fo­ca­des

“Estem fotu­des perquè vam fer una feina molt bona durant 30 minuts, molt bona i amb molta dis­ci­plina, i vam per­dre l’ordre en 10 minuts i a més no ho vam saber recu­pe­rar ni amb tres temps morts. No vam saber tor­nar ni quan ho havíem fet dos o tres cops abans. Sobre­tot vam estar molt mala­ment en atac en l’últim quart i va influir molt en la nos­tra defensa” explica sobre el 81-60 a Istan­bul, un par­tit del qual lamenta: “Si no hagues­sin fet el 2+1 al final, que va ser una altra xim­ple­ria, el Besik­tas hau­ria fet 78 punts i jo ho sig­nava abans de començar perquè habi­tu­al­ment en fan 100 fàcil, a casa seva amb el talent que tenen. Vam voler jugar com elles i amb juga­do­res que sur­ten de lesió l’equip neces­sita el seu procés i mal­grat les bai­xes i les absències l’equip ha de jugar amb molta dis­ci­plina, con­cen­tració i 5 juga­do­res com si fos­sin una. Ara no tenim el talent per com­pe­tir amb un altre equip basant-nos només en això, en l’u con­tra u. El Besik­tas sí i nosal­tres no i ho hem d’enten­dre, com demà. Si volem gua­nyar l’Ave­nida, elles tenen més talent que nosal­tres. És evi­dent i no és que ho digui jo, és una rea­li­tat. Ho hem d’accep­tar i com­pe­tir per igua­lar-ho amb les nos­tres armes”.

Patrocini
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.